JeffK Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Jeg driver å lager et program med Visual C# Express. Jeg får ikke kjørt programmet på maskiner som ikke har installert Visual C# Express. Jeg får bare en feilmelding om at jeg ikke har installert .NET framework v2.0.50727. Jeg har kjørt alt av windows update. Må man installere denne?:http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en. Hvis det er tilfellet, så er det litt dumt ettersom programmet må være lett å ta i bruk. Hvordan kan man sjekke hvilken .NET versjon man har installert? Endret 27. mars 2006 av JeffK Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Det finnes ikke så mange versjoner av .net. Last ned den filen og installer, så kan du regne med at det fungerer. Du kan jo regne med at .net er standard i Vista. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Utvikler du programmer som bruker .NET framework, så må det installeres sammen med programmet. Sånn er det bare. Vanligvis pleier man å lage en installasjonspakke som bør gjøre følgende - Er alle komponenter programmet trenger installert? - Hvis ja: Installer programmet - Hvis nei: Installer komponenter, så installer programmet. Du kan lese mer om hvordan du gjør det her: How to detect the installed version of the .NET Framework in a Visual Studio Setup and Deployment package http://support.microsoft.com/?id=315291 Kirikiri Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Litt som det har vært med DirectX, altså. Men det er jo rart at man får .NET framework 1.1 med windows update, men ikke 2.0. Er det meningen at alle programmer etter hvert skal gjøre over .NET(også krevende 3D-spill)? Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 .NET Framework 2.0 kommer med Windows update. Men det ligger under Software (Optional) hvis du gjør Custom Update. Det er en del applikasjoner som vil slite litt hvis .Net framework 2.0 blir installert automagisk, derfor kommer det ikke med i Express Update. Hvis du går til http://update.microsoft.com og velger Custom, så vil du altså finne .NET framework 2.0 under Software på venstre side. Kirikiri Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg kjører alltid "egendefinert" på windows update og har 0 igjenn på alle tre kategoriene, men har ikke 2.0. Om du ser her, så ser det ikke ut som om den skal komme med windows update heller. Endret 29. mars 2006 av JeffK Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Gå i Add/remove programs og se etter om du finner .NET Framework 2.0 der. Regner med at du fikk det auto-installert da du la inn C# Express, dermed vil det heller ikke dukke opp når du kjører Windows Update fra din egen maskin. Du kan jo teste det fra en maskin der du vet at det ikke er installert, og se om det dukker opp. Kirikiri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå