Hubbert Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Her i Norge har vi jo masse innvandrere og slikt, men mange av dem går jo ledige da. Og så sender vi masse penger til utlandet samtidig. Det er jo litt rart da. Jeg vet ikke, hadde det ikke vært bedre om vi tok inn svensker og dansker istedenfor somaliere og sånt? For det hadde jo vært enklere, ikke sant? Hva mener dere? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Det kommer da langt flere svensker hit til Norge årlig, enn det gjør somaliere og sånt... Endret 27. mars 2006 av Autofil Lenke til kommentar
salah Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Med slike ideer kommer du aldri langt. Ja det finnes dessverre folk som lever på trygd og samtidig sender penger til familier i hjemlandet. Det er trist at folk gjør sånt. Men det betyr ikke at vi trenger raseskille forde. Kast ut de som ikke finner seg jobb etter X år i Norge. Finnes jo da mange som kommer hit for å finne seg jobb og leve et normalt liv. Herregud, vi lever i 2006, skal vi sette i gang enda en raseskillepolitikk? Har vi ikke hatt nok av det? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Problemet er FN og flyktninge og asyllovgivningen. Løsning: Ta kun imot flyktninger og asylsøkere i nærmeste trygge land og la heller Det ville da si at f.eks irakere kunne ikke flykte til norge, men kun nærmeste trygge land, som ville være Saudi-Arabia osv. Eneste grunn til at de kommer hit er... si det med meg... PENGER, PENGER og ATTER PENGER. Vi har åpnet statskassa for snyltere, og da kommer de sevlfølgelig i hopetall. Når man tar imot den slags folk så får man også selvfølgelig problemer med kriminalitet, ekstremisme osv. fordi de er bånnskrapet ifra samfunnet de kommer ifra. Barnesoldater, kriminelle, ofte organiserte, horer, og fundamentalister. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Nå er nok av utlendinger som jobber, med tanke på at det er ganske mange utlendinger som har jobber ingen nordmenn vil ha så tror jeg du er ute å kjøre. Norge går ikke uten utlendinger. En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. 5823378[/snapback] Ja, men burde vi ikke hatt hvite mennesker hit isteden,da? Dem passer jo litt bedre inn, ikke sant? Du kjøper ikke en sofa med ruter når du har tapet med striper, gjør du vel? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Norge går ikke uten utlendinger. Innvandringen har kostet langt mer enn den har smakt. Utsagnet er i praksiss motbevist. Dessuten er det ca 150K nordmenn som er arbeidsløse, og over en halv million til under pensjonsalder, som er utenfor arbeid. Vi har også et par hundre tusen bønder som om få år vil være ute av arbeid. Vi har MER enn nok arbeidskraft å ta av. En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. Hva så? Det finnes for mange mennesker i verden allerede. Befolkningen i europa, det vil si, den europeiske befolkningen, vil synke med 50 millioner innen 2050. Innvandrerbefolkningen vil øke med flere hundre millioner dersom ingenting gjøres. Dette kan potensiellt destabilisere hele land. Tendensene ser vi allerede. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ja, men burde vi ikke hatt hvite mennesker hit isteden,da? Hudfargen er irrelevant. Det er deres kultur, religion og person som er interessant, og hvorvidt de kommer for å utnytte oss, eller bli et medlem av samfunnet, helst et produktivt et. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. 5823378[/snapback] Ja, men burde vi ikke hatt hvite mennesker hit isteden,da? Dem passer jo litt bedre inn, ikke sant? Du kjøper ikke en sofa med ruter når du har tapet med striper, gjør du vel? 5823409[/snapback] Er det der ett dårlig forsøk på ironi? Hva pokker betyr det om en person er hvit, svart, brun eller gul, så lenge han er interrisert i å arbeide. Vi må bli flinkere til å kaste ut snyltere, ikke ærlige arbeidstakere. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Er enig i at hudfarge ikke skal ha noe å si. Men kultur og forståelsen av det norske samfunn har. Veldig mange med annen hudfarge har en generell oppfatning av samfunnet som ikke passer overens med det vi faktisk har. Det er derfor mange innvandere er veldig raske med å skrike rasimse, med en gang samfunnet ikke innretter seg etter dem. Jeg mener derfor muslimer flest ikke passer her ettersom de ikke forstår/ vil forstå hvordan Norge fungerer. Legg samtidig merke til at Islam ikke er en hudfarge, men en folkegruppe som er vanskelig å integrere til det forholdsvis lite religiøse Norge. Så det blir feil å kalle meg rasist av den grunn. Det er kulturkollisjonen jeg ser på, og den har ikke landet godt av. Jeg likte det med at om du er flyktning kan du kun flykte til nærmeste nærliggende land i en tilstand av fredstid. Da vil det bli lettere for deg å passe inn. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Vi har MER enn nok arbeidskraft å ta av. 5823414[/snapback] For få industriarbeidere i Norge Må importere tallknusere ...arbeidskraftsituasjonen [kan] bli prekær og true den økonomiske utviklingen. Det faktum at det finnes arbeidsledige nordmenn impliserer ikke nødvendigvis at det er for lite tilgjengelig arbeidskraft. Koblingen til hudfarve i denne tråden finner jeg direkte forkastelig, med slike holdninger kan man i alle fall glemme å finne løsninger. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. 5823378[/snapback] Ja, men burde vi ikke hatt hvite mennesker hit isteden,da? Dem passer jo litt bedre inn, ikke sant? Du kjøper ikke en sofa med ruter når du har tapet med striper, gjør du vel? 5823409[/snapback] Mange av invandrerne er Flyktninger! Tror ikke vi finner "svenske eller danske" flyktninger som vil søke asyl i Norge..... Er forsåvidt enige i at de som "utnytter" systemet i Norge burde bli sendt hjem. Men hvordan skal du klare å skille mellom de som trenger hjelp og de som "fajker"? Vil du være en som har sendt hjem feil tilbake til tortur og elendighet? Husk at de er også mennesker og vi bor alle under samme himmel! Er faktisk stolt av at Norge hjelper flyktninger selv om Politikerne i Norge er naive... (FRP er ikke i den gruppen, de har rett i noe men IKKE alt!). Problemet til mange invandrere er å få seg en jobb. Har pratet med endel folk i området jeg bor. De mangler bilmekanikere men ansetter bare norske... idioti synes jeg. Dessuten... hadde du bodd i et annet land med bra vilkår, din familie bor i en slum i hjemlandet....selvfølgelig hjelper du familien din økonomisk til penger og medisiner! Ciao Endret 28. mars 2006 av Master Chiun Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Her i Norge har vi jo masse innvandrere og slikt, men mange av dem går jo ledige da. Og så sender vi masse penger til utlandet samtidig. Det er jo litt rart da. Jeg vet ikke, hadde det ikke vært bedre om vi tok inn svensker og dansker istedenfor somaliere og sånt? For det hadde jo vært enklere, ikke sant? Hva mener dere? 5823178[/snapback] Vet du hvorfor vi tar inn asylsøkere? Nei det er ikke fordi at alt skal være så forbanna enkelt. Problemet er FN og flyktninge og asyllovgivningen. Løsning: Ta kun imot flyktninger og asylsøkere i nærmeste trygge land og la heller Det ville da si at f.eks irakere kunne ikke flykte til norge, men kun nærmeste trygge land, som ville være Saudi-Arabia osv. Eneste grunn til at de kommer hit er... si det med meg... PENGER, PENGER og ATTER PENGER. Vi har åpnet statskassa for snyltere, og da kommer de sevlfølgelig i hopetall. Når man tar imot den slags folk så får man også selvfølgelig problemer med kriminalitet, ekstremisme osv. fordi de er bånnskrapet ifra samfunnet de kommer ifra. Barnesoldater, kriminelle, ofte organiserte, horer, og fundamentalister. 