Arve Systad Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Kva med å "mishandle" en gammal PII eller K6 ?? Lenke til kommentar
GeirA Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 Hmmm. som "ny" overklokker og temmelig grønn på område, kunne jeg tenke meg en ordbok eller noe som forklarte alle utrykk og forkortelser. som GPU, PSU,FSB, Ting å tang og ditt og tatt. ikke alle er eksperter nå man først begynner.. og tenk på rekrutering.. en nybegynnerguide hadde vel vært fint. ellers er alle her veldig hjelpsom, synes jeg... Hilsen Geir Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. desember 2002 Del Skrevet 25. desember 2002 heisan det jeg savner er noen universal ting. lissom, alle prosjektene deres er foreksemel til et type gForce kort. hadde vært stilig om dere hadde kommet med et prosjekt til de som ikke har 13 gForce kort liggende....... Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 26. desember 2002 Del Skrevet 26. desember 2002 Test av de store Swiftech Kjølerne! Med forskjellige stillegående vifter (Papst 12,19,25 dB osv) i tilleg til Uhyrene som oftest blir slengt på... Og flere tester av de små dupedittene man kan kjøpe på f.eks Microplex. og cool. Men det er jo min mening da... Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Savner tester av hovedkort..men ellers er www.overklokking.no den mest geniale siden jeg har inne på favoritter! Stå på... Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Kom på noe..hva med et "chatroom" hvor vi kan chatte med hverandre å få hjelp på direkten? Jaja..det var hvertfall en tanke som slo meg... Lenke til kommentar
chimera Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Dere bør teste peltier-element. Også komme med en guide til isolering(savnes stort). En PSU-guide hadde vært flott for nybegynnere(for eksempel tjuvkobling, gul+hvit=24 vdc ect.), også ting som sikringer og slikt. En multimeter guide kunne vært kjekt, men litt basis opplæring innen elektronikk(motstand, strøm, spenning, transistorer...ect). Opplåsing av Throughbred(3 av L3 broene?), voltmoddingsguide til mange hovedkort, linker til andre overklokkingssteder.... Alternativ kjøling er tøft. Dere burde sette opp kjøperadiatorer fra PC mot høggerns modeller. Også hjemmelaget coldplate, kjøleblokk Oppdatering av moddingsguiden trengs, også goop(ettersom shin-etsu er helt anderledes å påføre), modding av skjerm og tastatur/mus Test av hovedkort sine overklokkingsegenskaper, loddingsguide, vannblokkguide(der en hjemmelaget vannblokk lages), vann fra springen, kompressorkjøling og slike dristige ting er veldig spennede. Jeg håper dette får nivået et hakk opp på forumet... Lenke til kommentar
chimera Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Hmmm. som "ny" overklokker og temmelig grønn på område, kunne jeg tenke meg en ordbok eller noe som forklarte alle utrykk og forkortelser.som GPU, PSU,FSB, Ting å tang og ditt og tatt. ikke alle er eksperter nå man først begynner.. og tenk på rekrutering.. en nybegynnerguide hadde vel vært fint. ellers er alle her veldig hjelpsom, synes jeg... Hilsen Geir http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html Dette er en fin nybegynnerguide for overklokkere! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 hm...overklokke biler eventuelt å bygge maskiner inn i dem.. har en kamerat som påstår han skal programmere et program som styrer div ting i bilen....skal ha en bærbar ved førersetet...hehe..venter og ser. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg vil ha tilbake det gamle forumet.... og de gamle Smileys!! De nye er rett og slett stygge syns jeg.... Utenom det er den reklamen til venstre irriterende, der alle linkene var før! Men det kan vel ikke gjøres noe med... håper hvertfall at forumet blir det "gode gamle" !! Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg kunne tenke meg en enkel guide til hvordan man bruker to PSU'er. Jeg har etterhvert beggynt å tenke på endel planer for pc'en, og har kommet fram til at litt mer strøm ville vært tingen, f.eks kjøre et par disker på en gammel psu. Mener det er en ellerannen ledning i hovedkortets strømkontakt som må fikses med slik at den går til begge osv. Men jeg begynner ikke å fikle med hovedkortsatrømmen for å teste....... Og så hadde det vært veldig fin om overklokking.no sitt forum hadde huska brukernavn og passord slik som hw.no sitt nå klarer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 jeg hadde sett for meg som nevnt ovenfor en cpu avdeling med kjølere etc, det har dere bekreftet kommer så det er ikke noe mer å diskutere litt mer skjermkort tweaking hadde vært noe å satt pris på, eks slik som andre hardware sider gjør, voltmodding o.l av kortet for å oppnå bedre ytelse. hadde vært interessant hadde dere gitt oss en slik guide samtidig som dere tester diverse kjølinger til skjermkortene slik at vi kan se om det er noe å vurdere 8) Lenke til kommentar
dizzycow Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 hva med en guid til å lage en strøm forsyning. Sikkert mange som mangler litt strøm i kabinetet, og en ny strøm forsyning tar mye plass og koster en del. Og hvordan man starter flere strømforsyninger samtidig. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Synes dere godt kunne hatt en artikkel om et overklokket system f.eks hver fredag.. 8) Kunne godt vært artikler sendt inn av leserene her, er jo nok av dem, men bearbeidet og lagt inn av en av dere på overklokking.no. Det ville det vært interessant å se hvordan maskiner har blitt satt opp (valg av prosessor, kabinett, cpuvifte, hovedkort, ram osv) Kunne også være interessant å se hvor delene har blitt kjøpt - litt snikreklame men, interessant for leserene... Måtte ha kjørt et standard sett med benchmarks slik at det gikk an å sammenligne systemene mot hverandre. Skal sette sammen et system nå og lurer veldig på hva jeg skal velge... amd 2400+, p4 1800, nforce2, i845pe eller hva det nå enn blir... og hva med kjøling? masse spørsmål som jeg hadde fått svar på med noen "normale" overklokkete systemer... kanskje lage litt kategorier av overklokkete systemer utfra f.eks pris... en skikkelig artikkel i uka hadde gjort mye godt... Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Vil se noe skikkelig vannvittig klokking. Med voltmods som ikke likner grisen. Need i say more? Lenke til kommentar
EC Skrevet 8. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2003 Bilforum eller noe annet som ikke har med datamaskiner å gjøre vil ikke komme så vidt jeg vet. Jeg har slettet en del usaklige innlegg i denne tråden, så vennligst vær litt konstruktive. Vi følger med her, så bare si fra om det er noe... Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Synes dere bør ha et "Newbie Corner" eller.no, for oss som er litt nye på dette omerådet, f.eks. en komplett guide til montering av vannkjøling osv. slike ting dere kanskje ikke tanker over, men vi andre plages med=) Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 hva med å bygge en pc inni bilen? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 Jeg snakker vel for alle når jeg sier at vi vil se mere av "super-kjøling" som Vapochill, Prometeia eller lignende! Peltier heaven kanskje også... Det hadde vært kult med noe skikkelig hardcore greier Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 20. januar 2003 Del Skrevet 20. januar 2003 btw: noe nytt om OX? Ny kronerulling i nærmeste framtid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå