Gå til innhold

Hiper 580w som støyer

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte denne strømforsyningen først å fremst for å ha en stille og kraftfull forsyning jeg skulle ha i en god stund fremover!

siden jeg har pc på rommet har jeg blitt mer å mer kresen på støy.

jeg har støydempet lianli kabinett og harddiskene er heng opp i O-ringer.

har 2 stk papst 120mm vifter koblet på viftestyring så de er uhørbare

det samme med Zalman CNPS7000B prossesorkjøler som også er stille!

kjøleribbe uten vifte på chipsett brikken.

problemet jeg har nå er den dominerende viftestøyet som kommer fra hiper strømforsyningen! det virker ikke som det er noe galt med viftene eller forsyninga

bare det at de virker som de går på max hele tiden! spesielt 80mm utblåset støyer plagsomt

jeg har spekulert litt å kjøpe inn en støysvak vifte å bytte men da bryter jeg jo garantien på en 5mnd gammel strømforsyning og jeg risikerer mulig at den går varmere enn den burde!

Siden jeg ikke kan få strømforsyningen til akseptabelt støynivå uten å bryte garanti vil jeg ha noen sak med å få byttet eller modifisert produktet hos nettbutikk? siden strømforsyningen bråker iallefall ikke de reklamerte 18db hos meg

på en annen side kan det hende at viftene går på fullt fordi pc trekker mye strøm

,men jeg kan ikke skjønne det for jeg har jo ikke kraftig grafikkkort , sli eller heftig prossesor!

mitt system er iallefall

asus a8n sli deluxe

athlon 64 3200

6600gt Vifteløst

2 gig ram

4 harddisker (2*ide + 2*sata)

separat lydkort

tv-kort

dvd brenner

viftestyring

dette ble litt langt men setter pris på tips og hjelp

Espen

Endret av eforsnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den psu`en klarer mye heftigere spec en det så feilen er ikke der...Kan være feilvare kan du sende den inn til buttikken du kjøpte den av. Mye bedre å være sikker.Det er VELDIG kjedelig hvis du har en ødelagt PSU pga. at du ikke sendte den inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...