Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå skal Norske fildelere tas

Anbefalte innlegg

Nei, nå er jeg jævlig spent? Hvordan skal de ta meg?

5829088[/snapback]

De sjekker hva du deler, evt downloader litt/alt av det, og sjekker IPen din, og sender så en klage til ISP.

AtW

5829108[/snapback]

Jaja då lurer jeg på hvordan (TEKNISK) sett de skal gjøre det overnevnte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5829088[/snapback]

De sjekker hva du deler, evt downloader litt/alt av det, og sjekker IPen din, og sender så en klage til ISP.

AtW

5829108[/snapback]

5829127[/snapback]

Når du henter ned en gitt fil med en eller annen torrentvariant, så er det bare først å søke etter en fil som er ulovlig, starte, og sjekke hvilke IPer man kobler seg opp mot, og voila. At selve dataene overføres kryptert har ingenting å si.

AtW

Lenke til kommentar
Jeg gir meg, du er tydeligvis ikke noe annet enn en kverrulant.  :!:

(kom tilbake med litt mer teknisk info og vi kan fortsette dikusjonen ;) )

5829195[/snapback]

Hvorfor er det kverrulering? Hva konkret er det du lurer på? Når man henter ned en fil via bittorrent så får du deler av filen fra forskjellige IPer, man kan lett se hvilke IPer det er snakk om. Og følgelige sende klage til ISPene. Jeg skjønner ikke helt hva mer du lurer på? Det er IKKE ispene som analyserer dataene som går over din kobling direkte, så kryptering har ingen praktisk innvirkning på din risiko for å bli tatt.

AtW

Lenke til kommentar

5829088[/snapback]

AtW

5829108[/snapback]

5829127[/snapback]

Når du henter ned en gitt fil med en eller annen torrentvariant, så er det bare først å søke etter en fil som er ulovlig, starte, og sjekke hvilke IPer man kobler seg opp mot, og voila. At selve dataene overføres kryptert har ingenting å si.

AtW

5829164[/snapback]

Men da oppfordrer de jo til lovbrudd ved å laste ned noe ulovlig selv... det er ikke lov i Norge på akkurat samme måte som at sivilt politi ikke kan selge eller kjøpe stoff på gata for så å arrestere dem. ;)=

Lenke til kommentar

5829088[/snapback]

AtW

5829108[/snapback]

5829127[/snapback]

AtW

5829164[/snapback]

Men da oppfordrer de jo til lovbrudd ved å laste ned noe ulovlig selv... det er ikke lov i Norge på akkurat samme måte som at sivilt politi ikke kan selge eller kjøpe stoff på gata for så å arrestere dem. ;)=

5829238[/snapback]

Norske ISPer får slike klager hele tiden, og den måten å se på det har ingenting med om dataene er kryptert eller ikke.

AtW

Lenke til kommentar

Nei, akkurat :)

Viss ISP får noen klager så har noen brukt noe ulovlig for å anskaffe seg info om at en viss IP laster ned noe.

Derfor får de ikke utlevert info, for bevisene de har har de anskaffet seg ulovlig.

Men når du snakker om "de", hvordan skal de annta få snusen på at jeg laster ned torrents bortsett fra å lese det her :p ?

Torrentsidene støtter jo ikke de "hyper-stygga" folka som vil saksøke. Så viss de får fattig noe info? er vel det gjort ulovlig.

Lenke til kommentar
Nei, akkurat :)

Viss ISP får noen klager så har noen brukt noe ulovlig for å anskaffe seg info om at en viss IP laster ned noe.

Derfor får de ikke utlevert info, for bevisene de har har de anskaffet seg ulovlig.

Men når du snakker om "de", hvordan skal de annta få snusen på at jeg laster ned torrents bortsett fra å lese det her :p ?

Torrentsidene støtter jo ikke de "hyper-stygga" folka som vil saksøke. Så viss de får fattig noe info? er vel det gjort ulovlig.

5829282[/snapback]

De får snusen på samme måte som på alle andre folk, de søker, og strater å hente ned en fil, og tar de IPene som tilfeldigvis deler. Denne framgangsmåten, og den eventuelle lovligheten av den påvirkes overhodet ikke av kryptering.

AtW

Lenke til kommentar
Nei men då er vi like langt.

De har ikke noe så lenge de ikke har funnet ut hva jeg gjør lovlig, fatter ikke at de gidder i utgangspunkte.

Så lenge det finnes dyktige hacker/programmere tror jeg fildeling alltid vil eksisterere.

5829314[/snapback]

Hvorfor skal de ikke finne ut det? Enten ser de det på filnavnet når de søker, ellers så kan de hente end hele fila og se hva det er. På akkurat samme måte som om filene ikke var kryptert.

Som du sier, vi er like langt, i praksis har kryptering ingenting å si for dette.

AtW

Lenke til kommentar
Men får de ip`n hvis man bruker HideIp da?

5829317[/snapback]

Hvordan fungerer det da? Har vedkommende direkte tilkobling til deg så kan jeg ikke skjønne hvordan de ikke akn vite ipen, om det går via proxy så går det antakelig endel saktere, men da er det forsåvidt bare proxyen som har ipen din ja.

AtW

Lenke til kommentar

La oss se sannheten i øynene og kalle en spade for en spade. Måten de kommer til å gjøre det på innebærer antageligvis ingen skrupler for å bryte loven på deres side, så lenge de får viljen sin og tar fildelerne. Vi snakker underholdningsbransjen.

Nytt diskusjonstema: hvordan kan vi hindre dette/motarbeide svineriet?

Peerguardian er som nevnt et alternativ. Men jeg ser på hjemmesidene deres at den for tiden ikke har støtte for utorrent, som de fleste bruker for tiden? Noen flere forslag?

Lenke til kommentar
La oss se sannheten i øynene og kalle en spade for en spade.  Måten de kommer til å gjøre det på innebærer antageligvis ingen skrupler for å bryte loven på deres side, så lenge de får viljen sin og tar fildelerne.  Vi snakker underholdningsbransjen. 

Nytt diskusjonstema: hvordan kan vi hindre dette/motarbeide svineriet?

Peerguardian er som nevnt et alternativ.  Men jeg ser på hjemmesidene deres at den for tiden ikke har støtte for utorrent, som de fleste bruker for tiden?  Noen flere forslag?

5829446[/snapback]

Peerguradian er så lett å komme rundt at jeg har ekstremt liten tro på det, dessuten vil svartelisting alltid gå utover endel "uskyldige".

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...