Rikkely Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei Jeg lurer på om det fortsatt kommer til å komme like mange skjermkort? Ettersom at ati og nvidia har lansert sine toppmodeller (mellomklassen og høyprisklassen), kan det vel ikke komme like mange kort nå som det gjorde på begynnelsen av året og helt til dags dato? Er litt frustrert over alle skjermkortene. F. Eks da jeg kjøpte mitt x850xt så kosta det 3k eller noe, dagen etterpå kostet det 2.4k. Dette var sikkert pga all konkurransen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det vil alltid komme nye modeller. Vet ikke når de neste modellene vil komme men problemet nå er å få ned størrelsen på brikkene at de skal bruke fra 90nm til noe mindre. Har glemt endel ord men ja håper du fikk med dg poenget, vil alltid komme noe bedre og raskere. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) JA det skjønner jeg, men kommer de med så korte mellomrom i tiden framover? Det kommer jo nye skjermkort hver tredje dag! Endret 28. mars 2006 av Rikkely Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 det går i perioder. jeg tror vi er i en pauseperiode nå, som vil vare iallefall 1-2mnd, dvs. at det kanskje blir lansert et og annet budsjettkort, eller en vifteløs modell. merk deg at jeg tror, jeg er ikke informert om dette, jeg har bare fulgt med de 3 siste årene, og gir mitt utsagn basert på mine erfaringer med det. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 det går i perioder.jeg tror vi er i en pauseperiode nå, som vil vare iallefall 1-2mnd, dvs. at det kanskje blir lansert et og annet budsjettkort, eller en vifteløs modell. merk deg at jeg tror, jeg er ikke informert om dette, jeg har bare fulgt med de 3 siste årene, og gir mitt utsagn basert på mine erfaringer med det. 5823749[/snapback] Helt enig med tha stoffi, sikkert bare en pause for tiden med selvfolgelig kommer det bedre kort som det gjoer med alt annet. Om et par aar s[ krever spillene mer enn idag saa dette er en vond syklus aa komme ut av! Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hmmm når jeg tenker over det, så har det ikke kommet noen nye modeller de 3 - 4 siste dagene. Nå får nvidia og ati skjerpe seg! Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Thanks for the answer =) Var det jeg lurte på! (om de hadde roa seg litt) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg tror de neste high end kortene kommer til høsten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Vi har jo fått en ny og flott tjeneste her på HW som forteller når det er forventet at nye produkter skal lanseres. Her er lanseringsguiden for skjermkort i 2006. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Vi har jo fått en ny og flott tjeneste her på HW som forteller når det er forventet at nye produkter skal lanseres. Her er lanseringsguiden for skjermkort i 2006. 5824368[/snapback] R580 == X1900 serien, så den er ute allerede. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Noen som vet navnene på de kortene som kommer i 2. Halvår? (f.eks: x1900xtx, 7900gtx) Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 når cpuene begynner å sette begrensninger i spill og produsentene likevel selger så det suser av eksisterende modeller legger nok det en demper på lanseringen av nye generasjoner. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) DX10 kortene begynner jo å komme om noen måneder. G80 kunne jeg ha vært interessert i, men så lenge mitt 7800GT fungerer så bra sammen med f.eks. Oblivion, ser jeg ikke behov for en oppgradering på en stund ennå. PhysX i kombinasjon med et DX10 kort med dual core GPU høres jo snadder ut, da.. Edit: Om hva TechSpot påstår om G80 er sant, vil det til og med utvikle mindre varme, høres nesten for godt ut til å være sant, men på den annen side høres det logisk ut med tanke på teknologien de tar i bruk der. Link. Gruer meg til å se prislappen. Endret 29. mars 2006 av Sundiver Lenke til kommentar
Locci Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) når cpuene begynner å sette begrensninger i spill og produsentene likevel selger så det suser av eksisterende modeller legger nok det en demper på lanseringen av nye generasjoner. 5829875[/snapback] /me sitter og lurer på hva Spr0cket puffer på, og lurer på om han kan få litt også Er jo snakk om gpu man EDIT: post 580 Endret 29. mars 2006 av Loc Dogg Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 når cpuene begynner å sette begrensninger i spill og produsentene likevel selger så det suser av eksisterende modeller legger nok det en demper på lanseringen av nye generasjoner. 5829875[/snapback] /me sitter og lurer på hva Spr0cket puffer på, og lurer på om han kan få litt også Er jo snakk om gpu man EDIT: post 580 5829915[/snapback] tror du har fått nok ja, er snakk om gpu, men når benchmarks viser at det er cpuen som setter begrensninger for 3d-ytelse, hva skal vi da med råere gpuer? Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Nå som det kommer egne fysikkort så tror jeg ikke cpuen er begrensingen lengre, iallefall ikke på langt nær i samme grad. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 ja hvordan ligger vi an i den leiren? det jeg siktet til var nåværende programvare, spes spill. der de fleste så vidt jeg veit ikke har støtte for fysikkprosessor. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Er det bare jeg som har feil inntrykk, eller er det slik at f.eks 7800GT og 7900GT er særdeles kraftige skjermkort, men som selges utrolig billig? (~2600,-) For bare to år siden punget jeg ut rundt 4000,- for et X800PRO som på den tiden var tilsvarende særdeles kraftig. Endret 29. mars 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Er det bare jeg som har feil inntrykk, eller er det slik at f.eks 7800GT og 7900GT er særdeles kraftige skjermkort, men som selges utrolig billig? (~2600,-)For bare to år siden punget jeg ut rundt 4000,- for et X800PRO som på den tiden var tilsvarende særdeles kraftig. 5832990[/snapback] Er vell det at 7900GT er billeg å produsere, mindre transistorar per kjerne, mindre kjølar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå