iknowlittle Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Har en stasjonær og en bærbar pc , men har ikke fått den bestillte routeren enda. Men begge disse har blåtann og når knottefinga klør etter å sette opp nettverk så tenkte jeg at det må vel gå an å bruke dette . Maskinene finner hverandre og kobler til uten problemer . men å komme inn for å utveksle filer evt bruke cd-stasjoner m.m får jeg ikke til ... noen forslag ? Dette har mest med "knottedilla" å gjøre ..ikke noe jeg kommer til å bruke når routeren kommer . Har lest en hel del på dette forumet i det siste og har ikke funnet noe om dette . Forøvrig et veldig bra forum ... kommer helt sikkert til å hjelp meg mye i fremtiden ... Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) vel ,etter et par tre timer med knoting så har jeg kommet et godt stykke Jeg deler nå internettforbindelsen på disse maskinene vha blåtann , har også klart å sende lyd fra den ene maskinen til den andres høytalere . Men å få de opp slik at de ser hverandre i et nettverk det har jeg ikke klart Men , men knotinga fortsetter ..... Så til et spørsmål . i stickyen øverst fikk jeg vita at man skulle aktivere gjestekontoen "the hard way" , men når jeg går inn på høyreklikk på min datamaskin-->og behandle så fikk ikke jeg noe valg som har med brukere å gjøre Hvorfor ikke Ideas anyone .... Endret 28. mars 2006 av iknowlittle Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 ja ja når ingen vil hjelpe meg:cry: , så er det jo greit at jeg fikk det til selv har et oppegående nett med internett og sharing av filer / skriver Flink jeg . takk for .... ingenting Lenke til kommentar
Espen Holm Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Kanskje du lager en liten guide, da... Det hender jo at komponenter slutter å virke, og da kan en blåtann 'back-up' løsning være fint. Hvis du gidder..., så ta med: - Type maskiner, hovedkomponenter - Type blåtann utstyr- og drivere - Blåtannprogramvare - Fremgangsmåte. - Annen nødvendig info. Blir sikkert satt pris på! Lenke til kommentar
iknowlittle Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 nå knota jeg veldig ,men jeg tror at det egentlig er ganske lett . For å ta litt om utstyret , så har jeg en Dell Dimension 4100 stasjonær kun 1GHz maskin (ja ... de funker enda....) med en D-link dbt-120 blåtannadapter (usb) Denne kjører XP PRO sp2 Og en helt nyinnkjøpt bærbar HP Pavilion dv4276ea med innebygget blåtann funksjon .denne kjører XP Home sp2 å få to enheter til å koble seg sammen med blåtann er enkelt, slå på blåtann på begge enhetene , gjør de synlige og så utfør paring . ( de som lurer, bare spør under denne tråden så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. javascript:emoticon('') Innenfor Blåtann egenskapene har de en tjeneste som heter Nettverkstilgang denne må startes . Når dette var gjort så kjørte jeg xp sin egen veiviser "sett opp et eget hjemme nettverk" fulgte anvisningene og valgte Bluetooth LAN server som tilkoblings punkt . Der fikk den bærbare også innstillingen "denne maskinen kobler direkte til internett" som kommer inni hjemmenettverks veiviseren . når dette er gjort (+ litt til innafor veiviseren som jeg ikke husker i farta , Bare følg instruksene de er lettfattelige .. ) så lager veiviseren et oppsett som den lagrer på en usbpinne som du tar med til den eller de andre maskinene du skal ha med i nettverket , kjør oppsettet på de andre maskinene ,(husk å få med at de skal ha innstillingen "denne maskinen har internett gjennom en annen maskin ) ,og så er det tut og kjør... litt trøbbel med Norton antivirus har jeg fortsatt , denne sperrer for at maskinene vises i mine nettverkssteder , jobber fortsatt med dette :-) så fort jeg slår av NIS fungerer det javascript:emoticon('') Du må hver gang du starter maskinene slå på blåtann og nettverkstilgang via blåtann i blåtann kontrollpanelet , men i en krise situasjon så går vel det å !! Deling av filer og skrivere mm er på samme måte som vanlig nettverk . Det er en helt klar begrensning på blåtann når det gjelder hastighet 700Kb/s er ikke mye å skryte av , men det holder til vanlig surfing samtidig som du kan spille musikk over nettverket . Skjønner at denne ikke er måten å skrive en HOW TO på , men faktum er at jeg knota så j.... med å få det satt opp at jeg ikke husker alle stega . Hvis noen vil prøve å sette det opp , så kom gjerne med tilbakemelding og spørsmål Jeg svarer som best jeg kan . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå