Ole12 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Heisann. Er Ford Escort/Cosworth noen trimmevillige biler? Er kjeldent jeg ser noen trimmet Ford Escort'r Finnes det en hjemmeside hvor dem selger stylingsett til Ford Escort, feks WRC kit Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Escort og Cosworth er to forskjellige ting Cosworth er en fabrikktrimmet utgave av f.eks Escort, Sierra, Scorpio, osv.. Se etter Stian Hafsengen's blå Escort WRC, så har du en av de råeste, bygd delvis på en Cosworth.. Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor? Men kassiet og slik er heilt likt? Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor? Men kassiet og slik er heilt likt? 5825239[/snapback] chassiet er i utgangspunktet ganske likt men tar jeg ikke feil så bør du samenligne eks en sierra xr4i med en cossie, cossien har div luftinntak osv som er den store forskjellen når det kommer til hvordan bilen fremstår. Men så er det vel et helt anet understell på cossien femfor de vanlig utgavene. Cossier har jo 2 liters turbo motorer og 4 drift. Cosworth var jo det store på 80 tallet sammen med ur quattroen til audi. her er det litt å lese om escorten En tøff Norsk en Og foresten de cossiene kan trimmes mere ja, større turbo og dyser osv! men det koster da... De vanlige utgavene blir fort dyre å trimme om man ikke kan noe selv. Endret 28. mars 2006 av teknikeren Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor? Men kassiet og slik er heilt likt? 5825239[/snapback] Karrosseriet er ikke likt fra en vanlig Escort til en Cosworth.. På en Sportsbil er det ofte opptil 7000 flere punktsveiser enn på en vanlig bil som har ca 4500 sveiser.. Det skal jo tross alt tåle litt mere juling! =) Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 punktsveiser? hva er det? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Cosworth er et selskap som har bygd motorer og levert trimdeler til fleire bilmerker, men er mest kjent for Ford sine 4 sylindrete motorer i Sierra 2wd vingebil og 4wd sedan, og seinere Escort. Lenke til kommentar
packs Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 punktsveiser? hva er det? 5852516[/snapback] måten karroiseriet er sveiset sammen på Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Enten er det sveiset helt sammen i alle skjøter, ellers så er det bare noen plasser det er sveiset, derav navnet "punktsveiset" Lenke til kommentar
Ole12 Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Så jo mer punksveiser, jo mer stabilisert karosseri? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Så jo mer punksveiser, jo mer stabilisert karosseri? 5891821[/snapback] Det beste er sømsveising, og ikkje bare sveising på noen punkter. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 ford cosworth motorer er de mest lett trimma motorene som noen sinne er laget...... 1 Lenke til kommentar
SkagenK Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 ford cosworth motorer er de mest lett trimma motorene som noen sinne er laget...... 5954021[/snapback] Ikke glem Nissan Skyline GTR motorene! Lenke til kommentar
exs Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) hehe... noen som har spilt mye grand turisimo i det siste Endret 21. april 2006 av exs Lenke til kommentar
SkagenK Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 hehe... noen som har spilt mye grand turisimo i det siste 5959722[/snapback] spiller ikke Grand turismo. men skyline motoren er genial. vet ikke om en rekkesekser som har så stort potensiale som den. kan jo ikke sammenligne cossi motoren å skyline motoren da. men begge er jo jævlig bra da Lenke til kommentar
exs Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 joda er enig med deg i den men det er nok litt mer komplisert og trimme en japansk super saloon bil en en ford coswort Lenke til kommentar
Northland Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Skyline sin motor er vell ikke noe spesiell i forhold til andre japanske sportsbiler? Kan ta feil, har bare aldri hørt noe om d.. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Escort Cosworth har nesten ingenting til felles med vanlig Escort. Kun dørene, taket og frontruta er det samme. Escort Cosworth-karosseriet er et omtegna Sierra-karosseri med bøttevis av endringer og forbedringer, bl.a for å få plass til girkasse, mellomaksel, diff og delt bakstilling. Motoren er som tidligere nevnt en av verdens letteste motorer å trimme, dog noe avhengig av hvilken verson det er. 1. generasjon ble laget for homologering i rally og kom med en relativt stor turbo og Weber/Marelli motorstyring. Her er mulighetene nermest uendelige, det er bare snakk om penger. 2. generasjon ble ikke laget så mye for trimming. Den kom med en mye mindre turbo og Ford motorstyring. Dette gjore at bilen ble mye mer responsiv og lettkjørt, fikk litt mer effekt, men egner seg ikke til trimming over 300hk. Lenke til kommentar
Sledridernr1 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 De trimmevillige japanske rekke sekserne som Nissan RB og Toyota 2jz egner seg best i store biler, som er litt mere "stabile". Cosworth har den mest trimmevillige 2 literen vil jeg påstå, ihvertfall sammenlignet med Nissan sin sr20. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå