Gå til innhold

Rensing av CCD/sensor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker du på en boks med komprimert luft?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303980

Tror Clas Ohlson og Biltema fører slikt også, da til en rimeligere penge..

5824858[/snapback]

Det er ikke det han tenker på. Han sa det lignet på en slik boks, men at det ikke var det. Jeg lurer mest på hvordan den støvsugeren løsner støv som har satt seg skikkelig fast. Jeg har et par korn som jeg ikke får bort med ørepumpe nå.

Lenke til kommentar
Jeg trodde komprimert luft skulle fungere fint til rens av sensorer.

5825564[/snapback]

De fleste beholdere med komprimert luft inneholder også en væske som det ikke er noe særlig bra å få på CCD'en...

Det finnes vel også beholdere med KUN luft og de kan man nok fint bruke.

Lenke til kommentar

Sjekket ene linken, og fant en test av produktet. Her kom Green clean best ut.Fordelen er at alt støvet ble fjernet. ikke som med blåsebelg, hvor støvet kan legge seg på bildebrikken igjen. Både innsiden av kamerahuset og på ccd rengjøres med dette produkt. De skriver at enhver sensor garantert blir ren! Eneste ulempe er prisen i forhold til de andre i testen.( Giotto blåsebelg og Kinetronics Speck Grabber kit.

Lenke til kommentar

Nogle typer af støv har en kedelig evne til at klæbe fast. Jeg tvivler lidt på, at den slags kan fjernes med støvsugning alene.

En side med megen information og sammenligning af metoder er denne

Generelt er der ret mange dyre - og nogle absurd dyre - produkter på markedet. Metoden med metanol og pec-pads er billig, effektiv og rimelig sikker.

MVH Lars

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...