Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter med BKK som nettlevrandør.

Anbefalte innlegg

Hei der!

Eg har BKK som breibandslevrandør. SLiter litt med å opne porter i routeren. Fant ut at dei nytta nokre spesielle IP-adresser, men kom ikkje heilt i mål med beskrivelsen deira om korleis eg kunne få opna portane....

Dersom der er ein engel eller to som kan skritt for skritt følge meg gjennom ei kokebokliste. Er litt lei av å sitte her å trykke. (Dessutan er vert eg snart kikka ut av Nor**ts!)

Ehhhhh HJELP var det ja!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger å åpne enkelte porter.

Dersom du har behov for å åpne porter, trenger du en egen router, som skal kobles til vår utleverte router på en bestemt måte. Gjør du dette, vil du få tilgang til å åpne alle porter selv på din egen router. Mer informasjon finner du her.

Alternativt kan sette en statisk IP 192.168.80.80 som er DMZ IP i alle våre routere. Mer informasjon finner du her.

Der har du DMZ ip`en.

Her finner du mer: [Link]

Hvilken router har du? Hvilket port bruker du? Gå inn på PortForward og finn ut hvordan det er for din router.

Lenke til kommentar

Jepp! Ein D-link Dl-624+ (trådløs)

BKK sin er jo sperra. De har ei ip adr. som vist skal kunne opne porter. Eg har gjort det som de sa om å legge inn denne IP adr i WAN oppsettet på min router. Då kom eg ikkje på nett!

Du har egen router? (Ikke bare den du får av Bkk...)

5825296[/snapback]

Lenke til kommentar
Jepp! Ein D-link Dl-624+ (trådløs)

BKK sin er jo sperra. De har ei ip adr. som vist skal kunne opne porter. Eg har gjort det som de sa om å legge inn denne IP adr i WAN oppsettet på min router. Då kom eg ikkje på nett! 

Du har egen router? (Ikke bare den du får av Bkk...)

For å styre portåpninger o.l kan du jo se om du finner svaret på www.smartehjem.no

Cyberdog

Endret av Cyberdog1
Lenke til kommentar
Har det noko å seia at eg har IP-telefon (gateway) mellom BKK modem og routeren min?

5834533[/snapback]

Det vet jeg faktisk ikke, men om du har prøvd oppskriften over og ikke får det til går jeg ut fra at svaret er ja. Hvorfor kobler du ikke IP telefonen i en av ruterne da?

Cyberdog

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...