kaffi Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei jeg har mista lommeboka mi å derrav førerkort lappen, kan jeg bare ringe statensvegvesen å bestille en ny? jeg er fortsatt innafor den grensa på 2 år etter at jeg har fått lappen om det han noe å si Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) det er vel bare å prøve, å feile, akkurat som med førerkortet som ble tatt inn EDIT: å prøve å feile, eller å prøve og lykkes Endret 27. mars 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Først må du melde den tapt hos politiet og du får da en midlertidig førekort som du bruker imens du venter på et nytt fra statens vegvesen. Litt usikker men tror ikke du kan bestille ny førekort før etter 14 dager etter at den er meldt tapt og da får du en ny mildertidig førekort utstedt av vegvesnet. Og den nye blir sendt i posten. Husk bilde hvis du vil fornye "ansiktet". Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Du får vel en måneds karantenetid, det gjorde jeg.. Dette for at du skal ha mulighet til å finne den igjen.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Man får vel lov til å kjøre bil under denne "karantenetiden"? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Meld tap og få bekreftelse på dette (Politiet). Søk om midlertidig kjøreseddel. Avvent situasjonen. Mange mistede/stjålne førerkort dukker opp i løpet av kort tid. Noe som også gjelder forlagte førerkort. Jeg regner med at du har holdt bilen på hodet og ristet kraftig? Om førerkort/lommebok ikke dukker opp kan du finne mange andre morsomme ting (og bilen blir ryddigere)... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Man får vel lov til å kjøre bil under denne "karantenetiden"? 5821611[/snapback] Selvsagt. Karantenetiden gjelder kun førekortet, du får ikke utstedt et nytt før denne tiden er over. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Glemte å ta med det at du får midlertidig kjørebevis når du skriver tapsmeldinga Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Dersom du har mistet eller blitt frastjålet ditt førerkort kan politiet eller trafikkstasjonen utstede en midlertidig kjøretillatelse til innehaver av norsk førerkort, eller innehaver av førerkort fra EØS med fast bopel i Norge. Denne kjøretillatelse skal ikke ha lenger gyldighet enn 3 måneder. Den kan forlenges av begge myndigheter uavhengig av hvem som utstedte den opprinnelige tillatelsen. Etter at man har hatt den midlertidige kjøretillatelsen i en måned kan man oppsøke en trafikkstasjon for å få utstedt duplikat av sitt førerkort. Dette forutsetter at innehaver av midlertidig kjøretillatelse har fast bopel i Norge. I spesielle tilfeller kan duplikat utstedes straks, uten å gå veien om midlertidig kjøretillatelse. Kjøretillatelsen må medbringes under kjøring og den må suppleres med akseptabel legitimasjon med bilde av innehaveren. Tillatelsen gjelder for kjøring i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I tillegg kan midlertidig kjøretillatelse utstedes til innehaver av utenlandsk førerkort ved tap/tyveri, eller dersom utenlandsk førerkort utløper under oppholdstiden i Norge, eller dersom det utenlandske førerkortet er blitt skadet eller på annen måte blitt uegnet som legitimasjon. Endret 28. mars 2006 av buskmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå