Onyx Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hei! Skal oppgradere PC'en til sommer. Alle AMD 64-prosessorene har en helt flat kjerne som dere vet, og den dekker hele. Slik: Hvordan skal man ta på kjølepasta da? Over hele CPU'en? Jeg vet at man skal ta på en liten dæsj, for så å jevne det fint ut med en kniv/barberblad. Men over hele prosessoren da? Det blir nok AM2 på meg til sommeren, og CPU'ene vil i det minste se likt ut. Det er det jeg lurte på Endret 27. mars 2006 av onyX Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Det du ser på bildet er ikke kjernen, men heatspreadern, som alle vet Ja du kliner på pasta over hele Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Det du ser på bildet er ikke kjernen, men heatspreadern, som alle vet Ja du kliner på pasta over hele 5823002[/snapback] Takk for svar. Varmesprederen var det ja Takk! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 er det den som sprer varme? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) er det den som sprer varme? 5823802[/snapback] Den som sprer varmen ja... Edit: Den har også som mål å hindre newbs å knuse kjernen under montering av kjøleribbe/blokk. Endret 28. mars 2006 av P-in-P Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Anbefaler Arctic Silver 5, og den trengs det kun en "dråpe" av på midten av CPUen.. Om du skal bruke original så er den allerede smurt på.. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Anbefaler Arctic Silver 5, og den trengs det kun en "dråpe" av på midten av CPUen..Om du skal bruke original så er den allerede smurt på.. 5823813[/snapback] Du får likevel som regel bedre resultat av å smøre jevnt utover. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg har Arctic Silver 5! Kjøpte en gang bak i tid for 3-4 år siden, 2 tuber med Arctic Silver 5-kjølepasta Jeg vet også at man skal smøre utover, har litt erfaring Uansett, hyggelig for svar av dere da! Lenke til kommentar
benz Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Foretrekker å stole på Arctic Silver sin egen bruksanvisning: http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) En dråpe, tja, joda, lykke til Minst mulig er bra osv., men god kontakt er best Beste man kan gjøre hvis du er usikker på montering er rett og slett å sette blokken på, og ta den av. Da ser man avtrykket under kjøleblokken. Leser stadig om folk som har temperaturproblemer, hvor det viser seg at blokken aldri hadde skikkelig kontakt. NB: Glemte å nevne at det må langt mer kjølepasta til for å dekke varmesprederen enn det må på f.eks. kjernen direkte. EDIT EDIT: Leste akkurat instruksen postet ovenfor, den var ikke dum Endret 28. mars 2006 av Boye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå