Gå til innhold

Ulikt klokkede kort, staggering i SLI?

Anbefalte innlegg

Sitter nå med et Gigabyte 6600GT-kort, som lider av problemer med staggering (spillet blir uresponsivt etter noen minutters spilling). Dette er et kjent fenomen på Gigabyte sine 6600GT-kort, og eneste løsningen jeg har funnet hittil har vært å underklokke kortet 100Mhz på kjernen og 200Mhz på minnet. Har nå snart bursdag, og føler at jeg egentlig ikke trenger nytt skjermkort, siden det drar godt i spill selv om det er low end og nedklokket. Tenkte da på å få et SLI-hovedkort, og så eventuelt kjøpe nytt/nye kort senere, når jeg har behov for det. Så fant jeg et ekstremt billig og brukt skjermkort på nettet, som er akkurat samme type som jeg har.

Dette kortet har da visst ikke problemer med staggering.

Det jeg da lurer på, er om det kunne vært greit å kjøpe dette andre 6600GT-kortet, og sette det i SLI. For tross alt har den kortet jeg har nå staggering problemer, og jeg har null peiling på hva dette har å si i SLI-oppsett. Kanskje mulig å klokke det til standard frekvenser igjen, og da vil bli kvitt staggering ved at det er et annet kort som kan avlaste orginalkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...