Gå til innhold

Lite poeng i 3DMark 2001

Anbefalte innlegg

Har Følgende maskin:

P3 700Mhz

512 mb ram

Creative GeForce 2GTS 200/333@220/366

Windows XP Prof.

I 3DMarks 2001 får jeg den simple sum av 1650 poeng, er ikke dette ganske lite, eller er det vanlig for en slik maskin jeg har........?

(Oppløsning i 3DMark er 1024*768, 32 bits og uten anti aliasing)

Hadde vært greit og fått oppklart dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-06 20:24, Fillmore skrev:

Har Følgende maskin:

P3 700Mhz

512 mb ram

Creative GeForce 2GTS 200/333@220/366

Windows XP Prof.

I 3DMarks 2001 får jeg den simple sum av 1650 poeng, er ikke dette ganske lite, eller er det vanlig for en slik maskin jeg har........?

(Oppløsning i 3DMark er 1024*768, 32 bits og uten anti aliasing)

Hadde vært greit og fått oppklart dette

Jeg er ikke så vøren på dette området, men en kamerat av meg som har en PIII 550 MHz, 200 og noe ram og et Elsa Riva TNT 32MB fikk 1081 så det virket litt lite ja. Kjørte du noen andre programmer i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Jo dette ser alt for dårlig ut! Det må være noe med driverene dine tror jeg..

Hk driverene ligger i winXP det samme med skjermdriverene, men disse er ikke så bra..

1.Prøv å last ned nyeste driverene fra http://www.nvidia.com eller se på http://www.madonion.com/gamershq etter noen nye uoffesielle drivere da disse ofte gir bedre ytelse enn de orginale..

2.Du kan jo også prøve å laste ned nyeste hk driverene dine fra hovedkortprodusenten din..

3.Nyeste bios er også greit å prøve.. dette finner du også på hovedkortfirmaets hjemmeside

4.Ellers kan du prøve med en format c: og installere winXP og 3dmark på nytt. Hvis dette ikke er ønskelig kan du i det minste defragmentere harddisken, men det skal ikke være grunnen til at du mister 2000 3dmark2001-poeng

Har selv:

AMD duron 600@857 taisol cgk760

Asus A7V

GeForce 2ULTRA

256 SDRAM Apacher (222)

Creative LIVE! 5.1

Plextor 16x10x40x

Sony 50x cd-rom

Eicon ISDN

10/100 ethernet

+++

winXPpro

Score 3dmark 2001 3555

Score 3dmark 2000 ca 7000

Mvh Thomas Nilsen aka Zamoht

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2001-12-06 21:02 ]

Lenke til kommentar

Har nå klart å "presse" poengene opp til litt 1950, det var etter at jeg oppdaterte driverene til hovedkortet.

Kan ikke skjønne hvorfor jeg får så dårlig score.

Har alltid hatt de nyeste driverene til Nvidia, Har også installert Xp nylig, så harddisken blei nylig formatert.

Det som også er enda mer rart er at jeg kan kjøre alle spill 1280*1024 med 32bit helt fint.

Har et Apollo Pro+ hovedkort.

Tar gjerne i mot flere forslag

Lenke til kommentar

Det fine med 3DMark er at så og si alle komponenter i maskinen får betydning for resultat, også harddisker. Og maskinen din er ikke raskere enn det tregeste leddet.

Men 611 poeng på en P3 800MHz var da sinnsykt. Du sier 64MB skjermkort, hvilken grafikkbrikke?

Jeg kom ganske mange ganger over din score med TBird1000, men med et skikkelig crappy grafikkort, GF2mx-200 (er rimelig misfornøyd med det kortet, det er jo ikke i stand til å kjøre 32bits farger på en tilfredsstillende måte).

-P-

Lenke til kommentar

jeg får ca 700 med:

AMD Athlon 800@900mhz

Abit Ka7-100 Hovedkort

256 MB RAM

ATI ALL in Wonder 32 MB skjermkort

3 harddisker, den med 3dmark på er en

Western Digital Ata 100 7200 RPM 80GB

Men de aller fleste spill funker fint...

skjønner ikke helt hva det er med 3d Mark som gjør at det hakker sånn. det er jo ikke så sinnsykt bra grafikk at det gjør noe...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Se signatur for specs.

Jeg har 100 mhz mer enn deg, og 1500 poeng mer... Noe stemmer ikke hos deg... Det jeg vet som gjør at jeg får god ytelse er:

Detonator XP 23.11 (www.nvidia.com)

Powerstrip overklokking (www.download.com)

Høy FSB (137 mhz)

Coppermine CPU

Ellers kan det være småting. Jeg vet også at SP1 til WinXP senker ytelsen med noen hundre poeng, så den fjerna jeg igjen. Merker ingen forskjell ellers uansett, hva er vitsen med den...

Det beste rådet jeg kan gi er å prøve deg fram. Ikke være fryktelig redd for å stille inn på ting. Som jeg pleier å si: Hvis det går an å gjøre, så kan det ikke ødelegge så mye... Det har gått bra til nå... :grin: Jeg mener, hvorfor skulle pc produsenter legge inn funksjoner som kan måkke PC-en totalt? :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har SiS... Ikke det aller beste på markedet. Ellers er det en 7200 RPM disk jeg opererer med da. PC-en greier det meste helt fint. eneste er at det hakke bittelitt med full grafikk i NHL 2001.

Kan scoren ha noe å si med at 4-6 tester ikke hadde "Hardware support"?

Er det no særlig å skryte av en Coppermine-kjerne da? Trudde man skulle skryte af Tualatin jeg;)

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2001-12-08 01:52 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

De testene som det ikke er hardware support for, er beregnet på de geforce 3 og ATI radeo 8500...

Jeg vet med sikkerhet at Coppermine kjernen i P3 er mye raskere enn Katmai kjernen, men du har Coppermine kjerne når jeg tenker meg om... Men du har 100 mhz FSB, noe som spise ytelse... Hvis du føler deg "mann" nok til det, så kan du overklokke til 7x133 = 933 Mhz... Men da trenger du en solid kjøler (www.microplex.no), og bør helst vite hva du gjør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...