Gå til innhold

Blåskjerm, unmountable _boot_ volume

Anbefalte innlegg

På torsdag fungerte pcen min helt fint, var vekke i helgen, og da jeg kom hjem igjen så kom det blåskjerm og denne feilmeldingen opp: unmountable_boot_volume da jeg skulle starte opp Windows :(

Lurte på om noen som visste hvordan det kunne fixes uten ¨å formatere harddisken og installere xp på nytt? :hmm:

thx :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På torsdag fungerte pcen min helt fint, var vekke i helgen, og da jeg kom hjem igjen så kom det blåskjerm og denne feilmeldingen opp: unmountable_boot_volume da jeg skulle starte opp Windows :( 

Lurte på om noen som visste hvordan det kunne fixes uten ¨å formatere harddisken og installere xp på nytt? :hmm:

5822364[/snapback]

Har du stillt inn i biosen slik at pc`n booter fra harddisk?

Lenke til kommentar

5822364[/snapback]

Har du stillt inn i biosen slik at pc`n booter fra harddisk?

5822413[/snapback]

ja, pcen har fungert på denne måten i 4 mnd nå, slik at den booter fra harddisk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er vel den første skjermen som kommer opp.

Vet ikke om det er mulig å gjøre det klarere enn den guiden jeg linket til. De viser skjermbilde med en rød ramme rundt det de vil fokusere på.

5829038[/snapback]

Jeg bruker XP da.. Der skal man trykke E :) Men så hadde jeg enda et problem, jeg har sata-drivere på diskett, og floppykabelen var kaputt :!: Så har fått meg ny.. :ermm: Men har så fucka hovedkort at jeg må bestille meg nytt! Sapphire atx 200 eller hva faen.. :nei: aldri kjøp det :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...