Gå til innhold

TES: Heavy Armor og Sneak?

Anbefalte innlegg

Lurer egentlig på hvordan disse to går sammen?

Har nemlig seg slik at jeg fikk tak i Umbra's Ebony Armor, den ser jo utrolig tøff ut, men har ikke Heavy Armor som major skill, har light..

Grunnen til at jeg valgte Light Armor over Heavy er pågrunn av at jeg trodde/tror at sneak og heavy armor ikke går så bra sammen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Light Armour har mindre defense men er òg mykje lettare enn heavy armour, og er derfor å anbefalla til folk med lite strength. Folk med light armour vil i alle tilfeller springe fortare enn ein med heavy, noko som er eit must for folk med boge, og kanskje mage òg viss dei går med armour. Mage i heavy kan bli litt vel treigt, uten at eg har testa dette i Oblivion, berre Morrowind. Light armour har òg governing attribute speed, som igjen hjelper til med å halda light armour brukaren raskare enn heavy armour brukaren. Light armour brukaren får òg bedre mastery enn heavy armour. Heavy armour mastery fjerner encumberance heilt for all heavy armour, expert halverer den. Light armour får derimot fjerna encumberancen heilt på expert, og på mastery får dei 50% armour bonus viss dei berre har light armour.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...