game_master Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 for det første: fra hvilken dato gjelder angrefristen på netthandel? fra bestillingsdato ell datoen jeg henta varen? for det andre: har jeg fortsatt angrerett dersom jeg har åpna posene med kabler (det gjelder et skjermkort jeg har handlet hos netshop)? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 1. fra du hentet varen 2. ja Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Forbrukere har vel angrerett nettopp for å kunne få opplevd varen/få et inntrykk av den ved fjernkjøp, når man ikke har mulighet til dette i handlingsøyeblikket. På en annen side skal varen fremstå som tilnærmet ny stand, så man har selvfølgelig passet på å lage en lov som gjør det vanskelig å definere hva som er ny stand, og hva man kan tillate seg å gjøre med varen før man leverer tilbake. Har du bare åpnet en pose med kabler har du så absolutt angrerett, hvis varen ellers er urørt, noe du gir inntrykk av at den er. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Angrerett gjelder fra du mottar produktet. Angreretten gjelder selv om du har åpnet poser og forseglinger osv. Så lenge du kan levere tilbake varen i tilsvarende stand og tilsvarende mengde (dvs. så lenge du ikke har "brukt opp" noe av produktet, slik som du kunne med f.eks. en tannkremtube. Det finnes noen unntak, men det er hovedsakelig for software, DVD'er osv. som kan piratkopieres. Slike typer produkter kan du ikke angre etter å ha åpnet. Så lenge du er under 14 dager fra du hentet pakken, så kan du fint returnere. Husk angrerettskjema =) -Stigma Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Off-topic: Når det gjelder software må det være spesielt vanskelig med Windows OEM-lisenser. Så fort pakken er mottatt og åpnet, ser man CD-key uten å bryte noen forseglinger. Det er da en smal sak for en luring å bruke en nedlastet iso til å aktivere med den koden, for å så sende tilbake varen i akkurat samme stand. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Off-topic: Når det gjelder software må det være spesielt vanskelig med Windows OEM-lisenser. Så fort pakken er mottatt og åpnet, ser man CD-key uten å bryte noen forseglinger. Det er da en smal sak for en luring å bruke en nedlastet iso til å aktivere med den koden, for å så sende tilbake varen i akkurat samme stand. 5823658[/snapback] De aller fleste nedlastinger er fulle retail-versjoner eller corporate versjoner av Windows XP. En OEM lisensnøkkel vil ikke fungere på disse. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det er vel sant ja. Men det er litt snodig at Microsoft ikke har festet den klistrelappen vendt innover i det minste. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Mobil produsenter har gjort dette Lenke til kommentar
game_master Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 har nok dessverre gått over 14 dager. men hvordan tror dere netshop stiller seg til at jeg bytter inn kortet til fordel for en dyrere kort(hos dem naturligvis)? noen som har prøvd lignende? Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 har nok dessverre gått over 14 dager. men hvordan tror dere netshop stiller seg til at jeg bytter inn kortet til fordel for en dyrere kort(hos dem naturligvis)? noen som har prøvd lignende? 5825719[/snapback] Den enkleste måten å finne det ut på er vell bare å sende en mail, eller ringe til de og høre...? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 1. fra du hentet varen2. ja 5823456[/snapback] Den gjelder vel fra den datoen du har *mulighet* for å hente produktet. Dvs om varen kommer i posten den 10.4, og du får hentelapp da, og velger å vente med å hente til den 15.4, så gjelder angreretten fra 10.4, og ikke 15.4. Lenke til kommentar
game_master Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 har nok dessverre gått over 14 dager. men hvordan tror dere netshop stiller seg til at jeg bytter inn kortet til fordel for en dyrere kort(hos dem naturligvis)? noen som har prøvd lignende? 5825719[/snapback] Den enkleste måten å finne det ut på er vell bare å sende en mail, eller ringe til de og høre...? 5825757[/snapback] sant nok Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 1. fra du hentet varen2. ja 5823456[/snapback] Den gjelder vel fra den datoen du har *mulighet* for å hente produktet. Dvs om varen kommer i posten den 10.4, og du får hentelapp da, og velger å vente med å hente til den 15.4, så gjelder angreretten fra 10.4, og ikke 15.4. 5825873[/snapback] Nei, det er fra du mottar varen det står i lovteksten, ikke fra når du har mulighet til å motta den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå