oyoy Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Noen som vet hvem som gir support (BIOS o.l.) til dette kortet. Finner ikke noe på Sappire sine hjemmesider. Fant noe på forumet om at det var pcpartner.com som produserte de, men det det stemmer ikke 100% med navnet på kortet. Tør ikke flashe BIOS uten å være sikker på at det er rett kort. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Eneste jeg finner snakk om er at det er PURE Innovation PI-A9RX480 som er rett.. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Er det kortet som selges på Komplett du har? btw, litt frekt av Komplett å liste/selge det som Sapphire når det ikke er det.. (hvorfor sier de ikke at det er PcPartner som er produsent..) Endret 28. mars 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
oyoy Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Ja det er kortet som komplett selger. Plagdes enormt ved innstallasjon av systemet. Maskinen nektet å legge til tredjeparts RAID driver via cd-rom. Fikk dermed ikke lagt inn systemet på SATA disken. Måtte grave fram en IDE disk for å få det til. Og nå får jeg ikke skjermkortet (Asus EN6600GT) til å virke med driverne. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Vet ikke om du har sett denne(?) men her ligger Bios, og i venstremargen FAQ, drivers, etc. http://www.pcpartner.com/pcpartner/support/bios/atibios.htm Ang. hk'et ditt vil jeg tippe det er dette?; Men vil anbefale å lese litt rundtomkring først for evt. å finne andre løsninger FØR man går i gang med Bios oppdateringer, vilket alltid er litt risky.. Lenke til kommentar
oyoy Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Tør ikke bruke BIOS'en til pcpartner.com da jeg ikke finner ut hva slags "Clock Gen IC" (ICS951416 eller ICS951412) jeg har. Dette begynner å irritere meg. Det står at jeg finner ut hvilken "Clock Gen IC" jeg har ved å se på "power up screen". Det skulle stå en kode på nederste tektslinje. Finner ikke denne koden, så jeg tør ikke. Og så en advarsel! Hvis du skal innstallere et PCI-Express 16 grafikkort. Husk å aktivere "optimized BIOS functions" i BIOS'en. Dette aktiverer ACPI (Advanced Configuration and Power Interface). Hvis du ikke gjør dette, vil du få svart skjerm når du innstallerer driverne til skjermkortet. Dette tok det meg en uke og mye irritasjon, å finne ut av. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Det står at jeg finner ut hvilken "Clock Gen IC" jeg har ved å se på "power up screen". Det skulle stå en kode på nederste tektslinje. Finner ikke denne koden, så jeg tør ikke. Det skal vel stå ja nederst i venstre hjørne. Men noen skjermer reagerer litt sent når de er kalde, så innen du rekker å se dette så er oppstarten/loading kommet trinnet videre. Vent til pc'n/skjermen er varme, deretter ta og restart. Rekker du ikke å skrive ned koden, kan du knipse et bilde med digitalkamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå