Gå til innhold

Lommekamera (Super Slim/ ultraportalbelt)

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et OK lommekamera og håper noen har gjort seg erfaringer som kan komme meg til nytte.

Så langt har jeg sett at Sony Cybershot DSC-T7 og Casio EXLIM EX-S600 antagelig er noe av det minste og tynneste av kvalitetskameraer på markedet.

Noen som har erfaringer på godt og vondt mer disse kameraene? Alternativt kan anbefale andre kameraer i samme kategori?

I så fall hører jeg gjerne fra dere.

Bjørn Tore Hoem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De minste og tynneste kameraene på markedet har dårlige optiske egenskaper. Vil du ha gode bilder, må du opp i størrelse.

S600 har fått mye kritikk for uskarpe bilder, likeså Sony T7 selv om den nok rangeres noe høyere. Jeg ville prioritert størrelse litt mindre, og kanskje kommet på noen andre forslag. Se på Canon Ixus og Nikon Coolpix seriene f.eks. Ellers har Olympus nettopp kommet med noen nydelige kamera i mju-serien (Mju-810, Mju 700, Mju 720).

Lenke til kommentar

Jeg har et Sony Cybershot DSC-F828 til "ordentlig" fotografering. Dette kameraet er tenkt å ta plass på innerlomma/ skjortelomma når 828'en blir stort å ha med. Er derfor svært opptatt av fysisk størrelse og vekt.

Ser at Sony Cybershot DSC-T9 får godt omtale på nettet (blir vel T7 med bildestabilisator), men finner lite om det nye Sony Cyber-shot DSC-N1. Sistnevnte er også svært kompakt.

Noen med erfaringer med de 2 sistnevnte?

Bjørn Tore

Lenke til kommentar

Hva med Kodak V570 ? Utrolig elegant og lite. Har 3x zoom + fast vidvinkellinse (tilsvarende 23mm på 35mm kamera). Har et selv og er kjempefornøyd. Sikkert ikke verdens beste optikk, men helt greit til snappy familiefotos og som lommekamera. Optikken er innebygd i det helt rektangulære huset så det er inge tut som stikker ut ved zooming. 23mm vidvinkel er ehlt fantastisk innendørs i trange rom og for å få med hele gjengen i sofaen! Kameraet måler 100x49x20mm. 5 megapiksler, to objektiver, to billedbrikker! Flott 2,5" skjerm. Koster 2995,- hos Japan photo. En utrolig fin finesse er at du kan sy sammen panorama av 2 eller 3 bilder automatiskrett i kameraet. Utrolig enkelt, flott resultat. Med vidvinkellinsa dekker et 3bilders panorama hele 180graders sysnsvinkel!

Kjempefornøyd! Ivar :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har vært veldig godt fornøyd med mitt nyeste lommekamera - en Panasonic FX09. Den tar flotte og skarpe bilder, har meget bra-fungerende billedstabilisator, og har fine korn på høy ISO.

Det får plass i hvilken som helst lomme, sammen med det som allerede ligger der fra før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...