oyoy Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Har nettop montert sammen et Sapphire Radeon Xpress 200P (RX480AS9-A58X) hovedkort, AMD Athlon +3700, Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM og Asus EN6600GT grafikkort. Innstallert XP Corporate edition og kjørt alle oppgraderinger. Men når jeg prøver å innstallere ASUS VGA card display driver, så blir skjermen svart, og så står det å blinker et underscore-tegn ei stund. Deretter slår skjermen seg av og på et par ganger før det dukker opp en advarsel om at windows støtte på problemer. Må da velge å starte opp med siste versjonen som virket. Har prøvd de to siste versjonene av driverne, samt den som fulgte med på cd. Alle med samme resultat. Det dukket opp et lite vind med en advarsel om for høy oppløsning(eller no sånt). Prøvde da en skjerm som støtter opp til 1680x1050 uten at det hjalp. Det eneste jeg ikke har prøvd er siste bios til grafikkortet. Noen forslag? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Har du kun prøvd asus sine drivere til skjermkortet? Prøv isåfall med Forceware driverne til nvidia.. Lenke til kommentar
oyoy Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Har endelig funnet ut av problemet. Det lå i BIOS'en. ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) var slått av. Dette fant jeg ikke ut før jeg prøvde å innstallere Windows 2000. Da fikk jeg en advarsel om at BIOS'en mangler ACPI. Lastet da inn "optimized BIOS configuration" og siden har alt fungert. Men for en kronglete vei! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå