Gå til innhold

FastTrak controller problem på Asus A8V Delux

Yidaki

Anbefalte innlegg

Prøver å hjelpe en kamerat med maskin som han har problem med.

Vi klarer ikke installere windows xp grunnet at han ikke finner noen hardisker.

Vi har oppdatert bios, nye via drivere for hovedkortet, samt prøvd å installere sata drivere via F6 funskjonen.

Men ingenting virker.

I oppstarten får vi beskjed om "No FastTrak controller connected, Bios not Found" ??

Hva skal vi gjøre, har dere noen gode råd, værsåsnill:)??

Sata er enabled i bios, alt er som det skal der, men windows finner ikke hardisken under xp installering.

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmz, feilposta

5820657[/snapback]

Jeg visste ikke om eg skulle ha innlegget her på hovedkort eller på lagring eller gudene vet..men d kan jo være hovedkortet det er noe feil med, da er vel dette rett plass?

Du har ikke heller noen råd da, enn kun å påpeke feilposting?

Endret av Yidaki
Lenke til kommentar

Dette kortet har 2 s-ata kontrollere, pass på att dere bruker rett s-ata driver under installasjonen.

-Koble disken til VIA controlleren.

-Last ned drivere fra Asus (VIA VT6420), en eller plass ligger det en "makedisk" funksjon. Bruk denne ,da er du sikker på att du har rett driver.

Lenke til kommentar
Dette kortet har 2 s-ata kontrollere, pass på att dere bruker rett s-ata driver under installasjonen.

-Koble disken til VIA controlleren.

-Last ned drivere fra Asus (VIA VT6420), en eller plass ligger det en "makedisk" funksjon. Bruk denne ,da er du sikker på att du har rett driver.

5820920[/snapback]

Lastet ned akkurat den driveren tidligere, valgte via kontroller i bios, men får samme problem. Xp finner uansett ikke noen disk. Tror eg har prøvd alt som er å prøve..dette var merkelige greier, men takker ellers for svar

Lenke til kommentar
For meg det virker som Bios er instillt å starte fra en PCI kontroller, og der har du ingen vel du?

Men, hvilket kort har du?

5821665[/snapback]

Fikk det nettopp til. Vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig fant xp hardiskene. Var ganske merkelig dette, men ok, nå funker det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...