Gå til innhold

Oppgradering med tanke på Oblivion


Anbefalte innlegg

Eg har tenkt på å oppgradere PC'en over ei lengre stund nå, men når ES: Oblivion kom nå tenkte eg at det er vel på tide ;)

 

Før følgte eg nøye med på hardware-fronten, men nå henger eg laaangt etter :( Så derfor håper eg at nokon kan komme med forslag på kva deler eg bør vurdere.

 

Eg trenger nytt skjermkort, minne, prosessor og hovudkort. Eg vil hest ha veldig god grafikk på spela mine. Eg ønsker også helst ein AMD-prosessor. I tilleggg trenger eg vel 2 GB med minne??...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor mye penger du skal bruke, men har du noe:

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=26553

 

Har valgt 2 GB ram siden BF2 liker det. CPU'en er en god cpu for spillereog diverse andre oppgaver.

Skjermkortet er veldig bra til prisen. Flere tester viser at kortet nesten holder tritt med 7900GTX i noen spill.

Hovedkortet ble valgt på grunn av anbefalingen til hardware.

 

PS: Jeg har ikke hørt noe om ram'en så bare bytt ut den hvis du vil.

 

Som sagt så har du ikke sagt noe om budsjettet ditt så jeg bare lagde noe. Hvis du har råd til dette så vil du hvertfall ha god ytelse i spill.

Lenke til kommentar
ThaMezzy, er det ein spesiell grunn til at du har valgt eit dyrt SLI-hovudkort?

5826421[/snapback]

 

Hvis du noen gang vil kjøre SLI så kan du få litt økt ytelse ved å ha et nForce4 SLI X16 hovedkort. Du får også litt bedre plass mellom kortene har jeg hørt.

 

Pluss at det er anbefalt av Hardware.

Lenke til kommentar

WTF? hvorfot kjøper du GPU til 5,5k når du kan få 1900XTX billigere pluss at det er bedere i Oblivion! ellers ser alt bra ut.. selv ville jeg valgt ett DFI kort siden jeg klokker en del men det er opp til den enkelt.. syntes ikke vifta bråker så mye heller jeg da ;)

 

EDIT: https://prisguiden.no/product.php?product_id=40589

 

det koster ca samme som XT kortene.. koster litt mer men det er så lite at jeg syntes det er verdt det med tankie på at du får ha XTX i siggen din xD

 

ellers ville jeg valgt en AMD 64 3700+. denne er ganske billig og med tanke på at den er relativt god til OC er dette etter min mening den beste SC value for money CPUen. i februar da jeg kjøpte min var det en helsikes heftig stepping ute å gikk :) jeg fikk denne og har vert oppi 3200Mhz på 1.44 v. dessverre måtte jeg oppi 1.65 for å få det stabilt der så jeg gikk ned til 3ghz som er stabilt på 1.5v :) vet ikke hvordan nyere 3700 klokker men vi som kjøpte i januar/februar ble iaffal fornøyde :love:

 

HK: DFI LanParty av valgfri type uten tvil!

Endret av SWAT dude...
Lenke til kommentar

hovedkort med lydkort 7.1, sata2 700-800kr

 

cpu 3700 1800kr kjøp gjerne en kjøler til, så hvis du vill kan du øke 2.2 til 2.7 muligens

 

2x1gb evt value ram corsair, kingston, crucial 1400 kr

 

7900gt 2900kr

 

kvalitets psu med over 20 A på 12+ 500-700kr

 

kabinet 1000kr

 

vifter, kjølepasta artiv silver, mus, keyboard, høytalere, headsett u name 1000kr

skjerm 2000-3500kr

 

harddisk 2xsata2 700-800krx2

 

dvd-combo 340kr

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
SWAT dude:

 

X1900XTX er vel bare bedre enn 7900GTX i høyere oppløsning i forhold til AA.

Tror ikke at han merker noe forskjell under oppløsningen 1600 x 1200.

 

Correct me if I'm wrong!

5826732[/snapback]

 

etter det jeg har hørt så er ATI kort gjerne 10-15fps over nvidia kort i Oblivion. er dessuten er det svert få pcer som klarer å kjøre 1600x1200 i oblivion da dette er ekstremt krevende. mange med f.eks 1900XTX/7800/7900 kort på nøye seg med 1280x1024.

 

syntes argumenteringen din er dårlig siden du sier han ikke trenger kraftigere kort og derfor vil ha han til å kjøpe ett 1k dyrere og fårligere kort til det spillet han vil spille. er sant at ATI er bedere ved mye AA osv, men man kjøper ikke skjermkort i 3k+ klassen for å kjøre uten AA. det er uaktuelt. dessuten syntes jeg ATI har bedere bildekvalitet.

