Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk via blåtann

Anbefalte innlegg

Har en stasjonær og en bærbar pc , men har ikke fått den bestillte routeren enda.

Men begge disse har blåtann og når knottefinga klør etter å sette opp nettverk så tenkte jeg at det må vel gå an å bruke dette .

Maskinene finner hverandre og kobler til uten problemer . men å komme inn for å utveksle filer evt bruke cd-stasjoner m.m

får jeg ikke til ... noen forslag ? :hmm:

Dette har mest med "knottedilla" å gjøre ..ikke noe jeg kommer til å bruke når routeren kommer . :dribble:

Har lest en hel del på dette forumet i det siste og har ikke funnet noe om dette .

Forøvrig et veldig bra forum ... kommer helt sikkert til å hjelp meg mye i fremtiden ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel ,etter et par tre timer med knoting så har jeg kommet et godt stykke :cool:

Jeg deler nå internettforbindelsen på disse maskinene vha blåtann , har også klart å

sende lyd fra den ene maskinen til den andres høytalere .

Men å få de opp slik at de ser hverandre i et nettverk det har jeg ikke klart :hrm:

Men , men knotinga fortsetter ..... :innocent:

Så til et spørsmål .

i stickyen øverst fikk jeg vita at man skulle aktivere gjestekontoen "the hard way" , men når jeg går inn på høyreklikk på min datamaskin-->og behandle så fikk ikke jeg noe valg som har med brukere å gjøre :no:

Hvorfor ikke :cry:

Ideas anyone ....

Endret av iknowlittle
Lenke til kommentar

Kanskje du lager en liten guide, da...:roll:

Det hender jo at komponenter slutter å virke, og da kan en blåtann 'back-up' løsning være fint.

Hvis du gidder..., så ta med:

- Type maskiner, hovedkomponenter

- Type blåtann utstyr- og drivere

- Blåtannprogramvare

- Fremgangsmåte.

- Annen nødvendig info.

Blir sikkert satt pris på! :thumbup:

Lenke til kommentar

nå knota jeg veldig ,men jeg tror at det egentlig er ganske lett .

For å ta litt om utstyret , så har jeg en Dell Dimension 4100 stasjonær kun 1GHz maskin (ja ... de funker enda....) med en D-link dbt-120 blåtannadapter (usb)

Denne kjører XP PRO sp2

Og en helt nyinnkjøpt bærbar HP Pavilion dv4276ea med innebygget blåtann funksjon .denne kjører XP Home sp2

å få to enheter til å koble seg sammen med blåtann er enkelt, slå på blåtann på begge enhetene , gjør de synlige og så utfør paring . ( de som lurer, bare spør under denne tråden så skal jeg hjelpe så godt jeg kan. javascript:emoticon(':innocent:')

Innenfor Blåtann egenskapene har de en tjeneste som heter Nettverkstilgang denne må startes .

Når dette var gjort så kjørte jeg xp sin egen veiviser "sett opp et eget hjemme nettverk" fulgte anvisningene og valgte Bluetooth LAN server som tilkoblings punkt .

Der fikk den bærbare også innstillingen "denne maskinen kobler direkte til internett" som kommer inni hjemmenettverks veiviseren .

når dette er gjort (+ litt til innafor veiviseren som jeg ikke husker i farta , Bare følg instruksene de er lettfattelige .. ) så lager veiviseren et oppsett som den lagrer på en usbpinne som du tar med til den eller de andre maskinene du skal ha med i nettverket , kjør oppsettet på de andre maskinene ,(husk å få med at de skal ha innstillingen "denne maskinen har internett gjennom en annen maskin ) ,og så er det tut og kjør...

litt trøbbel med Norton antivirus har jeg fortsatt , denne sperrer for at maskinene vises i mine nettverkssteder , jobber fortsatt med dette :-) så fort jeg slår av NIS fungerer det javascript:emoticon(':dribble:')

Du må hver gang du starter maskinene slå på blåtann og nettverkstilgang via blåtann i blåtann kontrollpanelet , men i en krise situasjon så går vel det å !!

Deling av filer og skrivere mm er på samme måte som vanlig nettverk .

Det er en helt klar begrensning på blåtann når det gjelder hastighet 700Kb/s er ikke mye å skryte av , men det holder til vanlig surfing samtidig som du kan spille musikk over nettverket .

Skjønner at denne ikke er måten å skrive en HOW TO på , men faktum er at jeg knota så j.... med å få det satt opp at jeg ikke husker alle stega .

Hvis noen vil prøve å sette det opp , så kom gjerne med tilbakemelding og spørsmål

Jeg svarer som best jeg kan .

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...