navyboy Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 På jobben har vi flere avdelinger med flere skrivere. På vår avdeling har vi en fargeskriver og en svart/hvit. Gjennom AD får man rettigheter til forskjellige skrivere. F.eks har jeg rettigheter til å skrive ut på begge. Jeg vil at svart/hvit-skrivern skal være default for alle i avdelingen, slik at vi ikke bruker opp alle fargene Hvordan kan jeg sette dette i AD/loginscript ? Lenke til kommentar
roac Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 På jobben har vi flere avdelinger med flere skrivere. På vår avdeling har vi en fargeskriver og en svart/hvit. Gjennom AD får man rettigheter til forskjellige skrivere. F.eks har jeg rettigheter til å skrive ut på begge. Jeg vil at svart/hvit-skrivern skal være default for alle i avdelingen, slik at vi ikke bruker opp alle fargene Hvordan kan jeg sette dette i AD/loginscript ? 5822990[/snapback] con2prt er nok verktøyet du ser etter. Dette kan fint brukes i et logonscript. Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Window Server 2003 R2 har jo et nytt print management konsoll. Der kan du sette opp en GPO som sier at f.eks. den ene gruppen brukere skal koble til den ene printeren, og en andre gruppen skal koble til en annen Les mer om dette her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå