Gå til innhold

Hvilket skjermkort trenger jeg får altMax-Oblivion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7900gtx er ikke verdt penga, da kjøper du heller et x1900xt eller xtx. De koster nesten like mye for tida. med x19 kortene vil du kunne kjøre oblivion på høyere oppløsning med mindre frame tap.

5825280[/snapback]

 

Ok det kan bli et problem siden jeg har et Asus sli hovedkort?

Lenke til kommentar

For brukt x19 selvom du har nvidia kort. Med mindre du vil benytte deg av crossfire?

 

Hk'et ditt støtter x1900xt kort fult ut, men om du vil ta i bruk crossfire, må du nesten ha et hk med ati chipsett. Men det koster å kjøre 2xtoppkort. Om du vil kjøre sli eller crossfire er det mye bedre å få for kortene som er et eller to hakk dårligere.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Mulig det, men et eller annet av samme type grafikk som HL2 har den.

5824517[/snapback]

Den har nok noen teknikker til felles med HL2 og mange andre spill idag, som normal maping, men jeg vil ikke si at grafikken til Oblivion minner meg så mye om HL2.

 

Anyway.. det ser nå ut som det er kun SM2.0 path som er i bruk i Oblivion for øyeblikket, PS2.0a for nVidia og PS2.0b for ATi kort. Bethesda har selv sagt at dem har brukt SM3.0 for ytelseforbedringer, så mulig dette er noe som kommer (blir enablet) etterhvert.

 

Shader model 2.0 to 3.0 is the targeted range. For shader model 3.0 effects, we do take advantage of some looping and branching, but mostly we use it for performance increases. In 3.0 we are able to do all lighting in a single pass, as well as full lighting on blended objects.
Lenke til kommentar
Anyway.. det ser nå ut som det er kun SM2.0 path som er i bruk i Oblivion for øyeblikket, PS2.0a for nVidia og PS2.0b for ATi kort. Bethesda har selv sagt at dem har brukt SM3.0 for ytelseforbedringer, så mulig dette er noe som kommer (blir enablet) etterhvert.

 

Shader model 2.0 to 3.0 is the targeted range. For shader model 3.0 effects, we do take advantage of some looping and branching, but mostly we use it for performance increases. In 3.0 we are able to do all lighting in a single pass, as well as full lighting on blended objects.

5830213[/snapback]

Så det er noen som bruker ATi sin shader model 2.0b?

 

Nå har ikke jeg satt meg inn i model 2.0b, men hva er det som skiller den fra 3.0? Og hvilke fordeler i ytelse gir det ATi sammenlinget med nVidia sin 2.0a?

Lenke til kommentar
Bethesda har selv sagt at dem har brukt SM3.0 for ytelseforbedringer, så mulig dette er noe som kommer (blir enablet) etterhvert.

 

5830213[/snapback]

 

Jeg prøvde å enable SM3.0 i .ini filene, men da jeg gjorde det merket jeg ikke noen ytelsesøkning, men det er vel kanskje ikke det samme vi snakker om. Det hjelper kanskje ikke hvis det ikke er implementert enda. :blush:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Så det er noen som bruker ATi sin shader model 2.0b?

Til din store fortvilelse kan jeg tenke meg. ;)

 

Nå har ikke jeg satt meg inn i model 2.0b, men hva er det som skiller den fra 3.0? Og hvilke fordeler i ytelse gir det ATi sammenlinget med nVidia sin 2.0a?

5830624[/snapback]

http://www.beyond3d.com/reviews/ati/r420_x800/index.php?p=8

 

Med Direct3D10 slipper vi alle disse DX caps’ene, ikke bare mtp forskjellige shader modeler, men hele feature set’et.

Lenke til kommentar
Raptor,29/03-2006 : 10:41]Så det er noen som bruker ATi sin shader model 2.0b?

Til din store fortvilelse kan jeg tenke meg. ;)

5831161[/snapback]

Ha ha ha... :p

 

Hadde jo helst sett at de brukte shader model 3.0 som støttes av begge to... Det er vel også du enig i?

Lenke til kommentar
Kan ikke nekte på det nei. Forhåpentligvis vil det ikke drøye alt for lenge før det kommer. Blir spennede å se hvor stor ytelse forbedring det vil gi.

5831584[/snapback]

Det som jeg ser som mest spennende er å se hvor mye mer effektiv ATi sin nye shader model 3.0 arkitektur er sammenlignet nVidia sin.

 

Shader model 2.0a er vel ganske lik 2.0b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...