Spirre Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) har bestillt dette kortet nå. bare lurte på om det er noe spesielt med chipsettet siden det står 4X. jeg skal bruke vanlige nofrce 4 drivere ikke sant? ps: hvis noen har noen erfaringer med dette kortet, så del de gjerne Endret 28. mars 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 bumpelibump! hoolder på å installere xp nå. dette kortet bruker vel vanlige nforce 4 drivere det? (om du ikke svarer i løpet av 5-10min så trenger du ikke svare) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Svarer vel for seint, men.. ..hvorfor ikke bruke MSI produktside (Dette er faktisk litt vesentlig å lære seg å benytte... uansett produsent, uansett hardware).. Drivere for nForce4 kan f.eks. lastes herfra Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Svarer vel for seint, men.. ..hvorfor ikke bruke MSI produktside (Dette er faktisk litt vesentlig å lære seg å benytte... uansett produsent, uansett hardware).. jeg vet dette egentlig, er gaske flink til å bruke den sånn til vanlig, men glemte å sjekke denne gangen Endret 3. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 (endret) hm....det er no rart her. lasta ned den såkaldte cool & quiet driveren i går, men det viste seg at det var cpu driver istede. og siden jeg ikke klarer å lokalisere en annen verson av den driveren på msi sine side, og heller ikke på nvdia sine sider, så sliter jeg litt. noen som kan bidra med noe? btw, hva er fordelen/ulempen med å legge inn cpu driveren? pleier ikke gjøre det... Endret 3. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Den driveren må du ha installert dersom du skal aktivere Cool'n'Quiet. Men ser nesten alle nForce4 4X-kort har PCI-e 16X slot i tillegg til en eller flere mindre PCI-slots. Vurderer selv å kjøpe et nForce4 4X hovedkort fra Asus slik at jeg kan benytte PCI-e skjermkort sammen med min gode gamle socket 754 ClawHammer. PS. Vil tro du skal benytte deg av helt vanlige nForce4 drivere med mindre noe annet står spesifisert eller spesielle nForce-drivere er tilgjengelig på hjemmesiden til MSI. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 4. april 2006 Forfatter Del Skrevet 4. april 2006 msi hadde egen driver til hk, og den var nødvendig for å få installert det meste av ting på hk, som nettverksport og sånt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 har ikke klart å lokalisere cool and quiet drivere til dette hovedkortet enda. på amd sine sider så ligger det kun driver til windows me og 2000, og msi har ikke driveren i det hele tatt. dvs det ligger en driver med navn C&Q på sidene, men den er egentlig en cpu driver... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 har ikke klart å lokalisere cool and quiet drivere til dette hovedkortet enda. på amd sine sider så ligger det kun driver til windows me og 2000, og msi har ikke driveren i det hele tatt. dvs det ligger en driver med navn C&Q på sidene, men den er egentlig en cpu driver... 5872630[/snapback] Det er "C&Q-driveren"... som er en "CPU-driver"... Personlig ville jeg aldri installerte noe slikt.. Her skal det kjøres overklokket 24/7-stabilt.. og dersom man vil ha lavere ytelse frivillig kan man jo gjøre dette manuelt. Forøvrig må du enable C&Q i Bios også (etter det jeg kan huske). En totalt unyttig funksjon.. men det er bare min mening... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 (endret) hehe jeg vet at C&Q er unyttig, men problemet var at den viftestyringa jeg testa (sånn fanmate 2 fra zalman) var litt for bra. faktisk så sveiv ikke vifta i det hele tatt. dessuten er dette en filserver. den skal ikke overklokkes, med mindre det er for å teste cpuen i så fall. dersom du leser mine andre poster så ser du fort hvor mye jeg anbefaler C&Q til vanlige maskiner som ofte overklokkes. problemet er at jeg har installert den cpu driveren, C&Q er aktivert i bios, og alt maskina gjør er å kjøre mpetre nettradio, men den funker ikke. edit: fant ut av det sånn halvveis nå. det var faktisk en ganske godt skjult knapp under core senter til msi som lot meg justere dette. cpu MP så ikke ut til å endre seg, men vifta fallt til ca 1500rpm, mot 3200rpm føre, så det ser ut til å funke i alle fall Endret 5. april 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå