Gå til innhold

Si opp leia av hybel

ojb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal si opp hybelen. Hva er standard prosedyre? Må man skrive brev, eller holder det å prate med hybelvert? I såfall, hva skriver man i brevet?

(Ja, hybelverten min er skummel :p)

5820113[/snapback]

Det er greit å ha det skriftelig, så slipper du problemer i ettertid.

Skriv et enkelt brev der du skriver noe ala:

Jeg sier herved opp min leiekontrakt, fra og med i dag dato.

Underskrift.

Husk at de fleste oppsigelser gjelder fra den 1. i mnd. Altså i ditt tilfelle, fra 1.april. Dette står nok i leiekontrakten din :)

Edit: Hvis dette er en litt sær hybelvert, vil jeg tro det kan lønne seg å få en underskrift på at han har mottatt oppsigelsen :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Er også temmelig vanlig med en måneds oppsigelsestid, så hvis du skal flytte ut i dag må du også betale for april, da oppsigelsestiden starter den 1.april (i ditt tilfelle hvis du leverer brevet før april.

5821164[/snapback]

Det mest vanlige er tre måneder, ikke en :)

Lenke til kommentar
Er også temmelig vanlig med en måneds oppsigelsestid, så hvis du skal flytte ut i dag må du også betale for april, da oppsigelsestiden starter den 1.april (i ditt tilfelle hvis du leverer brevet før april.

5821164[/snapback]

Det mest vanlige er tre måneder, ikke en :)

5821353[/snapback]

De to gangene jeg har flyttet ut så har det vært en måneds oppsigelsestid, men det varierer tydeligvis.

Lenke til kommentar
De to gangene jeg har flyttet ut så har det vært en måneds oppsigelsestid, men det varierer tydeligvis.

5821409[/snapback]

Ja. Men de fleste har begynt å tatt tre mnd. nå :) *Erfaren flytter*

Edit: Det varierer kanskje hvor man bor i landet?

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

5821409[/snapback]

Ja. Men de fleste har begynt å tatt tre mnd. nå :) *Erfaren flytter*

Edit: Det varierer kanskje hvor man bor i landet?

5821442[/snapback]

Her i Tromsø er det vanlig med 1-2 måneder på de bra hyblene\leilighetene. Kun de møkkarønnene som er vanskelige å få utleid som har 3 mnd oppsigelse. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak.

Lenke til kommentar
Her i Tromsø er det vanlig med 1-2 måneder på de bra hyblene\leilighetene. Kun de møkkarønnene som er vanskelige å få utleid som har 3 mnd oppsigelse. Men selvfølgelig, ingen regel uten unntak.

5822643[/snapback]

Jeg har bare erfaring fra Molde og Stavanger. Personlig skulle jeg heller ønske det var 1 mnd. Kreves en del planlegging for å få ting til å klaffe med 3 mnd.

Lenke til kommentar

5822643[/snapback]

Jeg har bare erfaring fra Molde og Stavanger. Personlig skulle jeg heller ønske det var 1 mnd. Kreves en del planlegging for å få ting til å klaffe med 3 mnd.

5822693[/snapback]

Jepp. Merka det når jeg flytta for en måneds tid siden. Men heldigvis hadde jeg grei husvert forrige plassen, så vi hadde en slags flytende avtale om oppsigelse. Var en litt spesiellt situasjon siden ex'n stakk av helt uten videre og leiligheten ble for dyr for meg alene.

Lenke til kommentar
Jepp. Merka det når jeg flytta for en måneds tid siden. Men heldigvis hadde jeg grei husvert forrige plassen, så vi hadde en slags flytende avtale om oppsigelse. Var en litt spesiellt situasjon siden ex'n stakk av helt uten videre og leiligheten ble for dyr for meg alene.

5822766[/snapback]

Da hadde du en snill hybelvert. :) (Og en kjip eks)

Er tre måneders oppsigelsestid.

"Jeg sier herved opp min leiekontrakt, fra og med i dag dato." eller fra og med dato i dag + 3 måneder?

5823392[/snapback]

Skriv bare "fra og med i dag" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...