px Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Ingen som anbefaler PHP Designer 2006 fra MPSoftware? Gratis, genial program. Riktignok laget til PHP og SQL, men det funker helt utrolig til HTML og ikke minst CSS også 5831386[/snapback] Når du først skal begynne med PHP-verktøy vil jeg anbefale Zend studio, absolutt verdt pengene. De har en demo på zend.com. Men det var kanskje ikke helt det trådstarter var ute etter... Endret 29. mars 2006 av px Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ingen som anbefaler PHP Designer 2006 fra MPSoftware? Gratis, genial program. Riktignok laget til PHP og SQL, men det funker helt utrolig til HTML og ikke minst CSS også 5831386[/snapback] Når du først skal begynne med PHP-verktøy vil jeg anbefale Zend studio, absolutt verdt pengene. De har en demo på zend.com. Men det var kanskje ikke helt det trådstarter var ute etter... 5831498[/snapback] Det er heller ingen som har nevnt bluefish, http://bluefish.openoffice.nl/index.html Garantert det kuuleste ikonet. Jeg har ikke prøvd det for windows, men på linux er det å foretrekke. Lenke til kommentar
px Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ingen som anbefaler PHP Designer 2006 fra MPSoftware? Gratis, genial program. Riktignok laget til PHP og SQL, men det funker helt utrolig til HTML og ikke minst CSS også 5831386[/snapback] Når du først skal begynne med PHP-verktøy vil jeg anbefale Zend studio, absolutt verdt pengene. De har en demo på zend.com. Men det var kanskje ikke helt det trådstarter var ute etter... 5831498[/snapback] Det er heller ingen som har nevnt bluefish, http://bluefish.openoffice.nl/index.html Garantert det kuuleste ikonet. Jeg har ikke prøvd det for windows, men på linux er det å foretrekke. 5831726[/snapback] Bruker Zend studio med subversion og mysql integrasjon i gentoo jeg... Prøvde bluefish men likte det ikke... Tror aldri jeg har skrevet så ren og ryddig kode som i z studio.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Eg ville ikkje kalla JavaScript (eller LiveScript, om vi skal være litt nostalgisk ) eit programmeringsspråk, men heller kalla det eit scriptspråk. Hovedoppgåva til JavaScript er å kontrollere oppførslane til nettlesaren. Det vil eg ikkje bruke som eit kjenneteikn på eit programmeringsspråk. 5830766[/snapback] Scriptspråk er en type programmeringsspråk. Om det er et programmeringsspråk eller ikke kommer ikke an på hva det kontrollerer, men hvordan det kontrollerer. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ingen som anbefaler PHP Designer 2006 fra MPSoftware? Gratis, genial program. Riktignok laget til PHP og SQL, men det funker helt utrolig til HTML og ikke minst CSS også 5831386[/snapback] Er dette en WYSIWYG editor? Noen som kan anbefale en god WYSIWYG editor? Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Om du vil ha WYSIWYG, så vil jeg påstå at Dreamweaver er det beste alternativet. Det skriver ikke perfekt kode, men det er i hvert fall ikke så ille som mye annet. Du kan laste ned en trialversjon, mener jeg å huske, så får du prøvd det ut. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Om du vil ha WYSIWYG, så vil jeg påstå at Dreamweaver er det beste alternativet. Det skriver ikke perfekt kode, men det er i hvert fall ikke så ille som mye annet. Du kan laste ned en trialversjon, mener jeg å huske, så får du prøvd det ut. 5835294[/snapback] Men det koster jo mange tusen kroner. Har ikke lyst til å være en lovbryter heller. Lenke til kommentar
salah Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Ingen som anbefaler PHP Designer 2006 fra MPSoftware? Gratis, genial program. Riktignok laget til PHP og SQL, men det funker helt utrolig til HTML og ikke minst CSS også 5831386[/snapback] Er dette en WYSIWYG editor? Noen som kan anbefale en god WYSIWYG editor? 5834155[/snapback] Dette er ikke en WYSIWYG-editor, men bør ikke være vanskelig å lage kode i det, den har mange hjelpefunksjoner. px; nå skal det sies at det er omtrent like mye HTML-editor som PHP-editor Derfor tok jeg det med. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Ingen som anbefaler PHP Designer 2006 fra MPSoftware? Gratis, genial program. Riktignok laget til PHP og SQL, men det funker helt utrolig til HTML og ikke minst CSS også 5831386[/snapback] Er dette en WYSIWYG editor? Noen som kan anbefale en god WYSIWYG editor? 5834155[/snapback] Dette er ikke en WYSIWYG-editor, men bør ikke være vanskelig å lage kode i det, den har mange hjelpefunksjoner. px; nå skal det sies at det er omtrent like mye HTML-editor som PHP-editor Derfor tok jeg det med. 5846820[/snapback] Unskyld at jeg uttrykket meg dårlig. Men jeg syns det hadde vært greit med et splitt veiw sånn at jeg slipper å åpne filen hele tiden i en browser og gjerne vis den greier å tolke html slipper å laste opp PHP til serveren hver gang jeg skal se om alt er riktig. Endret 31. mars 2006 av JonT Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Ingen som bruker UltraEdit? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) Jeg liker Bluefish på Linux, og SciTE på Windows. Dette er da rene teksteditorer, men etter hvert får du sekvensen med 'Crtl + S' -> 'Alt Tab' -> 'F5' inn i hånden og oppdatering går lynkjapt. På Linux har jeg også installert Apache/PHP/MySQL lokalt på maskinen (bruker den ikke til annet enn utforskning og utvikling), slik at jeg slipper å laste opp PHP-filer for å teste dem. Om du ikke bryr deg om litt ekstra bruk av systemressursene kan du også installere Apache/PHP/MySQL på din egen maskin. XAMPP er et brukervennlig alternativ da. Endret 1. april 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå