neXon Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hei Eg har innstalert skolelinux server som skal brukesest i eit skolenettverk. Eg har tenkt å koble tynne/smale klienter opp mot denne serveren. Den har to nettverkskort, men den deler bare ut ip-adresser på feil nettverkskort for bruk av smalkienter(10.0.2.0) og eg trenger ip adresse 192.168.0.0 . Hvordan konfigurerer eg serveren for å sende ut ip-adresser på begge nettverkskortene? har lite peiling på linux:) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: neXon skrev (2002-09-26 09:03):HeiEg har innstalert skolelinux server som skal brukesest i eit skolenettverk. Eg har tenkt å koble tynne/smale klienter opp mot denne serveren. Den har to nettverkskort, men den deler bare ut ip-adresser på feil nettverkskort for bruk av smalkienter(10.0.2.0) og eg trenger ip adresse 192.168.0.0 . Hvordan konfigurerer eg serveren for å sende ut ip-adresser på begge nettverkskortene? har lite peiling på linux:) To nettverkskort, der begge deler ut ip? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Ja, Nettverkskort nr 1 skal dele ut ip 192.168.0.0 ---> men den fungerer ikkje.nettverkskort nr 2 skal sende ut 10.0.2.0 --->. Lenke til kommentar
lif Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Meld deg på skolelinux' mail-lister http://developer.skolelinux.no/mailinglister.html Spør der. Eller søk gjennom arkivet om det er spurt og svart på før. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå