Playmofetish Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Jeg har tenkt til å sende _mange_ (kanskje rundt 500?) digitale bilder til fremkalling. Og tro det eller ei, så ønsker jeg å sette ned oppløsningen noe på en del av disse bildene. Dette er også noe det er greit å kunne gjøre i stor skala for å skulle sende en del bilder til folk, der du både ikke vil at dine skal ha høyoppløselige bilder, og for å spare båndbredde. Samtidig hadde det vært greit å fjerne røde øyne på en kjapp måte på mange av disse bildene. Har Photoshop, og bruker Actions der, med hot-keys til å endre oppløsning osv, men finnes det en greiere måte å gjøre dette på i så stor skala, og som sagt et Tool til å fjerne røde øyne uten å måtte ha et stort eget program til det, som har denne funksjonen innebygget? Endret 27. mars 2006 av Playmofetish Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Windows XP resizer for deg når du skal sende mail. Marker de du vil sende i en mappe, velg "e-mail the selected items", og du får oppe en dialogboks som lar deg endre størrelsen i vedleggene. Batch fjerning av røde øyne blir bare tull. Gjør heller en skikkelig jobb og send kun fra deg bilder med god kvalitet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Takktakk, tenkte ikke at Windows kunne være så hendig. Men uansett, finnes det noen enkle verktøy som får fjernet røde øyne på en grei nok måte? På nærbilder blir det jo håpløst med store brune øyne, men er det litt avstand på personene syns jeg ofte det blir bra nok. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 En annen måte å resize bilder på, som mest sannsynlig blir bedre enn windows sitt opplegg er å kjøre en batch i Photoshop. Hvis du velger Actions paletten, og lager en ny action. Så tar du record og resizer bildet, og saver det sånn du skal ha det. Deretter tar du File->Automate -> Batch, og velger hvor de skal hente bildene fra, og hvor de ferdig bildene skal lagres. Tata. Lenke til kommentar
nree Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Når man skal fjerne røde øyne fjerner bare programmet det røde eller alt av farge på ett bestemt sted. Det er så vidt jeg vet veldig vanskelig å gjøre det automatisk. Da måtte du i så fall gjøre alle bildene om til svart/hvitt.. Lenke til kommentar
tofo123 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 adobe phtotoshop elements 5 skal gjøre dette automatisk når du overfører bildene fra kameraet til PC en. Men bare ca 5% av bildene blir bra så man må gå over hvert enkelt bilde. Dette klarer heller ikke elements 5 på alle bilder. Elements 2 klarte det myyyyyyyyyyyye bedre faktisk. ArcSoft PhotoStudio 5.5 fjernet røde øyne på en grei måte, men du må gjøre det manuelt på hvert bilde.... Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 15. mars 2007 Del Skrevet 15. mars 2007 Selv bruker jeg Red Eye Pro fra Andromedia (plug til ps). Gir et veldig "ekte" sort øye. men dette må gjøres manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå