Gå til innhold

Oppgradering med tanke på Oblivion

Anbefalte innlegg

Er ikkje sikker sjølv :p Men ein ting er sikkert og det er vel at 7900 gtx er veeeldig mykje raskare enn 6800 Ultra. I tillegg så føler eg at eg trenger 2 GB med minne. Skal eg ha nytt skjermkort trenger eg nytt hovudkort. Prosessoren er jo så som så med. Hadde egentlig tenkt på 4000+, men tenkte eg heller kunne klokke 3700+ og vips så har eg 4000+ for 1000kr mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda 7900GTX er er mye raskere. Men vær likevel klar over at Socket AM2 kommer snart,så da vil den nye pc'en din være "utdatert" allerede.

Jeg synes du gjør et dårlig valg hvis du oppgraderer nå.

Jeg har forresten ca samme pc som deg og har overhodet ikke problemer med noen spill (1280x1024 oppløsning) enda. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Am2 er bra, men ingen kommer til å vite hva den nye plattformen vil yte iforhold til stabilitet. De nyeste teknologiene har alltid mange barndoms sykdommer. Er enig at det er nestne bortkastet penger å kjøpe et 7900gtx, for det kortet der var en skuffelse for min del. 7900gt vil gi mye mer valuta for spenna.

Vil trådstarter gå over til am2 med egnang når den kommer ut? Hvis ikke så kan du kjøpe deg en ny maskin, oppgradere om et år. Jeg kommer til å gjøre det, vente til conroe og am2 er skikkelig på markedet, lese noen skikkelige tester, la amd og intel fikse på bugs, også slå til.

Edit: Erlend: Har du en skjerm som takler 1600x1200 eller 1680x1050?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Ja, det har eg. Kjører den oppløysinga i alle spel. Dvs. 1600*1200

Edit: Så det vil kanskje vera lurt å gå for eit billegare skjermkort, altså 7900 gt, for så å bruke dei sparte kronene der på bedre prosessor?

Endret av =Erlend=
Lenke til kommentar

7900gt får bank av x1900xt når man spiller på 1600x1200 oppløsning. Selv 7900gtx får juling i denne oppløsningen. Men om du liker nvidia, er jo 7900gt et veldgi godt valg også. Men da kan du for eksempel ikke spille oblivion i 1600x1200 uten at det blir ufattelig lite med fps ute i naturen. Alle detaljene på grafikken får virkelig gfx'en til å svette. Du får ta et valg der sjøl. Best for skjermen din er x1900xt, best for lommeboka er 7900gt. Men kanskje vil du vente på dx10 kortene som er like rundt hjørnet :p Men det er typisk når det gjelder hardware. Det vil alltid komme bedre ting, om man venter for alltid, vil man sitte igjen med gamle tingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...