Lenke til kommentar
SWAT dude:

 

X1900XTX er vel bare bedre enn 7900GTX i høyere oppløsning i forhold til AA.

Tror ikke at han merker noe forskjell under oppløsningen 1600 x 1200.

 

Correct me if I'm wrong!

5826732[/snapback]

 

etter det jeg har hørt så er ATI kort gjerne 10-15fps over nvidia kort i Oblivion. er dessuten er det svert få pcer som klarer å kjøre 1600x1200 i oblivion da dette er ekstremt krevende. mange med f.eks 1900XTX/7800/7900 kort på nøye seg med 1280x1024.

 

syntes argumenteringen din er dårlig siden du sier han ikke trenger kraftigere kort og derfor vil ha han til å kjøpe ett 1k dyrere og fårligere kort til det spillet han vil spille. er sant at ATI er bedere ved mye AA osv, men man kjøper ikke skjermkort i 3k+ klassen for å kjøre uten AA. det er uaktuelt. dessuten syntes jeg ATI har bedere bildekvalitet.

5827766[/snapback]

 

Bare for å ende dette. Jeg prøver ikke å argumentere for meg eller noe.

Jeg bare sa det som en ny side av gpu utvelgelsen. Hvis ATI er så mye bedre enn nVidia så får han da kjøpe ATI. Så enkelt er det. Jeg har best erfaring med nVidia derfor anbefalte jeg det. Case closed.

 

Trådstarter:

 

Lykke til med kjøpet. Skriv en post her med alle varene du valgte.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/cart.asp

 

Eg syns det oppsettet virka greit. Det eg er litt usikker på er prosessorvalget. Går det fint an å klokke denne prosessoren opp eit par hundre MHZ til dømes, med det hovudkortet eg har valgt? Eller bør eg går for ein X2-prosessor?

5838332[/snapback]

vi ser ikke handle vogna de det står bare tom vogn så kansje lag en handle vogn på prisguide.no

Lenke til kommentar

Varenr.: 318633

XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV, 650/1600Mhz

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 80 stk 2006-04-08 4895 4895

 

MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

Varenr.: 307784

Lagerstatus: 100+ stk på lager 779 779

 

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched CMX1024-3200C2 DIMMs

Varenr.: 302138

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1795 1795

 

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Varenr.: 309484

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 1950 1950

 

Miljøgebyr: 0

Totalt: 9419

 

Kopierte det bare eg...

 

Edit: Eg har også ei slik cpu-vifte heime http://www.microplex.no/product.aspx?pid=MCX64V&mcat=c177

 

Rekner med denne er bedre enn den som følger med i boksen. Men når eg prøvde å innstallere den på mitt nåverande system passa den ikkje. Eg husker ikkje heilt, men eg trur skruene var for korte. Seinare fant eg ut ein ein ting som kanskje kunne hjelpe, men det har eg glømt... :p Nokon som kan hjelpe meg med akkurat det? Hovudkortet er eit ABIT AV8

 

Vil denne vifta i så fall passe til mitt nye hovudkort?

Endret av =Erlend=
Lenke til kommentar

Erlend,er dette din maskin nå (tatt fra profilen din)?: A64 3500+, Gainward 6800 Ultra 455@1200, Corsair 2*512 3200 XL PRO, SB Audigy 2 ZS, Logitech z-680.

 

Hvis det er det,så kan jeg ikke helt skjønne hvorfor du oppgraderer nå.

Vent heller til Socket AM2 og DX10 skjermkort kommer.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefalle a8n32-sli deluxe, for det kortet bør egentlig hete a8n32-bug deluxe! Kortet er på mange områder uferdig, inneholder mange irriterende problemer. Har brukt det hk'et i 2 uker før jeg bytta det ut med dfi. Plassen mellom sli er godt å ha, men når hk'et er helt mongo når det kommer til hardware monitoring, er det lite verdt. Man vet ikke engang hvilken spenning man har på forskjellige komponentene. Ikke minst vil man få problemer med warmboot når man setter i gang overvolting hvis man har lyst til å klokke litt. Kjøp kortet når det kommer en bios som kan fikse problemene. For øyeblikket har jeg parkert kortet på hylla inntil videre.

 

Dfi sli-d er et godt kort, faktisk det beste og mest stabile jeg har hatt. Ikke gitt meg noe problemer siden jeg satt det inn. Er så overrasket for mange sier at dfi er ustabil osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...