kilogram Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ingen kopisperre i Norge? Kultur- og kirkeminister Trond Giske uttalte i går at det kan være aktuelt å forby urimelige kopisperrer i Norge, og sier at han følger nøye med på utviklingen i Danmark og Frankrike. Les artikkelen her Lenke til kommentar
quakie Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Kultur- og kirkeminister Trond Giske uttalte i går at det kan være aktuelt å forby urimelige kopisperrer i Norge, og sier at han følger nøye med på utviklingen i Danmark og Frankrike. <a href="http://programmer.no/art.php?artikkelid=24797">Les artikkelen her 5825472[/snapback] Hmm. Litt av et sammentreff. Det snakkes om fildeling i et annet emne også. Politikere er rare men men... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Stå på Trond Giske. Detta liker vi Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Endelig begynner Europa å litt makt igjen. USA styrer alt for mye av Europa. EDIT: Nå mangler det bare at EU infører denne loven slik at hele Europa står samlet for å få slutt på denne typen kopisperrer. Da blir det vanskeligere for store selskaper som Apple å ta det drasktiske skrittet å lukke alle iTunes Store i disse landene. Europa er jo tross alt et stort kjøpekraftig kontinent, sånn at de ferreste vil trekke seg ut av dette lukrative markedet (i hvertfall for iTunes som har så store markedsandele og tjener så mye på virksomheten i Europa.) EDIT2: Det ser ut som regjeringen gjør mye bra like vel. Det så mørkt ut en stund men de bengynner å komme på rett skjøl igjen. Kanskje jeg stemmer på AP neste valg likevel. (Neste valg kan jeg stemme ) Endret 28. mars 2006 av JonT Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ja forby slike kopisperrer. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Endelig en politiker som har skjønt det Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Om Giske innfører denne loven, så skal jeg for første gang si noe positivt om han. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ser ikke noe positivt med kopisperre på produkter. Lager mest bry for den vanlige forbruker og de som er kunnskapsrike på data og fildeling skaffer seg det dem skal ha uansett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg holdt jo på å dette av stolen når jeg så at giske hadde uttalt noe fornuftig Men han har jo skiftet mening flere ganger før, så vi får de. Bra at han foreløpig tar til orde for det ihvertfall. AtW Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis bare Giske hadde snakket om litt mer enn musikk så hadde jeg vært enig. Slik han babler nå så er det jo bare snakk om kopisperrer på musikk. Hva med filmer f.eks? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Yess, endelig litt fornuft som demmer opp mot de store selskapenes hersketeknikker over kundene sine. Får bare håpe dette blir noe av og at hele EU følger etter. Giske får et par stjerner i margen av meg for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå