F.Mackey Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 "The Black Jewels trilogien av Anne Bishop. Fantasy som utklasserer det meste jeg har lest. LOTR kan ta seg en bollepose eller tre..." Som jeg har skrevet flere steder før, verdens beste fantasy serie. Lenke til kommentar
Zippio Skrevet 28. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2007 Lagde en liten liste i første post. Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 The Lies of Locke Lamora av Scott Lynch. Ypperlig start på hva som ser ut til å bli en svært god fantasyserie. Sterkt anbefalt. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 28. mars 2007 Del Skrevet 28. mars 2007 Den uendelige reisen ... nei, nei... ikke se "julefilmen!" Lenke til kommentar
an1163 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Sjokkerer meg at på alle slike sider er GONE-serien glemt. Jeg liker ikke spesielt godt fantasy, men denne serien er noe av det beste jeg har lest. ++ The hunger games er utrolig bra! Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Nå har ikke jeg lest The Hunger Games, men så vidt jeg veit er vel det science fiction, ikke fantasy. Og siden ingen av seriene du nevner hadde blitt utgitt sist denne tråden var aktiv, er det kanskje ikke så veldig rart at de ikke har blitt nevnt tidligere. 1 Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Gayatri-mantra Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 "A game of Thrones" av George R.R. Martin. Lenke til kommentar
bechen Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 sjekk ut the kingkiller chronicle! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Det er en ny bok om Bartimeus. Husker ikke hva den heter, men den har noe med salemons ring å gjøre Lenke til kommentar
Utah Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Sjokkerer meg at på alle slike sider er GONE-serien glemt. Jeg liker ikke spesielt godt fantasy, men denne serien er noe av det beste jeg har lest. ++ The hunger games er utrolig bra! Jaja, du hoppet fra 2007 til 2011, så jeg antar jeg får lov å hoppe litt også Gone serien er helt grei, men det er ikke egentlig virkelig god fantasy. Hunger Games kan man ikke kalle fantasy. F.eks. Se på A song of ice and fire,Malazan,Lotr og WoT. Så ser man på Gone. Den kan jo ikke måle seg med noen av de gode fantasybøkene. Endret 31. juli 2012 av Zoku 1 Lenke til kommentar
kim009 Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 F.eks. Se på A song of ice and fire,Malazan,Lotr og WoT. Så ser man på Gone. Den kan jo ikke måle seg med noen av de gode fantasybøkene. Tja, det kommer vel an på hva slags type bok man er i humør for. A song of ice and fire,Malazan og WoT er noe tyngre en en del andre fantasy bøker. De har komplekse historier med et stort antall karakterer og med flere hovedpersoner man følger. Elsker A song of ice and fire and WoT, har ikke lest Malazan, men det er ikke alltid jeg er i humør for den type bøker, og da er andre bøker bedre en dem. Leste de to første bøkene i "Books of the Raksura" serien for litt siden. Den var ganske artig. Kom plutselig til å tenke på "Age of Fire", en artig serie hvor drager er hovedpersonene. "The Deed of Paksenarrion" er også artig, den serien er satt i en mer normal fantasy setting hvor man følger en kvinnelig kriger som hovedperson. "The Twelve Houses" er også en interesang serie. Hver bok følger en ny hovedperson, men alle hovedpersonene er venner så alle er med nesten hele tia i hver bok. Den siste conteporary fantasy serien jeg leste var "The Iron Druid", en kul nåtids fantasy med mannelig hoveperson, og med en humor som minnet meg litt om "The Dresdent files", som forøvrig er en annen skikkelig konge serie. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 (endret) F.eks. Se på A song of ice and fire,Malazan,Lotr og WoT. Så ser man på Gone. Den kan jo ikke måle seg med noen av de gode fantasybøkene. Tja, det kommer vel an på hva slags type bok man er i humør for. A song of ice and fire,Malazan og WoT er noe tyngre en en del andre fantasy bøker. De har komplekse historier med et stort antall karakterer og med flere hovedpersoner man følger. Elsker A song of ice and fire and WoT, har ikke lest Malazan, men det er ikke alltid jeg er i humør for den type bøker, og da er andre bøker bedre en dem. Leste de to første bøkene i "Books of the Raksura" serien for litt siden. Den var ganske artig. Kom plutselig til å tenke på "Age of Fire", en artig serie hvor drager er hovedpersonene. "The Deed of Paksenarrion" er også artig, den serien er satt i en mer normal fantasy setting hvor man følger en kvinnelig kriger som hovedperson. "The Twelve Houses" er også en interesang serie. Hver bok følger en ny hovedperson, men alle hovedpersonene er venner så alle er med nesten hele tia i hver bok. Den siste conteporary fantasy serien jeg leste var "The Iron Druid", en kul nåtids fantasy med mannelig hoveperson, og med en humor som minnet meg litt om "The Dresdent files", som forøvrig er en annen skikkelig konge serie. Joda, men ble bare litt irritert over at han var helt sjokkert over at Gone serien var glemt, når den egentlig er en nokså kjip fantasy serie ( Min mening ). Må sjekke ut ''The Twelve houses '' forresten Endret 14. august 2012 av Zoku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå