Gå til innhold

"gamer" pc til ca 7k

Anbefalte innlegg

jeg tenkte på noe sånn som dette: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=26492.

vil det lønne seg?

pcen vil bli brukt til: Bf2, Obvilion og noen spill som ikke krever så utrolig mye, msn, surfing og word dokumenter og sånt.

pcen skal ikke bli på så mye over 7k, det skal være mulighet for sli og andre oppgraderinger.

jeg har skjerm, tastatur, mus, cd-rom og alt det der

Edit: litt ny info.

:)

Endret av kfz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke galt ut det her.

Blir det mye BF2 ville jeg kanskje kostet på 800 kroner til for ennå ett:

http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=16259

så du har 2Gb ram. Noe BF2 er veldig takknemlig for

Så kunne du heller spart inn 400 på skjermkort og gått for ett 7600GS fra komplett, som virker til å være veldig veldig mye for pengene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319311

eller 100 kroner mer for ett litt vassere

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=319312

regner vel med det er det samme kortet bare litt høyere klokket som standard.

Da ligger du rundt 7K vil jeg påstå, pluss/minus ei krone eller to

edit: leif etc

Edit 2: Var litt kjapp med antakelsen om at du hadde 400 å gå på i utgangspunktet. Så nå at billigste butikk med alt inne lå på 6900, så da sprakk jeg budsjettet ditt litt, sorry :hmm:

Endret av Inztigator
Lenke til kommentar

Skulle kjøpe meg spillepc for 7k i fjor jeg også den endte opp på 8500,- så det er bare å regne med at den vil koste mere enn du beregner. husk frakt er ikke regna med. om du kjøper fra flere butikker blir det lett 500-800kr mere i frakt om du bestiller fra flere plasser.

bra tips. kjøp alle tunge og store ting for en litt dyrere pris i en databutikk og bestill de lettere over nett.

Lenke til kommentar
bra tips. kjøp alle tunge og store ting for en litt dyrere pris i en databutikk og bestill de lettere over nett.

5821735[/snapback]

Et bedre tips. kjøp alt fra en nettbutikk. Du har valgt komponenter som de fleste butikker med respekt for seg selv har inne så det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

2 gb ram er veldig greit å få med seg, og de fleste med 1 gb tenker nå på å oppgradere, så jeg hadde gått for 2 gb med en gang, også med tanke på Vista.

Laget en handlekurv. til deg fra SHG og Microplex. Det blir en særdeles stille og kraftig spill-pc.

Skjermkortet er det mest bang for the buck nå; hakket graftigere enn klassikeren 6600GT, og så er det passivt (!) CPU valgte jeg i stil med grafikkortet, du vil ikke tjene mye på å gå høyere opp her. Du kan velge den litt dyrere "venice" utgaven om du vil, men i praksis er det ingen forskjel, winchester er dessuten kjøligere.

Uten å egentlig ha prioritert det, så ble pcen så stille nå, at jeg la ved stille og grei cpu-kjøler.

PSU bør ei undervurderes, og Mist er kongen. 500w utgaven er også som en katt som ikke maler.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
2 gb ram er veldig greit å få med seg, og de fleste med 1 gb tenker nå på å oppgradere, så jeg hadde gått for 2 gb med en gang, også med tanke på Vista.

Laget en handlekurv. til deg fra SHG og Microplex. Det blir en særdeles stille og kraftig spill-pc.

Skjermkortet er det mest bang for the buck nå; hakket graftigere enn klassikeren 6600GT, og så er det passivt (!) CPU valgte jeg i stil med grafikkortet, du vil ikke tjene mye på å gå høyere opp her. Du kan velge den litt dyrere "venice" utgaven om du vil, men i praksis er det ingen forskjel, winchester er dessuten kjøligere.

Uten å egentlig ha prioritert det, så ble pcen så stille nå, at jeg la ved stille og grei cpu-kjøler.

PSU bør ei undervurderes, og Mist er kongen. 500w utgaven er også som en katt som ikke maler.

Lykke til  :thumbup:

5822303[/snapback]

Han trenger ikke PSU til det kabinettet der. Har det selv, og det følger med en bra PSU. 450W med 18A på 12V. Kabinettet er veldig bra, men har en litt spesiell løsning mht PSU-plassering (se bilde). Går ikke å sette i en annen psu.

Med passiv kjøling på cpu, gpu og chipset (ikke noe problem med dette kabinettet) og viftestyring på kabinett- og gpu-viftene blir dette en helt lydløs maskin. Bare å skru opp viftehastigheten når man skal spille o.l. Harddisken legger du i den medfølgende harddiskkjøleren som ligger inntil psu'en.

Har laget et forslag til deg her.

Skulle passe perfekt til dette kabinettet :)

Edit: info om HD

post-70333-1143547084_thumb.jpg

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt et thermaltake swing kabinett ligger rundt 500kr følger med 1 installert 120mm vifte, så valgt ut en psu som holder til sli hvis det er planen.

leste kritikk om det kabinettet med disse hd strikkene

hørt det er bedre med 1 7900gt enn 2 7600gt,

ellers så har jeg tro på at t.o.m en 7600gs holder en god stund, 800mhz ddr2, disse har ikke vifte, 500 kr rimeligere

dual channel, gå for 2gb nå så får du dual channel.

ville gått for 2x1gb value cl3 til 1400 kr kingston.

husk på hovedkortet finnes det ram divider 200/166/133 iallefall på en del hovedkort så value ram har ingenting å si. hvis du bare holder deg under grensen

en dag så ser du det når du har 2x512

og ikke får utnyttet skjermkortet ditt

kjøper du 7600gs til rett over høvdingen rimeligst mulig, evt, zalman vf900 og klokker det til det nivå den tar, selger kortet og bytter det ut om et halvt år. beholder kjøleren.

800mhz 128bit som kan kjøres oc på i tillegg kan ikke være gale.

synd og trist at denne cpuen ikke kan rivatunes siden den er laserkuttet.

etter hva jeg har forstått.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Fint det der, men jeg synes du burde velge et HK med passsiv kjøling (se forslaget mitt) til det kabinettet (hvis du er opptatt av at den skal være stille da).

Lenke til kommentar
HD-strikkene fungerer utmerket, dessuten følger det med en haug ekstra. PSUen som sitter i T1-kabinettet drar lett ett 7900gt eller to 7600-kort.

5826645[/snapback]

leste at en måtte omtrent ut med hovedkortet for å bytte strikk. defor jeg skrev det. da er det sikkert flott

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...