MacGyver-007 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hei Skal kjøpe min første "nye" bærbare pc og har noen spørsmål.Har en begrensning på ca 8000,- og vil ha mest mulig for pengene.Skal ikke brukes til spill eller tunge aplikasjoner.Satser mer på nok minne,harddisk+mer i den duren og i det hele tatt en godt sammenskrudd maskin.Har kikket på HP Pavilion dv5054ea/Turion 64 ML32,men den har widescreen.Er widescreen noe "tess" på en bærbar maskin? Alle seriøse innspill mottas med takk. Maskinen kan sees her Endret 28. mars 2006 av MacGyver-007 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei! Den pcen ser fin ut den. Widescreen er ikke noe problem, utenom i noen spill (men du skulle ikke spille). Det er mange som anbefaler det. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Så flott ut den Pcen der. Når det gjelder Widescreen skjerm, så kan jeg ikke annet enn å anbefale det. Jeg spiller riktignok ikke, men det ser ikke ut som du heller har tenkt til det. Jeg bruker Pcen til videoredigering, Internett, vanlige programmer osv. Har en 17 wide på min Fujitsu Siemens, og det er en av grunnene til at jeg kjøpte denne Pcen. Kunne aldri tenkt meg annet enn wideskjerm. Ser du mye på film. Ja, da er valget enkelt. Uansett hvem PC du velger. Kjøp en Wideskjerm Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Nå er ikke Widescreen noe problem når det gjelder spilling"bare å justere oppløsningen" men din utvalgte maskin er ikke noe spillemaskin med et forholdvis dårlig skjermkort... Endret 28. mars 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
MacGyver-007 Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) Da tolker jeg widescreen som en god ide og siden maskinen ikke skal brukes til spilling må vel den jeg har valgt ut være en grei løsning. Har noen et bedre forslag til maskin til den prisen som er satt er det bare å ytre sin mening. Endret 14. april 2006 av MacGyver-007 Lenke til kommentar
MacGyver-007 Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 Har nå fått maskinen i hus og er meget fornøyd. Widescreen anbefalles på det sterkeste. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Liker ikke widescreen, prinsippsak......syns det ser rart ut. Liker helt vanlig skjerm på laptop jeg Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Jeg har heller ikke sans for widescreen... Mye bedre med vanlig skjerm i blant annet nettsurfing. Siden de fleste sidene er bygd "nedover" ikke "sidelengs".... Endret 15. april 2006 av AMDXP Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 14. april 2006 Del Skrevet 14. april 2006 Er ikke et problem å ha mye tekst i bredden heller da. Man slipper iallefall de ekstreme gangene man må scrolle i bredden Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Er ikke et problem å ha mye tekst i bredden heller da. Man slipper iallefall de ekstreme gangene man må scrolle i bredden 5922478[/snapback] Point made Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 (endret) Jeg har heller ikke sans for widescreen... Mye bedre med vanlig skjerm i blant annet nettsurfing. Siden de fleste sidene er bygd "nedover" ikke "sidelengs".... 5922423[/snapback] En feks sxga-skjerm og en wsxga-skerm har samme vertikale oppløsning (1050). Det er altså plass til like mye info nedover på begge skjermene. Wsxga har breddeoppløsnin mye høyere enn en sxga, altså slipper en i så stor grad å scrolle sidelengs. bare fordeler med widescreen altså Å se fim er en fryd, men når en er blitt vant til å nyttegjøre av all den plassen på desktopen er det det som er aller deiligst. Anbefales! Neida medaljen har sin ørlille bakdel ved at bokstavene (vel alt egentlig) er rundt 10 % mindre på en 15,4"wsxga-skjerm enn på en 15"sxga (hvis jeg har regnet riktig nå da:) ) olav Endret 15. april 2006 av olav1974 Lenke til kommentar
MacGyver-007 Skrevet 16. april 2006 Forfatter Del Skrevet 16. april 2006 Det er jo smak og behag dette her, men etter 14 dager med min nye widescreen har jeg ingen ønsker om å gå tilbake til en "normal" skjerm igjen. Veldig oversiktelig og slipper mye av den sidelengs-scrollen man hadde før. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Det er jo smak og behag dette her, men etter 14 dager med min nye widescreen har jeg ingen ønsker om å gå tilbake til en "normal" skjerm igjen. Veldig oversiktelig og slipper mye av den sidelengs-scrollen man hadde før. 5933392[/snapback] Jeg kan love deg med sikkerhet at 90% foretrekker 15,4 kontra 15 etter å ha prøvd de begge... NB-Jeg ville ikke hatt maskin med 15 tom om de så hadde kastet den etter meg Endret 17. april 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er jo smak og behag dette her, men etter 14 dager med min nye widescreen har jeg ingen ønsker om å gå tilbake til en "normal" skjerm igjen. Veldig oversiktelig og slipper mye av den sidelengs-scrollen man hadde før. 5933392[/snapback] Jeg kan love deg med sikkerhet at 90% foretrekker 15,4 kontra 15 etter å ha prøvd de begge... NB-Jeg ville ikke hatt maskin med 15 tom om de så hadde kastet den etter meg 5935387[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+78912364 Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Har kikket på HP Pavilion dv5054ea/Turion 64 ML32,men den har widescreen.Er widescreen noe "tess" på en bærbar maskin? Regner med du har sett den, men dinside har testet denne maskinen. Testen finner du her. Edit: Kremt.. Endret 17. april 2006 av Slettet+78912364 Lenke til kommentar
ols Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Det er jo smak og behag dette her, men etter 14 dager med min nye widescreen har jeg ingen ønsker om å gå tilbake til en "normal" skjerm igjen. Veldig oversiktelig og slipper mye av den sidelengs-scrollen man hadde før. 5933392[/snapback] Etter ett år med widescreen hater jeg det. Mesteparten av scrolling foregår jo vertikalt, og ved arbeide med tekst er veldig lange, horisontale tekstlinjer best å unngå, det er ikke uten grunn at boksider er forholdsvis smale. Jeg respekterer dere som liker bredskjerm, men jeg skjønner ikke at det skal gå så mye mote i det, at det for eksempel er umulig å skaffe normalskjerm og samtidig et av de bedre skjermkortene, når man kjøper bærbar. (hvorfor i huleste konkurerer alle i samme segment, det er jo hull i hodet). Endel av argumentene for bredskjerm synes jeg dessuten er svake. Alvorlig talt, hvem er det som i det lange løp sitter og ser de typiske bredskjerm-filmene på bærbare? Og det meste videomaterialet du kan komme til å se på maskinen er kanskje mer i 3:4 format, når alt kommer til alt: Det er en ufattelig mengde klassikere og tv-dokumentarer og tv-serier som er laget i det klassiske formatet! Dessuten: ALLE spill kan spilles på normalskjerm uten svarte felter på siden, 99% av digitale fotos kan nytes i slideshow i lekkert fullscreenformat. Forteller bransjen dette til folk? Neida, i reklamen står det bredskjerm med utropstegn etter, og i butikken er hyllene fulle av dem. Almindelige folk har jo ikke noe valg, på en måte. Bredskjerm er populært, sier bransjen. Som om det er kundene som har skrevet brev til produsentene og forlangt bredskjerm! Det er jo en ren løgn, naturligvis. Hvis bredskjerm til allround bruk virkelig var bedre, hvorfor har det ikke slått gjennom for stasjonære maskiner for lenge siden? Det er noe som ikke stemmer her. 99% av kjøperne kjøper jo bærbare til generelt bruk, og ikke til et en eller annen spesial-applikajon eller et bestemt spill der det ser bra ut, eller der det kan være nyttig (det forekommer sef også). Jeg vil ha en klassisk skjerm! Jeg vil ha 3:4 som tilsvarer det gyldne snitt. Et behagelig format for øyet, tidløst, praktisk, høyt hevet over motens infall og utfall... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Alvorlig talt, hvem er det som i det lange løp sitter og ser de typiske bredskjerm-filmene på bærbare? Og det meste videomaterialet du kan komme til å se på maskinen er kanskje mer i 3:4 format, når alt kommer til alt: Det er en ufattelig mengde klassikere og tv-dokumentarer og tv-serier som er laget i det klassiske formatet! 5935645[/snapback] Jeg er en av dem. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg vil ha en klassisk skjerm! Jeg vil ha 3:4 som tilsvarer det gyldne snitt. Et behagelig format for øyet, tidløst, praktisk, høyt hevet over motens infall og utfall... Velkommen til 2006 Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg vil ha en klassisk skjerm! Jeg vil ha 3:4 som tilsvarer det gyldne snitt. Et behagelig format for øyet, tidløst, praktisk, høyt hevet over motens infall og utfall... 5935645[/snapback] http://no.wikipedia.org/wiki/Det_gyldne_snitt http://www.afl.hitos.no/mahist/geometri/ Det gyldne snitt er 1,618034.. Altså 16:10. Hallo? Lenke til kommentar
ols Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Jeg vil ha en klassisk skjerm! Jeg vil ha 3:4 som tilsvarer det gyldne snitt. Et behagelig format for øyet, tidløst, praktisk, høyt hevet over motens infall og utfall... Velkommen til 2006 5935814[/snapback] See you in 2010! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå