Aiven Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Dette kan destabilisere flere land, men det kommer til å skje og da er ikke løsningen å bevege seg til ytterste høyre, men å jobbe for integrering. Integrering? Hvordan har du egentlig tenkt å integrere folk som er mest opptatt av å utnytte landet mest mulig, samt å tvinge sin religion på oss?. Det er din påstand og ditt forvrengte verdensbilde. Jeg har i et annet innlegg påpekt at integreringen i Norge går dårlig og dette er en allmenn oppfattelse blant intellektuelle i Norge (nei jeg regner meg ikke selv blant dem, men det går an å lese litt vet du). Men da forbedrer man integreringsapparatet, man gir det ikke opp som prosjekt. Det at du mener dette om alle innvandere sier mye mere om deg enn om dem. Ja, du tar altså utgangspunkt i at å hjelpe andre mennesker er et problem. Og det vil du løse ved å gi andre land hele ansvaret. Hvorfor annser vi det som moralsk å importere folk fra utlandet? Er vi så fantastiske? Hvis vi er så fantastiske, hvorfor er de så dårlig tilpasset og til og med bedriver terror mot resten av befolkningen?. Fordi endel mennesker i denne verden er opptatt av menneskeverdet og å hjelpe andre. Fordi vi er pålagt det av FN, på grunnlag av menneskerettskonvensjonene. Men det er vel nokså hardt å fatte for en som ikke skjønner at det er forskjell på Iraks befolkning og Al Qaida. Forskjell på Slobodans regime og befolkningen i Jugoslavia. Forskjell på Nord-Irland og IRA. Så fantastiske kan vi påta oss å være fordi vi bor i verdens rikeste og feteste land, flyter over av melk og honning. Dette medfører det ansvaret å i hvertfall ta imot mennesker som står i fare for bli fengslet, drept og torturet i hjemlandene sine. Til slutt vil jeg stille deg et spørsmål: Når er det "utlandet" har bedrevet terror mot "resten av befolkningen"? Tar vi ÈN flyktning til norge, så er sansyneligheten for at de vil være dårlig tilpasset og skape mer hodebry enn takknemmelighet temmelig høy.. Det er prisen vi betaler, men det skal vi jaggu klare. Er det ikke bedre å hjelpe tusener av mennesker der de er, istedet for å rive dem løs fra hele deres samfunn, religion og kultur, for på død og liv og skulle ha dem inn i vår? Skal vi gå til militært angrep på ethvert land som mishandler sivilbefolkninga? Eller hva slags hjelp er det du tenker på? Og det som istedet skjer er at VÅR kultur blir displassert istedet for deres. Det er ikke DE som tilpasser seg OSS. Det er VI som tilpasser oss DEM. De utenlandske kulturene som har påvirket Norge mest de siste åra er vel europeiske landene, Amerika og Japan. Men for alt jeg vet ønsker du også disse til helvete? Så avslutter du med noen forsøkte provoserende holdninger og kaller det hele et innlegg. Har noen tips til deg: Les litt om emnene du poster om, hold deg til fakta og vis til kilder. Ikke drit deg ut. Nå er det du som kommer med en tåpelig tirade med anklager. Jeg har bare ytret mitt syn og hva jeg mener bør gjøres. Nemlig den totale stansen av alle flyktninger og asylsøkere, samt familiegjenforening ifra opprinnelsesland. Det er ikke jeg som sitter og trøkker akkurat nå. Du har ytret ditt syn og jeg har fortalt deg nøyaktig hva jeg mener om det. Det får du nok desverre prøve og godta. Sett deg bedre inn i emnet SELV du. Les litt kriminalstatistikk eller holdningsundersøkelser. Neste gang bør du lese kommentarene under statistikkene også. Manglende matteferdigheter gir lett litt kinkige resultater, la andre gjøre analysen for deg Endret 28. mars 2006 av AvieN Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det er din påstand og ditt forvrengte verdensbilde. Jeg har i et annet innlegg påpekt at integreringen i Norge går dårlig og dette er en allmenn oppfattelse blant intellektuelle i Norge (nei jeg regner meg ikke selv blant dem, men det går an å lese litt vet du). Men da forbedrer man integreringsapparatet, man gir det ikke opp som prosjekt. Hva om folk faktisk ikke ønsker å intergrere seg? Lenke til kommentar
Havana Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hvis alle de mørkhudede har som mål å komme hit for å snylte, så er det jo litt rart at de fleste av dem har "low-end" jobber. Og er fattige... Dette må være toppen av idioti, noen som effektivt blir brukt som slaver, blir anklaget for å snylte........... Lenke til kommentar
Havana Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er enig i at hudfarge ikke skal ha noe å si.Men kultur og forståelsen av det norske samfunn har. Veldig mange med annen hudfarge har en generell oppfatning av samfunnet som ikke passer overens med det vi faktisk har. Det er derfor mange innvandere er veldig raske med å skrike rasimse, med en gang samfunnet ikke innretter seg etter dem. Jeg mener derfor muslimer flest ikke passer her ettersom de ikke forstår/ vil forstå hvordan Norge fungerer. Legg samtidig merke til at Islam ikke er en hudfarge, men en folkegruppe som er vanskelig å integrere til det forholdsvis lite religiøse Norge. Så det blir feil å kalle meg rasist av den grunn. Det er kulturkollisjonen jeg ser på, og den har ikke landet godt av. Jeg likte det med at om du er flyktning kan du kun flykte til nærmeste nærliggende land i en tilstand av fredstid. Da vil det bli lettere for deg å passe inn. 5823777[/snapback] Blir Islam praktisert likt i alle land hvor den er religionen til de som er religøse, som er fra det landet? Jeg kunne på samme måte si det om kristendommen ved å ta eksempler fra omskjæring av små jentebarn i vest afrika, de er jo uber kristne Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg kunne på samme måte si det om kristendommen ved å ta eksempler fra omskjæring av små jentebarn i vest afrika, de er jo uber kristne 5828148[/snapback] Link, please? Det jeg mener er at så lenge vi trenger folk som er villige til å arbeide, og det gjør vi, bør vi ta imot innvandrere. Bare se på for eksempel slakteri, her trengs det alltid folk, men mange nordmenn, arbeidsledige sådan, holder seg for god for slike jobber. For mange innvandrere er slikt nærmest drømmejobber, og da bør vi gi dem en mulighet, synes jeg. Men selvfølgelig bør de legge seg om til vårt kultur og språk, det er naturlig, men, det er kanskje ikke like lett for alle, hvis de ikke får den riktige språkopplæringen, og de blir møtt av fordommer hvis de faktisk prøver å omlegge seg vår kultur. Gamle damer som blir fornærmet hvis de går i 17. mai-tog for eksempel, Lenke til kommentar
Havana Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) skal prøve å finne link, jeg lærte om det på en nrk dokumentar... http://odin.dep.no/ud/norsk/publ/handlings...k000-b-n-a.html egentlig så tror jeg kvinne mishandling og annet jævelskap har fint lite med religion å gjøre, alt har med hvor mye du praktiserer den, og afriak, er desverre, på mange måter, både for den kristne og muslimke befolkningen som bor der, å regne som utenfor det som er den siviliserte verden Endret 28. mars 2006 av Havana Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Det der har nok mest med kulturen og historien i Afrika å gjøre, ja... Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Noen her sa "vi lever alle under samme himmel" Det er akkurat den type kynisk, naiv snillisme som en dag vil bli vår undergang. Folkeslag og religioner med mindre gode hensikter vil ta over vår del av verden, og endre vårt samfunn slik vi kjenner det i dag. Islam som religion er der kristendommen var for 800 år siden, og bryr seg ikke noe om å leve i fred under samme himmel. Verden skal taes over, men det er det altfor få som har innsett. Skal vi overleve må vi snart begynne å beskytte våre interesser. Ellers er vi ferdige. Edit:typo Endret 28. mars 2006 av Vt-iversen Lenke til kommentar
Havana Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Noen her sa "vi lever alle under samme himmel"Det er akkurat den type kynisk, naiv snillisme som en dag vil bli vår undergang. Folkeslag og religioner med mindre gode hensikter vil ta over vår del av verden, og endre vårt samfunn slik vi kjenner det i dag. Islam som religion er der kristendommen var for 800 år siden, og bryr seg ikke noe om å leve i fred under samme himmel. Verden skal taes over, men det er det altfor få som har innsett. Skal vi overleve må vi snart begynne å beskytte våre interesser. Ellers er vi ferdige. Edit:typo 5828622[/snapback] Np har jo den arabiske verden også hatt en periode hvor de var den mer utviklede sivilisasjon, faktisk så skyldes nedgangen, at de ble mer religøse, dette er da slutten av 1200 tallet, etter det går det nedvoer, på samme måte gikk det oppover med euopa i renessansen når de ble mindre religøse..... alt har med hvor mye en praktiserer en religion..... eller de lokale skikkene som egentlig ikke har noe med den å gjøre p.s hva er beskytte våre intresser for å overleve greia?? dette begynner å bli OT, men jeg håper at de fleste skjønner at "pakkisene" og "gullingene" innehaver de fleste low end jobbene i norge som nordmenn ikke vil ha, og at de jobber og betaler skatt..... vidre så er det noen her på forumet som tror at etniske nordmenn ikke snylter, min alkoholiserte nabo, som heter lars er et eksempel på at det ikke stemmer Lenke til kommentar
warpig Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Noen her sa "vi lever alle under samme himmel"Det er akkurat den type kynisk, naiv snillisme som en dag vil bli vår undergang. Folkeslag og religioner med mindre gode hensikter vil ta over vår del av verden, og endre vårt samfunn slik vi kjenner det i dag. Islam som religion er der kristendommen var for 800 år siden, og bryr seg ikke noe om å leve i fred under samme himmel. Verden skal taes over, men det er det altfor få som har innsett. Skal vi overleve må vi snart begynne å beskytte våre interesser. Ellers er vi ferdige. Edit:typo 5828622[/snapback] Skal vi overleve må vi snart innse at innvandring er en viktig resurs, en viktig arbeidskraft, i hvert fall de fleste av innvandrerne. Mange, innvandrer sliter ræva av seg for å tjene nok for familien sin, og de betaler skatt og er ærlige. Men, det finnes de som kommer for å snylte på staten, men det finnes ikke en rase, folkeslag eller hva du vil kalle dem for, som kun består av ærlige mennesker. Mange innvandrere går ukentlig på norskkurs for å lære seg norsk, og mange innvandrere kan flyttende norsk (noe jeg blir positivt overasket over hver gang jeg hører det). Og, innvandrere består av mange mennesker slik nordmenn gjør, er alle nordmenn like produktive og aktive i arbeidslivet? Nei, jeg tror ikke det Hva får deg til å tro at alle innvandrere er like late, og alle kommer for å snylte? Og til slutt, men ikke minst; all relgion kan bli fæl viss den praktiseres i de riktige landene. Endret 28. mars 2006 av warpig Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tittelen sier det meste. At du i det hele tatt kan si noe sånt er ganske sykt. Mens vi er inne på ting som hadde vært lettvinte. Hvorfor ikke bare gasse alle funksjonshemmede? De kan jo ikke gjøre noe uansett. Koster staten masser av penger etc. Hadde det også vært en god ide? Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Her i Norge har vi jo masse innvandrere og slikt, men mange av dem går jo ledige da. Og så sender vi masse penger til utlandet samtidig. Det er jo litt rart da. Jeg vet ikke, hadde det ikke vært bedre om vi tok inn svensker og dansker istedenfor somaliere og sånt? For det hadde jo vært enklere, ikke sant? Hva mener dere? 5823178[/snapback] you know, svenskene blir ikke fengslet for å si meningene sine Lenke til kommentar
