Nauz Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei, Lurer på en ting.. jeg har plassert subwofern til mitt Z-5500 i et hjørne.. det er 30-40 cm avstand fra veggen og til kjøleribba så det går bra. men det bare ca 10 cm avstand fra det lille" hullet" på siden av kassa og veggen.. er det for lite? har dårlige med muligheter til å flytte på den. tror det hullet" suger til seg luft" jeg.. Håper noen har noe å komme med av hjelp Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hei, Lurer på en ting.. jeg har plassert subwofern til mitt Z-5500 i et hjørne.. det er 30-40 cm avstand fra veggen og til kjøleribba så det går bra. men det bare ca 10 cm avstand fra det lille" hullet" på siden av kassa og veggen.. er det for lite? har dårlige med muligheter til å flytte på den. tror det hullet" suger til seg luft" jeg.. Håper noen har noe å komme med av hjelp 5820411[/snapback] I utgangspunkter er det vel ofte ikke en god ide å plassere høyttalere veldig nær veggen(?). Du får jo sikkert mer bass, men det blir vel flere topper, og ikke så jevn frekvensgang. Et gammelt ninjatriks er jo å plassere suben i lytteposisjon, og gå rundt og høre hvor du får bra lyd, og sette subben der (pass på å få den i lyttehøyde i såfall). AtW Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Du sier noe der. Men har faktis kun et sted å ha subben. må ha den under skrive bordet for at ledningene til volum kontrollen skal rekke til. må ha de i hjørne forde de ikke skal komme fornærme kabinette osv.. mye å tenke på.. desuten så sto det i "manualen" at suben burde stå i et hjørne/under et bord for at bassen skulle låte optimalt.. Men over til spørsmålet.. er det nok å ha 10cm avstand mellom" hullet som trekker til seg luft" og veggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hjørnejukset er for svake suber som har ett stort rom å fylle. Hvis du kun har ett sted å ha suben er det vel strengt talt ikke noe å lure på er det vil tro 10 cm fra veggen er mer enn nok.. Lenke til kommentar
Be__bad Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Det "fylles" jo på med luft med en gang! Alt over 6-7cm er greit tror jeg. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 okay. har nå fått" gravd" fram litt plass, og har ca 15-20 cm fra veggen;) så nå er det i boks Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå