Bruno Mars Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei :!: Jeg har tenkt på å kjøpe nytt skjermkort. Spesifikasjoner: - 1000 - 1500 spenn å rutte med - minst 256mb - PCI EX 16x - med vifte Har selv tenkt åp dette : https://prisguiden.no/product.php?product_id=39491 eller kanskje denne: https://prisguiden.no/product.php?product_id=38628 men den andre er vel bedre Men i følge denne testen http://www.tweaktown.com/reviews/874/11/pa..._a_r/index.html er jo x800gto bedre.!? Vel hva sier dere. er dette bra. kom gjerne med andre meninger... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Ja, x800GTO er bedre en x1600XT ved høgare oppløysningar og AA aktivert. Eg hadde kjøpt x800GTO, men x1600 har støtte for SM3.0 og HDR noko x800GTO ikkje har. Endret 27. mars 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Ja, x800GTO er bedre en x1600XT ved høgare oppløysningar og AA aktivert. Eg hadde kjøpt x800GTO, men x1600 har støtte for SM3.0 og HDR. 5820729[/snapback] Hva i huleste er AA, SM3.0 og HDR? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 snakker vi store forskjeller på de forskjellige store oppløsningene Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Ja, x800GTO er bedre en x1600XT ved høgare oppløysningar og AA aktivert. Eg hadde kjøpt x800GTO, men x1600 har støtte for SM3.0 og HDR. 5820729[/snapback] Hva i huleste er AA, SM3.0 og HDR? 5820733[/snapback] AA AA blir mye brukt innen grafikk for å jevne ut kanter på objekter. Man ser tydelig effekten av anti-aliasing hvis man forsøker å representere en skrå strek på en dataskjerm. Denne vil i utganspunktet se hakkete ut, men ved hjelp av AA kan de hakkete kantene jevnes ut, og man vil få en jevn og pen skrå strek. Alle nyere skjermkort tilbyr AA på et eller annet vis, men jo bedre AA man ønsker, jo mer krever det av skjermkortet. HDR HDR (High Dynamic Range) er en teknikk som brukes av grafikkprosessorer for å gjengi fargespekteret mellom lyse og mørke farger. Kort fortalt blir lyse farger lysere og mørke farger mørkere. Dette fører til en mer realistisk gjengivelse av lysskilder og objekter som påvirkes av disse i 3D-miljøer. Les om SM3.0 her Endret 27. mars 2006 av Elensar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå