oyvindgee Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 De siste to dagene har min internettforbindelse vekslet mellom å være fryktelig treg og totalt fraværende. Dette gjelder begge maskinene i nettverket(en på wlan og en lan). Siden begge maskinene har problemer utelukker jeg noe lokalt på maskinen. Å pinge routeren går på 1ms, altså helt problemfritt, mens et ping-forsøk til www.vg.no tar 450ms, ofte med tap. Det antar jeg kan tolkes dithen at problemet ligger utenfor routeren. Siden all driveroppdatering har vært nytteløs, jeg har skrudd av og på modem og router og siden linja faktisk er tilkoblet, dog veldig tregt virker dette på meg som et Telenor-problem. Er det et fornuftig resonnement eller er det andre ting jeg bør prøve? Lenke til kommentar
chemical Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 De siste to dagene har min internettforbindelse vekslet mellom å være fryktelig treg og totalt fraværende. Dette gjelder begge maskinene i nettverket(en på wlan og en lan). Siden begge maskinene har problemer utelukker jeg noe lokalt på maskinen. Å pinge routeren går på 1ms, altså helt problemfritt, mens et ping-forsøk til www.vg.no tar 450ms, ofte med tap. Det antar jeg kan tolkes dithen at problemet ligger utenfor routeren. Siden all driveroppdatering har vært nytteløs, jeg har skrudd av og på modem og router og siden linja faktisk er tilkoblet, dog veldig tregt virker dette på meg som et Telenor-problem. Er det et fornuftig resonnement eller er det andre ting jeg bør prøve? 5823968[/snapback] Spyware osv kan det være en mulighet? prøv å koble fra den ene maskinen og se på den andre maskinen om du ble kvitt pakketapet. og omvent. Eventuelt prøv en maskin du er sikker på ikke inneholder spyware osv, og som fungerer fint en annen plass. Har du fortsatt pakketap da, kan jo forsåvitt problemet litt i routeren/modemet eller kansje en nettverksledning, men i og med at dette er skjelden så ville jeg ringt til telenor og fått dem til og skjekke forbinnelsen fra senstralen og inn til routeren. Lenke til kommentar
oyvindgee Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Spyware skal ikke være noe problem. Om det er noe galt med routeren aner jeg ikke hvordan jeg skal sjekke, men det er ikke helt umulig. Det har tidligere forekommet at jeg ikke får tildelt noen gyldig IP-adresse når jeg logger på. Av en eller annen grunn byttet de to maskinene min IP-adresse seg imellom nylig. Jeg vet ikke om dette tyder på noe sånt? Har uansett sendt en feilmelding til Telenor så da er det bare å håpe det er deres feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå