Gå til innhold

Databutikken.com og latterlige høye fraktpriser

Anbefalte innlegg

Skulle bestille noen småting hos databutikken.com, men ble rimelig forskrekket når jeg kom til kassen:

243.75kr skulle de ha for å sende en kabel, en batterilader og en mus som Servicepakke. Hva er det for noe idioti? Her går det ikke en gang an å skylde på Posten, for dette koster ca kr 125,- hos Posten (inkl. oppkravsgebyr).

Nå godtar de kun oppkrav som betalingsmåte og må derfor betale 50kr i oppkravsgebyr, men det er likevel 100kr som i alle fall ikke går i Postens hender... :thumbdown:

Gikk nok i vasken den bestillingen ja. Skjønner nå hvorfor Databutikken alltid er høyt oppe i prislistene...

(for ordens skyld: Jeg har råd til det, men dette er en prinsippsak)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Sender ikke databutikken.com fra Danmark?

2) Det er visse kostnader forbundet med å betjene/pakke/sende en ordre

Man kan

a) bake det inn i produktprisene

b) bake det inn i fraktkostnadene (slik databutikken.com muligens gjør)

c) kreve ekspedisjonsgebyr

Det mest oversiktlige for kundene ville jo vært om alle butikker valgte samme fremgangsmåte. Men slik som det er nå kan jo vi som kunder handle der som totalsummen blir lavest i hvert enkelt tilfelle - ganske greit synes jeg :)

Lenke til kommentar
1) Sender ikke databutikken.com fra Danmark?

2) Det er visse kostnader forbundet med å betjene/pakke/sende en ordre

5820569[/snapback]

1) Siden de sender som Servicepakke blir dette sendt fra Norge. Så vidt meg bekjent kan Servicepakker kun sendes til/fra Norge. Hvordan de frakter det til Norge aner jeg ikke, men det blir jo i så fall villedende å skrive at det er Servicepakke (dvs Posten) vi betaler.

2) Joda. Men dette er tydeligvis gratis i andre nettbutikker?

Lenke til kommentar

Jeg satte opp samme oppsett på 3 forskjellige nettbutikker (komplett, netshop og databutikken). Hos meg ble faktisk databutikken en høvding billigere en de andre inklusive frakt... Men en grunn kan vel være at jeg bestilte for 5000,- så de kanskje kunne kutte ned på frakta da el noe...

Lenke til kommentar
Skulle bestille noen småting hos databutikken.com, men ble rimelig forskrekket når jeg kom til kassen:

243.75kr skulle de ha for å sende en kabel, en batterilader og en mus som Servicepakke. Hva er det for noe idioti? Her går det ikke en gang an å skylde på Posten, for dette koster ca kr 125,- hos Posten (inkl. oppkravsgebyr).

Nå godtar de kun oppkrav som betalingsmåte og må derfor betale 50kr i oppkravsgebyr, men det er likevel 100kr som i alle fall ikke går i Postens hender... :thumbdown:

5820403[/snapback]

Hei.

Nå har ikke jeg noen oversikt over hvilke eksakte artikler du har lagt i handlevognen, men den fraktprisen hørtes urimelig høy ut, og fint dersom du kan oppgi hvilke artikler det gjelder, så skal jeg sjekke det ut.

Testet selv å legge en 5m dvi-kabel, mus og en batterilader i handlevognen, og fikk da en fraktpris på 131,- kr.

Forøvrig så stemmer det at vi pr i dag kun har støtte for oppkrav. Vi har innført VISA-betaling i vår svenske nettbutikk, og det vil også følge etter i Norge innen kort tid.

Med vennlig hilsen

Kundeservice

Databutikken Norge AS

Lenke til kommentar

Det er så fint når folk ikke vet hva de snakker om:

"Vår verksamhet bedrivs på en gammal lantgård från 1841 - en inte helt vanlig placering för ett företag i IT-branschen. Fastigheten omfattar en total yta av 35.000m2, och sedan gården övertogs av oss har den anpassats helt för vår verksamhet. Alla leveranser, även till Norge och Danmark, sker från gården, och närheten till Malmö och Öresundsbron med endast dryga 30 minuters bilväg från Köpenhamn placerar oss nära händelsernas centrum."

Kilde: http://www.databutikken.com/no/

Jeg har også selv bestilt fra Databutikken før, og varene kommer alltid fra Sverige.

Dyr frakt, javel, de varene jeg besilte blei uansett billigere inkl. frakt enn fra noen annen norsk butikk!

Lenke til kommentar

Greit nok det at de sender fra Sverige. Men de kan ikke sende servicepakke fra Sverige. Den er nødt til å postlegges i Norge. Hvordan dette løses er en annen sak. De har vel en avtale med noen om å transportere dette fra Sverige til en postterminal i Norge.

Lenke til kommentar

Ekspedisjonsgebyrer og unaturlig høye fraktpriser er en skikkelig uting etter min mening. Selv om totalprisen skulle være noen kroner lavere hos databutikken, så handler jeg ikke der før de godtar visa, og kvitter seg med disse gebyrene. Så snart de gjør det, så handler jeg gjerne.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle var det ikke snakk om noen kroner billigere. Det var snakk om noen lapper billigere. Uansett blir jo dette opp til hver enkelt. Om man vil betale mer en annen plass må man selvfølgelig få lov til det. Til syvende og sist går ut over er seg selv og sine egne penger for å følge ett prinsipp. Databutikken har ikke "Ekspedisjonsgebyrer og unaturlig høye fraktpriser" MTP. at de sender fra Sverige, slik JEG ser det. De har eksistert lenge, og opererer i 3 land. At de kommer til å forandre på fraktprisene i fremtiden tviler jeg derfor veldig sterkt på.

Edit: Som nevnt vil oppkravsavgiften på 60,- NOK falle bort om kort tid om man betaler med Visa.

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar
I mitt tilfelle var det ikke snakk om noen kroner billigere. Det var snakk om noen lapper billigere. Uansett blir jo dette opp til hver enkelt. Om man vil betale mer en annen plass må man selvfølgelig få lov til det. Til syvende og sist går ut over er seg selv og sine egne penger for å følge ett prinsipp. Databutikken har ikke "Ekspedisjonsgebyrer og unaturlig høye fraktpriser" MTP. at de sender fra Sverige, slik JEG ser det. De har eksistert lenge, og opererer i 3 land. At de kommer til å forandre på fraktprisene i fremtiden tviler jeg derfor veldig sterkt på.

Edit: Som nevnt vil oppkravsavgiften på 60,- NOK falle bort om kort tid om man betaler med Visa.

5824909[/snapback]

Jeg synes det er utrolig irriterende når man får inntrykk av lav pris gjennom f.eks. prisguiden, for så å finne ut rett før du skal bestille at fraktprisen er skyhøy. Det er ikke mitt problem at de sender fra Sverige. Når de deltar i en norsk prisguide ved siden av norske webshoper bør man kunne forvente at tilleggsavgiftene er de samme.

Det samme gjelder forøvrig pcutstyr, deres fraktpriser er også alltid høyere enn andre butikker.

Lenke til kommentar

5824909[/snapback]

Jeg synes det er utrolig irriterende når man får inntrykk av lav pris gjennom f.eks. prisguiden, for så å finne ut rett før du skal bestille at fraktprisen er skyhøy. Det er ikke mitt problem at de sender fra Sverige. Når de deltar i en norsk prisguide ved siden av norske webshoper bør man kunne forvente at tilleggsavgiftene er de samme.

Det samme gjelder forøvrig pcutstyr, deres fraktpriser er også alltid høyere enn andre butikker.

5825097[/snapback]

Forsåvidt enig i deg deg, Databutikken og PCutstyr er værstingene MEN så lenge totalprisen er billigere (gjelder som regel ved bestilling av flere ting samtidig) der enn hos f.eks. Komplett, PS Data eller MPX bryr det meg midt under senga om de har høye fraktkostnader. Jeg forstår dog at du er mere for prinsipp enn penger og det er helt greit. Jeg er i dette tilfellet det motsatte :cool:

Lenke til kommentar
Hei.

Nå har ikke jeg noen oversikt over hvilke eksakte artikler du har lagt i handlevognen, men den fraktprisen hørtes urimelig høy ut, og fint dersom du kan oppgi hvilke artikler det gjelder, så skal jeg sjekke det ut.

Testet selv å legge en 5m dvi-kabel, mus og en batterilader i handlevognen, og fikk da en fraktpris på 131,- kr.

5824318[/snapback]

Hei,

Husker ikke nøyaktig hvilke artikler det gjaldt, fordi handlevogn-funksjonen fungerer ikke. Jeg lagret handlevognen, men når jeg laster handlevognen står det "Tidligere sparad kundvagn ladded", men handlevognen er fremdeles tom (prøvd både i IE og Opera).

cartId=171004

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...