Slurt-is Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Forrige uke fant jeg ut at det var så mange betydelige feil i windows at jeg tenkte på å formatere. Dette fikk hvis windows med seg, for dagen etterpå fikk jeg frem en stilig melding der det sto at normaliz.dll elller noe greier manglet, som førte til at jeg ikke fikk starte windows. Da var det bare en ting å gjøre - c: format Da jeg trodde jeg var blitt frelst med ny windows instalasjon førte dette til nye problemer. Spesielt to ting: - Scrollingen. Scrollingen er ubrukelig, bare henger. - Movie Maker. Tok backup av alle prosjekter og filmer, og jobbde videre. Da de var ferdige fikk jeg ikke lov å lagre. Jeg fikk ikke lagre (den bare ''gjør klart'' i noen timer og pc'en låser seg. - Sist men ikke minst går pc'en fantastisk hakkete. Pc'en er forholdsvis ny og kjøpte den på datakjeden i oktober 2005 eller'no sånt. Den har 3GHz Intel Dual Core (2 x 3GHz) og 1GB ram og et veldig bra Nvidia skjermkort. Jeg betalte 20 000,- kr for denne, så den burde være rask! Det største problemet er det i moviemaker og jeg tar imot alle råd! Takker for svar Endret 27. mars 2006 av Slurt-is Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ja du har en Pc som Multitask vil væra greit i forhold til andre, en CPU PC med og uten Hyper. Veldig generelt , ut fra det du skriver : - Installasion av windows må ikke tas veldig lett. Det er mulig at kankje du må installere en del ganger , med drivere og alt annet , i riktig rekefølge alltid, før du får et stabilt system. Så å installere en gang , og liksom fungere er ikke nødvendigvis nok. Formatering av hardisken må ikke skje i farten. Eventuelt bruke commando clean fra diskpart for å skrive fullstendig over mbr. Ikke blande mange file systems i partitioner på samme disk. Patche windows på riktig rekefølge, hvis du bruker manuelt prosedyre. Firewall, antivirus osv, kontrollere at de kan arbeider i sammen. Ikke sant ! det er så mye.... Når det gjelder 1Gb ram så er jeg i tvil om det er nok i forhold de oppgaver som du kjører. Du nevner movie, video eller annet. Så ut fra at Ja du har åpenbart god Pc , starte en operasjon om installering som om det var for første gang.Alt av software skal væra på høyre hand. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Jeg har gjort samme prosedyre vær gang på eldre pc'er og det har alltid funket. Glemte å nevne at jeg instalerte xp 2 ganger for å se om det ble bedre neste gang. Og hver gang formaterte jeg. Lydkort, internettkort, mus og tastaturet mitt trenger drivere for å funke på Windows XP, så det burde ikke være dem. Installerte alle drivere som følgte med pc'en. Antivirus program har jeg enda ikke installert. Har heller ingen partisjoner, men har derimot 3 harddisker. Det viktigste for meg nå er å få lagret filmen før fredag..! Endret 27. mars 2006 av Slurt-is Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) er det alle interne disker? Du må prøve å kjøre Dxdiag.exe så får du en liten oversikt om det er noe som er ikke god nok. Når det gjelder lyddrivere, nettverk og mus /tastatur så det kan væra nok for å skape problems. Chipsdriver ? siste ver ? Når under lagring går det så sakte og låser seg, har du kontrollert Ytelse i Oppgavebehandling ? Er det problemet det samme uansett hvor du velger å lagre ? Endret 27. mars 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) er det alle interne disker? Du må prøve å kjøre Dxdiag.exe så får du en liten oversikt om det er noe som er ikke god nok. Når det gjelder lyddrivere, nettverk og mus /tastatur så det kan væra nok for å skape problems. Chipsdriver ? siste ver ? Når under lagring går det så sakte og låser seg, har du kontrollert Ytelse i Oppgavebehandling ? Er det problemet det samme uansett hvor du velger å lagre ? 5820862[/snapback] Det er en ekstern og 2 interne. Alle drivere er av siste versjon. Har faktisk ikke prøvd å lagre det andre plasser Skal prøve! Merkelig at pc'en oppfører seg slik, for det var tvert om da jeg fikk den ny! EDIT: Fikset scrollingen, instalerte nye skjermkort drivere Nå har den skiftet mening og nå låser den seg ikke, men jeg får frem denne kjekke meldingen: Endret 27. mars 2006 av Slurt-is Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Trykker du du "Klikker du her" i feilmeldinger og så videre på visning eller hva det nå heter, så får du som regel opp dll filen som skaper problemet. Finn frem til filen, høyreklikk på den og velg egenskaper, så ser du hvem som er produsent av dll filen. Spesiellt programmer som legger til egne tillegg til Explorer (ikke IE, men Explorer.exe), har en tendenes til å rote ting til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå