Gå til innhold

Høy temperatur på skjermkortet

freddy1

Anbefalte innlegg

Har et Sapphire Radeon x1300Pro 256 mb skjermkort. Lasta ned ATI tool og registrerte at tempraturen var på 60-70 grader. CPU og system temp. ligger på rundt 35-40. Er ikke da 60/70 grader på skjermkortet en del? :hrm:

Pc'n jobber ikke hardt heller for øyeblikket, spiller av en sang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet skal vel ikke slite når du spiller musikk... Skjermkortet mitt ligger på ca 45-55 grader ved normal bruk og spilling. Grunnen til at min temp er høy er at (antageligvis) jeg har satt inn støymatter i kabinettet. (holder på varmen)

CPU tempen min vandrer fra ca 30 - 45 grader ved spilling.

Tempen på skjermkortet ditt er endel for høyt vil jeg tro... vet ikke om jeg hadde turt spille med den temperaturen på skjermkortet ved normal bruk?!

Ciao

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Prøver å starte BF2, og funker fint i en liten stund (30 sekunder eller no).. Men så fryser maskinen helt, og vil ikke gjøre den dritt før jeg restarter den. Men tempraturen lå på 65 grader konstant til PC'n frøs.

Men noen måte å få ned tempraturen på? har en vifte liggende, muligens sette inn denne under skjermkortet?

Endret av freddy1
Lenke til kommentar
Prøver å starte BF2, og funker fint i en liten stund (30 sekunder eller no).. Men så fryser maskinen helt, og vil ikke gjøre den dritt før jeg restarter den. Men tempraturen lå på 65 grader konstant til PC'n frøs.

Men noen måte å få ned tempraturen på? har en vifte liggende, muligens sette inn denne under skjermkortet?

5820215[/snapback]

Anbefaler deg å evnt sette på en ny vifte på skjermkortet. Ikke sett på noe du har liggende om det da ikke er beregnet til skjermkortet da.

Her kan du finne endel, men vær obs å sjekk nøje at viften virkelig passer skjermkortet ditt:

Vifter

Ciao

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...