Havana Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tittelen sier det meste. At du i det hele tatt kan si noe sånt er ganske sykt. Mens vi er inne på ting som hadde vært lettvinte. Hvorfor ikke bare gasse alle funksjonshemmede? De kan jo ikke gjøre noe uansett. Koster staten masser av penger etc. Hadde det også vært en god ide? 5833014[/snapback] seff, da får vi en ren rase Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tittelen sier det meste. At du i det hele tatt kan si noe sånt er ganske sykt. Mens vi er inne på ting som hadde vært lettvinte. Hvorfor ikke bare gasse alle funksjonshemmede? De kan jo ikke gjøre noe uansett. Koster staten masser av penger etc. Hadde det også vært en god ide? 5833014[/snapback] seff, da får vi en ren rase 5833335[/snapback] Vivi la revolosjone! Jeg er med deg! Lenke til kommentar
Sleep4Life Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Her i Norge har vi jo masse innvandrere og slikt, men mange av dem går jo ledige da. Og så sender vi masse penger til utlandet samtidig. Det er jo litt rart da. Jeg vet ikke, hadde det ikke vært bedre om vi tok inn svensker og dansker istedenfor somaliere og sånt? For det hadde jo vært enklere, ikke sant? Hva mener dere? 5823178[/snapback] Idiotisk tråd.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Noen her sa "vi lever alle under samme himmel"Det er akkurat den type kynisk, naiv snillisme som en dag vil bli vår undergang. Folkeslag og religioner med mindre gode hensikter vil ta over vår del av verden, og endre vårt samfunn slik vi kjenner det i dag. Definer hvilke folkeslag og religioner som har mindre gode hensikter og hva de går ut på? Islam som religion er der kristendommen var for 800 år siden,og bryr seg ikke noe om å leve i fred under samme himmel. Verden skal taes over, men det er det altfor få som har innsett. Dette er reinspikket forenkling og som forenklinger flest, tilslører den virkeligheten mer enn den avslører. Når det gjelder å leve i fred, så er det langt ifra muslimske land og muslimer som har kriget mest de siste 100 åra. Det er ingenting i religionen Islam som tilsier at verden skal taes over. Det er ikke engang noe mål om misjonering, i motsetning til for eksempel kristendommen. Skal vi overleve må vi snart begynne å beskytte våre interesser.Ellers er vi ferdige. Tøv. Endret 27. april 2006 av AvieN Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg er paa ingen maate noen ekspert, men det som hoeres mest logisk ut for meg er aa kaste ut alle som i loepet av x antall aar ikke har faatt seg arbeid. Problemet er at det er vanskelig aa finne arbeid naar man ikke kan spraaket, og det er vanskelig aa laere et spraak hvis man ikke har arbeid. Slik lages en ond sirkel. Derfor burde opplaeringen for innvandrere bedres kraftig. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Alle land burde boikotte Norge en stund, skal se hvordan Norge klarer seg uten "utlendingene" da... Lenke til kommentar
Joaro Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. 5823378[/snapback] Ja, men burde vi ikke hatt hvite mennesker hit isteden,da? Dem passer jo litt bedre inn, ikke sant? Du kjøper ikke en sofa med ruter når du har tapet med striper, gjør du vel? 5823409[/snapback] Du er jo litt av en rasist.... Mest idiotiske kommentaren jeg noen gang har lest. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har vi mangel på folk til industrien?? Sparker vi ikke folk for harde livet og legger ned industri da?? Misforstått jeg kanskje.... Skal vi ta inn folk som ikke har kunnskap og forståelse for demokrati, ytringsfrihet, likestilling, og alle andre prinsipp og forståelser som vi har opparbeidet oss i vårt land? I liten skala kanskje, men syns vi har tatt imot for mange så langt. Vårt problem er jo problemet med å sende folk hjem. Snillisme fungerer ikke. Det å tro at alt går bra bare man er snill og grei er typisk norskt og naivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå