FenrisC0de Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Om et par måneder dukker Qtek 8500 forhåpentligvis opp i norske butikker. Se her for specs (det skal visstnok slippes ut en versjon med 128mb intern minne også.. Se videoer av telefonen her Test av telefonen (på nederlandsk) her Nå, først må jeg bare si at telefonen ser helt über kul ut (den sorte modellen ihvertfall), noe som bare gjør følgende ekstra surt! - Telefonen har ikke støtte for Video Samtale - Telefonen kunne ha kommet med et bedre kamera (bilde) - 65k farger er kanskje litt lite? Hva synes dere om telefonen? tror dere den kommer til å være betydelig billigere enn andre Qtek telefoner grunnet de labre spesifikasjonene? Telefonen er trossalt, ifølge den omtalen jeg linket til over, den raskeste windows mobile telefonen, med lynrask meny respons osv.. Personelig synes jeg telefonen ser lovende ut, men det ergrer meg så til de grader at Qtek ikke har bestemt seg for å gjøre noe mer ut av den! Den kunne blitt den perfekte kamskjelltelefon (ihvertfall for meg) Endret 28. mars 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Til å være en så liten mobil så så den veldig bra ut, vet ikke om designet er den beste men kan heller ikke beskyldes å være stygg heller. Som sagt så skulle det vært ønskelig med et bedre kamera/video-oppløsning. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Enig.. bedre kamera, og gjerne et ektra for video samtaler Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Fant ikke noe om det var 3g eller ei..? Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Det er ikke 3G på den, men den har EDGE. Sitter med en sample her Og ja, den kommer til Norge Endret 27. mars 2006 av Glofi Lenke til kommentar
BMP Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg synes igrunn ingenting var bra med den, hvorfor skulle det vaere et problem aa ha stoerre opplosning paa skjermen eller mer enn 65k farger. Lite minne ogsaa, hmm, nei dett maa da kunne gjoeres bedre. Har alltid hatt lyst paa en Qtek saa dette var litt synd. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Jeg synes igrunn ingenting var bra med den, hvorfor skulle det vaere et problem aa ha stoerre opplosning paa skjermen eller mer enn 65k farger. Lite minne ogsaa, hmm, nei dett maa da kunne gjoeres bedre. Har alltid hatt lyst paa en Qtek saa dette var litt synd. 5823731[/snapback] Den har jo støtte for minnekort da! Det som plager meg mest egentlig er mangelen på 3G, og Video samtale.. EDIT: Og ordentlig kamera! Endret 28. mars 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Har lest litt rundt om kring og funnet noe interressant... Det kommer to versjoner av telefonen.. jeg leste følgende på den nederlandske omtalen: (oversatt til engelsk) - We were surprised to find only 64MB ROM and not the 128MB ROM we expected. Our sources tell us that later this year there might be a second release of this phone that includes 128MB ROM. Så søkte jeg litt mer og fant følgende and have quadband GSM/GPRS/EDGE, a QVGA, 320 x 240 LCD, Bluetooth, a two megapixel digital camera (with flash), 64MB of RAM, up to 128MB of ROM Først trodde jeg det var en feil, men så fant jeg flere sider som ihverfall bekreftet det med 2MP Kamera.. Så det virker som de lager to modeller? En "budsjett" og en "proff" en? EDIT: Tok meg friheten til å sende en mail til amobil forfatteren som skrev den originale artikkelen om Qtek 8500.. Hei. Jeg har fått en stor interesse for Qteks nye kamskjelltelefon 8500. Jeg brukt god tid å google rundt etter info om telefonen og har funnet og oppdaget en del interessant. For det første finner du en omtale av den hos (på nederlandsk) http://www.pocketinfo.nl/artikel/5499 Merk deg at de nevner at ifølge deres kilder skal det komme en versjon av telefonen med 128mb. Jeg synes dette var oppsiktsvekkende så jeg søkte litt mer og fant følgende på http://www.engadget.com/2005/10/24/the-htc...htc-star-trek/: and have quadband GSM/GPRS/EDGE, a QVGA, 320 x 240 LCD, Bluetooth, a two megapixel digital camera (with flash), 64MB of RAM, up to 128MB of ROM. Dette er jo ganske mye bedre specs. Jeg synes alltid det var merkelig at Qtek skulle slippe ut en telefon med så labre specs som Qtek 8500. Men her det jo ut som om de har tenkt til å slippe ut to modeller! Så tenkte jeg kanskje at den sistnevnte siden hadde skrevet feil. Men så fant jeg liknende info på andre sider, feks http://www.krunker.com/2006/02/14/i-mate-smartflip-pictures/ og på http://www.gsmarena.com/review.php3?idReview=69&idPage=12 Så, hvorfor skriver jeg dette til deg? Vel fordi hvis denne mystiske versjonen av telefonen kommer til Norge har jeg brennende lyst på den! Men imotsetning til Amobil har jeg ingen kilder eller mulighet til å bekrefte informasjonen på noe vis, så jeg tenkte kanskje du ville være interessert? Hadde vært hyggelig med svar. Mvh Edvard Heiberg Holst A.k.a earth657 på forumet. Dette blir jo nesten litt spennende! EDIT: Fant en test til her.. oversatte den i babelfish, her er konklusjonen: + Veldig tynn og liten + Bra display + Konstruksjonskvaliteten er fantastisk (aliminium med teflon belegg for "myk følelse). Men omtalen la stor vekt på at dette ikke er den endelige versjonen av telefonen, så for å si det slik, jeg tror ikke det er så mange som vet hvordan denne telefonen egentlig kommer til å bli!, hehe Endret 28. mars 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Her var det litt forvirring... Telefonen har en skjerm på 240 x 320 med 65.000 farger. Større oppløsning vil gjøre ting veldig smått og uleslig. Du ser nesten ikke forskjell på 65.000 og 262.000 farger, så lenge skjermen er god. Det trengs også mer prosessorkraft for å vise 262.000 farger kontra 65.000. Derfor er det bedre å bruke 65.000 farger og få mer kraft tilgode. Den kommer med en prosessor på 195 MHz RAM vil være på 64 MB. ROM vil i utgangspunktet være på 64 MB, men om den kommer på 128 MB har ikke det så mye å si for sluttbruker. RAM er det området man kan benytte seg av mens ROM er der operativsystemet ligger lagret. Den har Quad-Band, GPRS, EDGE og Bluetooth. Den er kun 15,88 mm tykk. Kort forklart. Den har samme spesifikasjoner som Qtek 8310, men uten WLAN. Kamera er på 1,3 MPX, men kan eventuelt interpolers til 2 MPX Qtek går her nye veier, ved å kombinere nytt design inn i en proff telefon. Spesifikasjonene er mer enn gode nok til å levere Outlook på mobilen og du kan fint kjøre 3. parts programmer på den. Det nye designet vil også kunne apelere til nye brukergrupper. Endret 28. mars 2006 av Glofi Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Er du helt sikker på at dette er endelige spesifikasjoner, og at disse ikke endres før lansering? Evnt en alternativ modell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå