jensens Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Heisann. Jeg har tenkt og dele mapper her på nettverket med serveren, så vil jeg ikke at andre som bor her i huset går inn på mappene jeg deler. Så, noen som vet hvordan jeg kan få brukernavn og passord på det jeg deler ? Kjører windows XP. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvis du sitter med XP Pro, så er dette fremgangsmåten: Gå inn i en hvilken som helst mappe, trykk på "Verktøy" i fanen øverst i vinduet, velg så "Mappealternativer". Trykk på "Vis" i fanen øverst i det nye vinduet, og ta vekk haken på "Bruk enkel fildeling". Gå så inn på startmenyen, trykk "Kjør..." og skriv lusrmgr.msc Deretter trykker du på mappen "Brukere", og der inne kan du endre all brukerinfo på de forskjellige kontoene. Det jeg anbefaler, er å lage en ny konto. Jeg har forøvrig laget en konto som heter "ok", med et sikkert passord. Pass på at brukeren du lager ikke er medlem av noen ting! Når dette er gjort, finner du frem den/de mappene du skal dele, høyreklikker på disse, og velger "Deling og sikkerhet". Velg "Del denne mappen". Her kan du også endre på tillatelser og hvor mange som skal få tilgang til mappen. I fanen øverst i vinduet, trykker du "Sikkerhet". Trykk på knappen "Legg til", og skriv inn brukernavnet på den kontoen du lagde istad. På denne brukeren velger du rettigheter selv. Håper at dette hjalp deg litt frem Lenke til kommentar
jensens Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jepp, det funka . Tusen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå