Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WAP54GX - treng noko hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! Eg har nett kjøpt meg Wap54gx. Eg skal lage til trådlaust internett. Er det nok å berre kople modemet i den? Eller har eg kjøpt feil type? Det står at det berre er aksesspunkt, kva det no enn er. Det er ikkje ein router etter det eg har forstått. Uansett, skal ikkje det trådlause kortet oppdage at det er en sender i nærleiken når straumen er på? Eg får ikkje inn signal. Det gjekk an å gå inn på routeren ved å skrive manuell ip- adresse osv. Men eg lurer på om eg har kjøpt feil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må sette en ip i samme range som Routeren har. Mulig du må ha en krysset nettverkskabel for å få kontakt med den. Det ser du på lokal tilkobling om den får tilkobling eller ikke. Hvis du kommer inn så kan du bare deaktivere Dhcp servere, sette opp den sikkerheten du ønsker.

Default skal vel SSID sendes ut. Rart at ikke pc'n din finn nettverket. Har du aktivert det trådløse kortet?

Lenke til kommentar

Takk for svar! Ja, det trådlause kortet har eg aktivert. Skulle no som sagt trur at det skulle vise at det va et nettverk i nærleiken. Skulle eg ha fått til internett kun ved å kople modemet inn på aksesspunktet? Altså, det ser ikkje ut til at det er en router. Eg fekk kontakt med linksysen, men det var gjennom kabel. Eg skjønar lite..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...