5823371[/snapback] Ja, du tar altså utgangspunkt i at å hjelpe andre mennesker er et problem. Og det vil du løse ved å gi andre land hele ansvaret. Så avslutter du med noen forsøkte provoserende holdninger og kaller det hele et innlegg. Har noen tips til deg: Les litt om emnene du poster om, hold deg til fakta og vis til kilder. En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. 5823378[/snapback] Ja, men burde vi ikke hatt hvite mennesker hit isteden,da? Dem passer jo litt bedre inn, ikke sant? Du kjøper ikke en sofa med ruter når du har tapet med striper, gjør du vel? 5823409[/snapback] Du spiser vel ikke bare de røde non-stoppene i pakken, gjør du vel? Du bæsjer vel ikke i eget reir når du har ti fugl på taket? Norge går ikke uten utlendinger. Innvandringen har kostet langt mer enn den har smakt. Utsagnet er i praksiss motbevist. Dessuten er det ca 150K nordmenn som er arbeidsløse, og over en halv million til under pensjonsalder, som er utenfor arbeid. Vi har også et par hundre tusen bønder som om få år vil være ute av arbeid. Vi har MER enn nok arbeidskraft å ta av. En annen moment å legge til er at befolkningen kommer til å synke om vi ikke importerer flere folk. Hva så? Det finnes for mange mennesker i verden allerede. Befolkningen i europa, det vil si, den europeiske befolkningen, vil synke med 50 millioner innen 2050. Innvandrerbefolkningen vil øke med flere hundre millioner dersom ingenting gjøres. Dette kan potensiellt destabilisere hele land. Tendensene ser vi allerede. 5823414[/snapback] Dette kan destabilisere flere land, men det kommer til å skje og da er ikke løsningen å bevege seg til ytterste høyre, men å jobbe for integrering. Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg virker kanskje litt rasistisk når jeg sier dette, men jeg syns at vi ikke burde ta inn invandrere som : 1. Ikke går på skole. 2. Ikke lærer seg språket, eller i det minste engelsk 3. Ikke jobber 4. Bare henger rundt i byene og lever å oss arbeidende nordmenn 5. Kommer her fordi de kan leve av trygden Men dette er bare mine synspukter. Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg virker kanskje litt rasistisk når jeg sier dette, men jeg syns at vi ikke burde ta inn invandrere som :1. Ikke går på skole. 2. Ikke lærer seg språket, eller i det minste engelsk 3. Ikke jobber 4. Bare henger rundt i byene og lever å oss arbeidende nordmenn 5. Kommer her fordi de kan leve av trygden Men dette er bare mine synspukter. 5824364[/snapback] Kan si meg enig i punkt nr 5. Men er det invandrere du mener? En svenske som flytter til Norge er jo også invandrer! Hørte en gang en uttalelse fra en Nynazist: "fan, det er så mange invandrere i Norge. Skal fanimei flytte til et land der de ikke tar imot invandrere" hehe Husker ikke hvor jeg hørte det, mulig et radioprogram. Ciao Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Jeg virker kanskje litt rasistisk når jeg sier dette, men jeg syns at vi ikke burde ta inn invandrere som :1. Ikke går på skole. 2. Ikke lærer seg språket, eller i det minste engelsk 3. Ikke jobber 4. Bare henger rundt i byene og lever å oss arbeidende nordmenn 5. Kommer her fordi de kan leve av trygden Men dette er bare mine synspukter. 5824364[/snapback] De aller fleste er nok enige i dette. Samtidig må vi spørre oss hva norske myndigheter gjør for å unngå at slikt skjer. Jeg har noen bekjente på et asylmottak og de har nettopp mistet norskundervisningen, fordi kommunen ikke hadde råd. De er faktisk fortvilte, de har ingenting å drive med på dagtid (underholdningspenger på 10 kr dagen pr. person), så de bare driver dank enten de vil eller ei. Lokalbefolkningen tar i 90% av tilfellene avstand fra dem, så det er ikke lett å lære seg norsk! Jeg skal ikke nekte for at alle disse faktorene er mer eller mindre tilstedeværende, men for det første hører de til mindretallet av innvandrere. For det andre er det stort rom for forbedring i integreringen av våre nye landsmenn. Stikkord her er ansvar for visjonene og den offisielle politikken. Endret 28. mars 2006 av AvieN Lenke til kommentar
salah Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg virker kanskje litt rasistisk når jeg sier dette, men jeg syns at vi ikke burde ta inn invandrere som :1. Ikke går på skole. 2. Ikke lærer seg språket, eller i det minste engelsk 3. Ikke jobber 4. Bare henger rundt i byene og lever å oss arbeidende nordmenn 5. Kommer her fordi de kan leve av trygden Men dette er bare mine synspukter. 5824364[/snapback] Det der er ikke rasistisk. Sånne har ingenting å gjøre her Selv om jeg også er innvandrer, betaler mine foreldre skatt som alle andre nordmenn, og mye av disse pengene går til disse slaskene Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Norskundervisningen, og tilbudet om norskundervisning for innvandrere, er alt for dårlig i Norge. Hadde vi klart å få orden på det, så hadde det og vært lettere å intrigere de. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Dette kan destabilisere flere land, men det kommer til å skje og da er ikke løsningen å bevege seg til ytterste høyre, men å jobbe for integrering. Integrering? Hvordan har du egentlig tenkt å integrere folk som er mest opptatt av å utnytte landet mest mulig, samt å tvinge sin religion på oss? Ja, du tar altså utgangspunkt i at å hjelpe andre mennesker er et problem. Hvorfor annser vi det som moralsk å importere folk fra utlandet? Er vi så fantastiske? Hvis vi er så fantastiske, hvorfor er de så dårlig tilpasset og til og med bedriver terror mot resten av befolkningen? Tar vi ÈN flyktning til norge, så er sansyneligheten for at de vil være dårlig tilpasset og skape mer hodebry enn takknemmelighet temmelig høy. Er det ikke bedre å hjelpe tusener av mennesker der de er, istedet for å rive dem løs fra hele deres samfunn, religion og kultur, for på død og liv og skulle ha dem inn i vår? Og det som istedet skjer er at VÅR kultur blir displassert istedet for deres. Det er ikke DE som tilpasser seg OSS. Det er VI som tilpasser oss DEM. Og det vil du løse ved å gi andre land hele ansvaret. Så avslutter du med noen forsøkte provoserende holdninger og kaller det hele et innlegg. Har noen tips til deg: Les litt om emnene du poster om, hold deg til fakta og vis til kilder. Ikke drit deg ut. Nå er det du som kommer med en tåpelig tirade med anklager. Jeg har bare ytret mitt syn og hva jeg mener bør gjøres. Nemlig den totale stansen av alle flyktninger og asylsøkere, samt familiegjenforening ifra opprinnelsesland. Sett deg bedre inn i emnet SELV du. Les litt kriminalstatistikk eller holdningsundersøkelser. Det faktum at det finnes arbeidsledige nordmenn impliserer ikke nødvendigvis at det er for lite tilgjengelig arbeidskraft Du mener altså at det er lettere å importere barnesoldater fra Kongo og terrorister fra Irak, og trene disse opp, istedet for å reskolere nordmenn som mister arbeidet sitt? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Du mener altså at det er lettere å importere barnesoldater fra Kongo og terrorister fra Irak, og trene disse opp, istedet for å reskolere nordmenn som mister arbeidet sitt? 5825470[/snapback] Dette forsøket på å erstatte en akutt mangel på argumenter med fordomsfullt tøv bør det vel være mulig å holde seg for god for? Det er ikke for mye arbeidskraft i Norge, men for lite. Man står ikke overfor en tradeoff mellom å ansette nordmenn og innvandrere, hele problemstillingen blir søkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå