mikaelbrun Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Nå er jeg superfrustrert. Ting går ikke helt som det skal på pc'n min om dagen. Og det værste er at Counter Strike er helt j***ig å spille nå . Mitt favoritt spill! Også har jeg ikke noen jobb, enda værre. Også har jeg en bil som koster penger å koke sammen. Kan det bli værre? Ja, har nesten ingen penger. Så det jeg trenger er en ny pc til en billig penge. Så her skal det spares inn der det går. Sitter nå med en pc med disse spesifikasjonene: nforce 2 v.2 basert hovedkort AMD Athlon XP 2600+ Kingston HyperX 1024mb ram Radeon 9800 Pro Creative Audigy 2 (ikke installert for øyeblikket) elgammel chieftec dragon kabinett med sånn ca. 320 w psu tror jeg Noe jeg har glemt? Tastaur, mus og skjerm er ikke veldig viktig da jeg har noe som funker. Og selvfølgelig har jeg også mye lagringsplass, så det er heller ikke viktig. Setter pris på all hjelp jeg kan få. Er ikke helt oppdatert på hardware om dagen. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 er det pc3200 ram du har amd 3200boxed så kjøper du et hovedkort til 500 kr går som regel i nforce 4 chipsett 1200 kr for ati x1600256mb ram ok kort får 4000 poeng i 3dmark05 en 3200 koster rundt 1400kr ny. greit å få med sata2 med på hovedkortet. du har jo audigy 2 så du trenger ikke lyd-7.1 onboard. så har du en rimelig pc Lenke til kommentar
mikaelbrun Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 er det pc3200 ram du har amd 3200boxed så kjøper du et hovedkort til 500 kr går som regel i nforce 4 chipsett 1200 kr for ati x1600256mb ram ok kort får 4000 poeng i 3dmark05 en 3200 koster rundt 1400kr ny. greit å få med sata2 med på hovedkortet. du har jo audigy 2 så du trenger ikke lyd-7.1 onboard. så har du en rimelig pc 5823488[/snapback] Er det her snakk om socket 939? sitter med et Abit KV8Pro V1.1 Hovedkort Socket 754 K8T800PRO Har egentlig aldri fått det til å virke. Veit ikke hva som svikter med det, men lurer på om det er cpu'n jeg prøvde å dytte inn. Mista'n i gulvet en gang Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 "billig penge" kan være så mangt, det er bedre å si en max pris folk kan arbeide ut fra så blir det raskt svar.. Lenke til kommentar
squabbish Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Om PC'en din har fungert fint med Counter Strike, men i det siste har begynt å gå tregt, så er vel strengt tatt den rimeligste løsningen å få din eksisterende PC tilbake til ytelsen den hadde i sine glansdager. En rask og effektiv løsning er å re-formatere og installere Windows på nytt, derpå installlerer du kun de programmene du vet du kommer til å bruke. (husk å ta backup av dokumenter du ikke vil miste om du ikke har egen partisjon for denslags.) Så kan du heller vente til du har fått deg jobb og kjøpe en skikkelig maskin da. Endret 28. mars 2006 av squabbish Lenke til kommentar
mikaelbrun Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Om PC'en din har fungert fint med Counter Strike, men i det siste har begynt å gå tregt, så er vel strengt tatt den rimeligste løsningen å få din eksisterende PC tilbake til ytelsen den hadde i sine glansdager. En rask og effektiv løsning er å re-formatere og installere Windows på nytt, derpå installlerer du kun de programmene du vet du kommer til å bruke. (husk å ta backup av dokumenter du ikke vil miste om du ikke har egen partisjon for denslags.) Så kan du heller vente til du har fått deg jobb og kjøpe en skikkelig maskin da. 5823825[/snapback] Er ikke så lenge siden jeg gjorde nettop dette. Hadde noen lydproblemer så jeg skulle innstallere lyddrivere. Dette førte til at vga driver'ne(av en eller annen merkelig grunn) blei erstattet til nvidia, ikke ati, som jeg har. Installerte nye ati drivere, og nå er det umulig å spille. Kjørte en 3dmark05, og fikk en score på 1119 Mener å huske at jeg hadde en del bedre før. Hvertfall dobbelt så bra. Ikke det at det er så utrolig bra det heller Blei litt off topic her nå Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Skal du ha mye for pengene så kommer du ikke utenom bruktmarkedet. hk (s939 - 390,-), kabinett (ATX - midi m/400 W PSU - 275,-) og minne (Geil Value 2 x 512 - 664,-) + dvd-brenner (335,-) kan du kjøpe nytt, men ellers kjøp brukt. Regn med ca. 400,- til 120-160 gb hd, 700-800,- for AMD 3000+, 700-800 6600gt. Tipper du kan klare deg med 4000 inkl. frakt for en maskin som takler nye spill helt greit med middels innstilling dersom du overklokker den forsiktig. Edit: Tipper et slikt oppsett gir deg over 3000 i 3dmark05. Endret 28. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå