Gå til innhold

Hardware.no: Hva vil DU se på Overklokking.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. som "ny" overklokker og temmelig grønn på område, kunne jeg tenke meg en ordbok eller noe som forklarte alle utrykk og forkortelser.

som GPU, PSU,FSB, Ting å tang og ditt og tatt.

 

ikke alle er eksperter nå man først begynner.. og tenk på rekrutering..

en nybegynnerguide hadde vel vært fint.

ellers er alle her veldig hjelpsom, synes jeg...

 

Hilsen Geir

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dere bør teste peltier-element. Også komme med en guide til isolering(savnes stort). En PSU-guide hadde vært flott for nybegynnere(for eksempel tjuvkobling, gul+hvit=24 vdc ect.), også ting som sikringer og slikt.

 

En multimeter guide kunne vært kjekt, men litt basis opplæring innen elektronikk(motstand, strøm, spenning, transistorer...ect). Opplåsing av Throughbred(3 av L3 broene?), voltmoddingsguide til mange hovedkort, linker til andre overklokkingssteder....

 

Alternativ kjøling er tøft. Dere burde sette opp kjøperadiatorer fra PC mot høggerns modeller. Også hjemmelaget coldplate, kjøleblokk

 

Oppdatering av moddingsguiden trengs, også goop(ettersom shin-etsu er helt anderledes å påføre), modding av skjerm og tastatur/mus

 

Test av hovedkort sine overklokkingsegenskaper, loddingsguide, vannblokkguide(der en hjemmelaget vannblokk lages), vann fra springen, kompressorkjøling og slike dristige ting er veldig spennede.

 

 

Jeg håper dette får nivået et hakk opp på forumet...

Lenke til kommentar
Hmmm. som "ny" overklokker og temmelig grønn på område, kunne jeg tenke meg en ordbok eller noe som forklarte alle utrykk og forkortelser.

som GPU, PSU,FSB,  Ting å tang og ditt og tatt.

 

ikke alle er eksperter nå man først begynner.. og tenk på rekrutering..

en nybegynnerguide hadde vel vært fint.  

ellers er alle her veldig hjelpsom, synes jeg...

 

Hilsen Geir

 

http://www.overklokking.no/guides/nybegynn...del1/index.html

 

Dette er en fin nybegynnerguide for overklokkere!

Lenke til kommentar

Jeg vil ha tilbake det gamle forumet.... og de gamle Smileys!! De nye er rett og slett stygge syns jeg.... Utenom det er den reklamen til venstre irriterende, der alle linkene var før! Men det kan vel ikke gjøres noe med... håper hvertfall at forumet blir det "gode gamle" !! :D

Lenke til kommentar

Jeg kunne tenke meg en enkel guide til hvordan man bruker to PSU'er. Jeg har etterhvert beggynt å tenke på endel planer for pc'en, og har kommet fram til at litt mer strøm ville vært tingen, f.eks kjøre et par disker på en gammel psu. Mener det er en ellerannen ledning i hovedkortets strømkontakt som må fikses med slik at den går til begge osv. Men jeg begynner ikke å fikle med hovedkortsatrømmen for å teste.......

 

Og så hadde det vært veldig fin om overklokking.no sitt forum hadde huska brukernavn og passord slik som hw.no sitt nå klarer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg hadde sett for meg som nevnt ovenfor en cpu avdeling med kjølere etc, det har dere bekreftet kommer så det er ikke noe mer å diskutere :p

 

litt mer skjermkort tweaking hadde vært noe å satt pris på, eks slik som andre hardware sider gjør, voltmodding o.l av kortet for å oppnå bedre ytelse. hadde vært interessant hadde dere gitt oss en slik guide samtidig som dere tester diverse kjølinger til skjermkortene slik at vi kan se om det er noe å vurdere :)

 

8)

Lenke til kommentar

Synes dere godt kunne hatt en artikkel om et overklokket system f.eks hver fredag.. 8) Kunne godt vært artikler sendt inn av leserene her, er jo nok av dem, men bearbeidet og lagt inn av en av dere på overklokking.no.

 

Det ville det vært interessant å se hvordan maskiner har blitt satt opp (valg av prosessor, kabinett, cpuvifte, hovedkort, ram osv) Kunne også være interessant å se hvor delene har blitt kjøpt - litt snikreklame men, interessant for leserene...

 

Måtte ha kjørt et standard sett med benchmarks slik at det gikk an å sammenligne systemene mot hverandre.

 

Skal sette sammen et system nå og lurer veldig på hva jeg skal velge... amd 2400+, p4 1800, nforce2, i845pe eller hva det nå enn blir... og hva med kjøling? masse spørsmål som jeg hadde fått svar på med noen "normale" overklokkete systemer...

 

kanskje lage litt kategorier av overklokkete systemer utfra f.eks pris...

 

en skikkelig artikkel i uka hadde gjort mye godt...

Lenke til kommentar

Bilforum eller noe annet som ikke har med datamaskiner å gjøre vil ikke komme så vidt jeg vet. Jeg har slettet en del usaklige innlegg i denne tråden, så vennligst vær litt konstruktive.

 

Vi følger med her, så bare si fra om det er noe...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...