lillemeg666 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Kan noen oppklare litt for meg: Min sønn kjøpte seg en ny maskin, med XP64, da de på Komplett sa at det bare MÅTTE han ha...Vel, det har vært et sant lite mareritt, da mange drivere fortsatt ikke finnes. Jeg har funnet kun 1 virusprogram som funker osv. Stakkaren er jo litt skuffet, da han ikke kan bruke sidebars, skins eller noe av sine gamle "kule" ting ..Spørsmålet er: vet dere om noen nettsider der det kan lastes ned litt kule ting for en stakkar med XP64?? Og som jeg skriver i emnetittelen, er Vista x64 basert?? Hilsen fortvilet far (på vegne av sønn) Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Kan noen oppklare litt for meg: Min sønn kjøpte seg en ny maskin, med XP64, da de på Komplett sa at det bare MÅTTE han ha...Vel, det har vært et sant lite mareritt, da mange drivere fortsatt ikke finnes. Jeg har funnet kun 1 virusprogram som funker osv. Stakkaren er jo litt skuffet, da han ikke kan bruke sidebars, skins eller noe av sine gamle "kule" ting ..Spørsmålet er: vet dere om noen nettsider der det kan lastes ned litt kule ting for en stakkar med XP64?? Og som jeg skriver i emnetittelen, er Vista x64 basert?? Hilsen fortvilet far (på vegne av sønn) 5822920[/snapback] Det niende punktet handler som støtte for Tablet PC og x64, som vil være inkludert i prisen. x64-utgavene vil leveres på samme CD/DVD som 32-bits-utgavene. Dette betyr likevel at brukeren må bestemme seg for å benytte én av utgavene, en avgjørelse som er endelig. Gartner mener at Microsoft må tilby en mulighet for å konvertere fra 32 bits til 64 bits hvis de først har installert 32-bitsutgaven på en 64-bits maskin, for så på et senere tidspunkt bestemmer seg for å gå over til 64-bits. Det kan være flere grunner til å gjøre dette, blant annet fordi det fortsatt finnes drivere og tredjeparts sikkerhetsprogramvare som ennå ikke er blitt oppdatert til 64-bits. Altså finnes den som både 32 og 64 bits. På 32 bits prossesor må man installere 32bitsversjonen. på 64bits prossesor 64 bitsversjonen. Tipper jeg da! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Må og må ha x64. Jeg ville nok ha venta med det inntil videre grunnet det du har merka, veldig liten støtte ellers for det. Vista er ikke i salg før januar neste år, men det vil være 64bit men det vil ha en mye bredere støtte når det kommer. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hvis dere ikke har lagt inn masse kritiske programmer osv allerede, ville jeg råde dere til å legge inn 32bits XP. Stakars sønnen din, fikk helt vondt da du sa han ble skuffet når han ikke fikk til sidebars osv jeg Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har lest at Desktop sidebar skal være kompitabel med 64bit.. Desktop sidebar krever .net framewok. .NET framework 1.1 .NET framework 2.0 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Kan noen oppklare litt for meg: Min sønn kjøpte seg en ny maskin, med XP64, da de på Komplett sa at det bare MÅTTE han ha...Vel, det har vært et sant lite mareritt, da mange drivere fortsatt ikke finnes. Jeg har funnet kun 1 virusprogram som funker osv. Stakkaren er jo litt skuffet, da han ikke kan bruke sidebars, skins eller noe av sine gamle "kule" ting ..Spørsmålet er: vet dere om noen nettsider der det kan lastes ned litt kule ting for en stakkar med XP64?? Og som jeg skriver i emnetittelen, er Vista x64 basert?? Hilsen fortvilet far (på vegne av sønn) 5822920[/snapback] Hei! Er er en kort nedlasting/handle liste for X64 baserte programmer. De beste for x64 er gratis.. Aller først : Drivere... Ja dette kan ikke være helt lett av og til. Men siden komplett sa han bare MÅTTE ha X64, så bør jo de vel ha selgt deg en X64bit kompatibel maskin. Det er ventet DriverGenius i 64bit utgave rundt en måneds tid.Dette koster en 20/30 dollar tror jeg. Men søk no litt rundt. Printere og annet av eksterne enheter er det vanskeligste å oppdrivere for x64 drivere. Spesielt Webcamera. Logitech har helt skrinlagt 64bit for webcamera men har startet 64bit støtte for "resten" av sine produkter. Det kommer nok. Spesielt med tanke på at klokka går og Vista er under produksjon. Vel updates skal du iallefall ha. Om du har tid, last ned AutoPatcher March 2006 64bit BETA. Det er beta men ikke innholdet, kun programmet. AP64M2006 er ett program som inneholder de siste Microsoft oppdateringer for Windows 64bit.Det er kun autopatcher i seg selv som er beta og ikke oppdateringene!! Du får også med siste Java, Net Framework (den tar tid å installere, ettersom den er for både x32bit og 64bit i alle versjoner.....) og annet godsaker. Super TIPS ( ) Velg opsjon "disable compressed files" eller noe sånt, og bruk cleanmgr.exe til å holde systemet rent. Det er Windows sitt eget verktøy for å slette midlertidige filer og holde ting ryddig. Det fjerner også gamle og ugyldige System Restore filer.Blant annet.... Alternativt kan du gjøre dette fra registeret men jeg husker ikke CLS idene i hodet. De er rundt 24 siffer så tilgi meg Men du kan søke på Compress old files i registeret og slette de manuelt. (Men bruk reg fixen fra autopatcher først..) Poenget er at Cleanmgr.exe også kjent som Disk Cleanup IKKE skal pakke filene dine. (Ergo Compress...). NB: IKKE BRUK CLEANMGR.EXE om du IKKE har da slått av compress old files via registeret eller register fixen som du får i autopatcher. Gratis programmer for x64 som er DRITBRA... Anti virus = Avast = Avast Home kan du bruke gratis, du må regge deg etter 4 måneder da, men ikke noe stort bry ettersom det er gratis og.Etter det kan du fortsette og bruke det gratis om du vil. Nod32 har også kommet med x64bit støtte.Nod32 koster penger men regnes som noe av det ypperste du kan ha. Men for min del må jeg si jeg synes Avast er svinbra. De kjører iallefall på med konkurranse instinkt vel i behold og Home versjonen gir deg ikke bare anti virus. Du får mange moduler integrert i programmet.Alle er valgfrie etc. Back up program = Drive xlm fra Runtime Software. Disse folka lager noen geniale program. Samme som har laget GetDataBack. Dette er OGSÅ Gratis!(ikke getdataback da.Regner jeg med koster litt.) Det bruker Volume Shadow Copy Service til å ta backup av din system boot partisjon f.eks c:\. Veldig 1,2,3 program. Eneste OBS er at du må også laste ned evt BootPE, en start-opp-maskinen-med-CD som også er gratis forøvrig. Last ned CdBurnerXP eller DeepBurner(ikke å anbefale DeepBurner for CDRW men går greit..) som også er gratis for å brenne ut BOOTPe.Slik at du har recovery CD. Jeg slet litt med backup program selv. Jeg hadde lyst å bruke Acronis True Image som har kommet med x64bit støtte, men det koster jo en god del. Alternativt kan du bruke Backup programmet som følger med WinXp64. Krise løsning men det funker. Angående CD-rom og sånt, Daemon Tools er jo i 64bit og.Veldig kjekt for sønnen din om han har spill eller programmer som han da kan kopiere over til pc'n i form av en ISO fil f.eks. Poenget er å slippe å sette i den fysiske CD'n i maskinen.Det kan være ganske irriterende, kjekt for vi som er glemsk Ellers...Jeg har funnet ut at slike register cleanere og fixer programm for x64 er stort sett tull og ganske unødvendig. Du kan bruke CCleaner fra v.1.28.77 men ta litt forbehold. Forøvrig gjør Wxp64 en god jobb med å beskytte seg selv, så lenge du ikke har tuklet med enkelte innstillinger rundt tjeneste for xp. (eng:services) Mer program... Perfect Disk fra Raxco nyeste build har 64bit støtte.30 dagers demo er gratis. Rått defragmenterings programm. Kjør offline defragment med system files og pagefile aktivert på C:\ eller hvor du har windows, og vanlig defragment på andre disker.Ett må ha program. Ellers fungerer jo sidebar glimrende her da.Net framework ja... Men jeg ville prøvd med alternativ programvare først.Jeg synes .net er noe dritt. Men funker det gjør det. Sikkert mer jeg skulle tatt med men, kort sagt, hvis du vil så går det for x64 også. Det tar bare flere runder med google... Lykke til.. Endret 6. april 2006 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå