Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Escort/Cosworth trimming?


Ole12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor?

 

Men kassiet og slik er heilt likt?

5825239[/snapback]

chassiet er i utgangspunktet ganske likt men tar jeg ikke feil så bør du samenligne eks en sierra xr4i med en cossie, cossien har div luftinntak osv som er den store forskjellen når det kommer til hvordan bilen fremstår.

Men så er det vel et helt anet understell på cossien femfor de vanlig utgavene.

Cossier har jo 2 liters turbo motorer og 4 drift.

Cosworth var jo det store på 80 tallet sammen med ur quattroen til audi.

her er det litt å lese om escorten

En tøff Norsk en

 

Og foresten de cossiene kan trimmes mere ja, større turbo og dyser osv! men det koster da...

De vanlige utgavene blir fort dyre å trimme om man ikke kan noe selv.

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Så en Ford Escort Cosworth er det samme som en Vanlig Escort, men bare med en kratigere motor?

 

Men kassiet og slik er heilt likt?

5825239[/snapback]

 

Karrosseriet er ikke likt fra en vanlig Escort til en Cosworth..

På en Sportsbil er det ofte opptil 7000 flere punktsveiser enn på en vanlig bil som har ca 4500 sveiser..

 

Det skal jo tross alt tåle litt mere juling! =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hehe... noen som har spilt mye grand turisimo i det siste

5959722[/snapback]

 

 

:no::nei: spiller ikke Grand turismo. men skyline motoren er genial. vet ikke om en rekkesekser som har så stort potensiale som den.

kan jo ikke sammenligne cossi motoren å skyline motoren da.

men begge er jo jævlig bra da :w00t:

Lenke til kommentar

Escort Cosworth har nesten ingenting til felles med vanlig Escort. Kun dørene, taket og frontruta er det samme. Escort Cosworth-karosseriet er et omtegna Sierra-karosseri med bøttevis av endringer og forbedringer, bl.a for å få plass til girkasse, mellomaksel, diff og delt bakstilling.

 

Motoren er som tidligere nevnt en av verdens letteste motorer å trimme, dog noe avhengig av hvilken verson det er. 1. generasjon ble laget for homologering i rally og kom med en relativt stor turbo og Weber/Marelli motorstyring. Her er mulighetene nermest uendelige, det er bare snakk om penger.

2. generasjon ble ikke laget så mye for trimming. Den kom med en mye mindre turbo og Ford motorstyring. Dette gjore at bilen ble mye mer responsiv og lettkjørt, fikk litt mer effekt, men egner seg ikke til trimming over 300hk.

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...