CaZpeR Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Må nesten bare få det ut der til de av dere som mener Plextor er dårlige. Her om dagen tok min Plextor PX-712A kvelden etter et og et halvt års gange. Dette i seg selv er jo ikke noe å skryte av. Tok kontakt med Komplett (der jeg kjøpte den) og fikk beskjed om å kontakte Plextor. Gjorde dette og etter en halv uke-ukes tid så lå et nytt drev i posten. Dette var da en PX-755A, en bedre modell. Så jeg vil bare si tusen takk til Plextor og anbefaler disse drevene til alle der ute som er på utkikk etter et godt varemerke. Her får dere både kvalitet og service! BRA! Lenke til kommentar
Psh Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Må nesten bare få det ut der til de av dere som mener Plextor er dårlige. Her om dagen tok min Plextor PX-712A kvelden etter et og et halvt års gange. Så jeg vil bare si tusen takk til Plextor og anbefaler disse drevene til alle der ute som er på utkikk etter et godt varemerke. Her får dere både kvalitet og service! BRA! 5824255[/snapback] Tror jeg ler meg i hjel, her ryker brennern din etter 1,5 år, er det kvalitet? Du fikk en ny brenner sendt med posten sier du? Skryter ikke Plextor av dør til dør med DHL da? Du fikk en nyere brenner i retur, dette er meget vanlig da brenneren du hadde er en utgått model. Er du virkelig sikker på at den er bedre? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Fikk på dør fra DHL ja Gikk dritraskt. Brenneren har vært litt rar fra dag 1, men har ikke klaget på dette før den virkelig tok kvelden. Og JA! Denne brenneren er mye bedre enn den forrige. EDIT: Brenneren er også mindre fysisk og mer stillegående enn den forrige (som også var skummelt stillegående) Endret 28. mars 2006 av CaZpeR Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Tror jeg ler meg i hjel, her ryker brennern din etter 1,5 år, er det kvalitet? 5824378[/snapback] _ALLE_ som leverer PC-produkter har varer som kan bli ødelagt. Selv om han var uheldig betyr det ikke at selskapet leverer dårlig kvalitet? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Tror jeg ler meg i hjel, her ryker brennern din etter 1,5 år, er det kvalitet? 5824378[/snapback] _ALLE_ som leverer PC-produkter har varer som kan bli ødelagt. Selv om han var uheldig betyr det ikke at selskapet leverer dårlig kvalitet? 5824541[/snapback] Vel, for EN gangs skyld er jeg enig med deg Daniel Alle kan ha mandagsvarer, det er bare sånn det er. Det gjelder alt, data, lyd/bilde, bil osv osv. Hadde alle produktene til enhver tid vært 100%, hadde prisen også vært deretter (mye mer intens testing osv, samt skroting av defekte produkter). Jeg har fortsatt en Plextor 40X SCSI-CDROM i min maskin, og den er fremdeles god som ny, aldri en eneste lesefeil - Den ble kjøpt i '98... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er ikke spesielt imponert over at Plextor sender deg en ny brenner. Dette er jo noe Plextor har skrytt av i mange år, og det er vel også grunnen til at den koster mer enn andre brennere. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Tingen at det gikk så smertefritt, fort og ikke minst at jeg slapp det faktum å måtte sende inn den brenneren som var ødelagt gjør dette til beste retur-saken jeg noen gang har vært borti. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Før fungerte det slik at man måtte sende inn den defekte først. Deretter fikk man ny med dhl. Dette tok ca en uke. Nå fungerer det slik at man kjører et util fra plextor som, om mulig, henter ut info fra drevet. Denne rapporten sender man til Plextor på epost. Deretter sender Plextor nytt drev, eller tilsvarende bedre. Da min Plextor røyk, så sendte jeg mail mandags morgen, og onsdag stod dhl på døra mi med ny. No questions asked. Supert, og man finner ikke lignende, tør jeg påstå. Endret 28. mars 2006 av soundwall Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Før fungerte det slik at man måtte sende inn den defekte først.Deretter fikk man ny med dhl. Dette tok ca en uke. Nå fungerer det slik at man kjører et util fra plextor som, om mulig, henter ut info fra drevet. Denne rapporten sender man til Plextor på epost. Deretter sender Plextor nytt drev, eller tilsvarende bedre. Da min Plextor røyk, så sendte jeg mail mandags morgen, og onsdag stod dhl på døra mi med ny. No questions asked. Supert, og man finner ikke lignende, tør jeg påstå. 5825240[/snapback] Akkurat dette var det som skjedde her og. Var et program man fikk en rapport av. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jo Plextor har bra kundebehandling, mange andre som kunne lært ett og annet der, har selv hatt behov av denne service, og den fungerer flott - vel verdt de ekstra kronene. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 plextor har jeg allitd vært fornøyd med, men det er kanskje litt dyrt... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg gjentar det jeg svarte i denne tråden om Plextor og pris og kvalitet. "Skal være enig i att prisen er noe stiv på Plextor. Når Plextor kan selge produktene sine til den prisen ser dem vel ingen grunn til og forandre på det. Men att kvaliten skulle være noe og utsette på skjønner jeg ikke. Har 3 Plextor DVD brennere i mine pc'er, også sata. Har også hatt en drøss med scsi cdrommer, cdbrennere, dvdrom og dvd brennere fra dem og har enda tilgode og ha noen problemer med noen av produktene fra dem. Har også 3 stk forskjellige dvd spillere i huset som det går en del brente dvd plater på og har aldri hatt problemer med verken "hakkete" plater eller dårlig kvalitet på bilde. Hender også jeg kopierer film til venner så platene jeg har brent har fått prøvd seg på en del forskjellige merker og prisklasser av stue dvd spillere. Har enda ikke fått noen tilbakemelding på att plater ikke har villet spille av eller andre problemer. Og til dere som syntes prisen er for høy er det enkelt. Kjøp noe annet som passer lommeboka bedre." Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg gjentar det jeg svarte i denne tråden om Plextor og pris og kvalitet. "Skal være enig i att prisen er noe stiv på Plextor. Når Plextor kan selge produktene sine til den prisen ser dem vel ingen grunn til og forandre på det. Men att kvaliten skulle være noe og utsette på skjønner jeg ikke. Har 3 Plextor DVD brennere i mine pc'er, også sata. Har også hatt en drøss med scsi cdrommer, cdbrennere, dvdrom og dvd brennere fra dem og har enda tilgode og ha noen problemer med noen av produktene fra dem. Har også 3 stk forskjellige dvd spillere i huset som det går en del brente dvd plater på og har aldri hatt problemer med verken "hakkete" plater eller dårlig kvalitet på bilde. Hender også jeg kopierer film til venner så platene jeg har brent har fått prøvd seg på en del forskjellige merker og prisklasser av stue dvd spillere. Har enda ikke fått noen tilbakemelding på att plater ikke har villet spille av eller andre problemer. Og til dere som syntes prisen er for høy er det enkelt. Kjøp noe annet som passer lommeboka bedre." 5826714[/snapback] Er enig i at man ikke bør rakke ned på et produkt pga. prisen når kvaliteten er deretter. Blir som å rakke ned på Ferrari Serien fra Acer eller Lamborghini serien til ASUS. De er jo litt overpriset, men man får jo kvaliteten. Er som forskjellen på en Audi og Volkswagen. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Har selv en rekke Plextor brennere, og en rekke andre brennere av ymse merker. Plextor brennerene er grei nok de, men kan ikke helt skryte noe mer av de enn av f.eks. BenQ brennerene mine. Plextor kostet meg mye mer enn BenQ, og ærlig talt så kan jeg ikke se at Plextor har så mye mer kvalitet enn BenQ... Plextor skal ha honnør for Plextools og det at man får en ny brenner på døra ved reklamasjon, men dette koster jo deretter. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ytelse og stabilitet er viktig. De fleste tester bekrefter at Plextor er, om ikke best, blant de bedre brennerene som finnes. Plextor kombinert med Verbatim er, og har alltid vært et feilfritt team. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Ytelse og stabilitet er viktig. De fleste tester bekrefter at Plextor er, om ikke best, blant de bedre brennerene som finnes. Plextor kombinert med Verbatim er, og har alltid vært et feilfritt team. 5827390[/snapback] Skal ikke nekte for at Plextor kommer bra ut i tester, men både BenQ og t.o.m NEC brennere scorer like bra og oftest bedre enn Plextor på tester. Det Plextor har til sin fordel er som nevnt Plextools. Har nevnt det før i enkelte tråder, og nevner det igjen. Dere som sverger til et bestemt merke, og ikke vil ha annet uansett: Har Dere prøvd og sammenlignet med andre merker? Eller er det "best" fordi du har det, og ikke vil innse at det finnes alternativer som er både bedre og billigere? Jeg bare spør, for i mange tilfeller så er det nettopp dette det koker ned til på slutten. Og det er faktisk ikke alle Verbatim platene som er så fantastisk bra...kan jo nevne "Perl White" platene... Ha en ellers flott kveld. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Vil ikke si at Plextor er de beste brennerne. Tør ikke å påstå dette da jeg ikke har testa noe annet. Har hatt Plextor siden min første SCSI CD-R Brenner. Og har vel holdt meg mer til vanen i å se logo'en deres på maskina mi. Men at Nec, BenQ, Samsung eller andre merker er gode brenner, det skal jeg ikke nekte for, men vil ikke si at Plextor er dårlig av den grunn. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Klart Plextor kan sende deg en ny brenner, går den i stykker har du krav på det Du betalte jo tross alt dobbel pris for at det står Plextor istedet for f.eks Sony. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Bare for å nevne det, jeg mener slettes ikke at Plextor lager dårlige brennere, faktisk synes jeg de er ganske gode! Men...Det finnes bedre, og til under halve prisen! Det finnes alt for mange som tror at Plextor er best, siden den koster så mye. Ordtaket "Du får hva du betaler for" stemmer ikke alltid. Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Sukk. Dette blir som Intel/AMD & ATI/Nvidia diskusjoner. Tror vi bare konkluderer med at smaken er som baken. Splittet. Er alle enige? heheh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå