magnusnilsen Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Tenkte jeg skulle investere i en HTPC for bruk på kontoret med 17" LCD skjerm og evnt. i stua! Lurte på hvor langt ned det er mulig å presse prisen? Skal bruke MediaPortal, trenger ikke IR fjernkontroll eller tastatur! Hvis noen har noen gode oppsett til BILLIGST mulig pris så hadde det vært flott å fått noen tips Lenke til kommentar
magnusnilsen Skrevet 27. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2006 Legger bare til noen "krav": -Vil ha tv kort -Ikke spilling -Surfe litt på internett -Se filmer fra pc -Høre på musikk fra pc Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tror du kan få det ganske billig. Spørs jo hvor opptatt du er av støy, men det er vel bare å sette sammen en helt vanlig pc til den bruken. Legg pengene i stor hd og lite støy :-) Lenke til kommentar
Espadre Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Har også tenkt å sette sammen en Media PC i stua. En HTPC stiller vel høyere krav til hardware enn onboard grafikk osv. For billigst mulig PC ville jeg gått ut fra AMD's Socket 754 og en Sempron prosessor. Har selv tenkt å bygge en basert på Socket 939, men da vil bare prosessoren utgjøre en prisforskjell på i underkant av 1000 kr (Sempron 2800+ vs Athlon 64 3200+). Så kommer det til hva en kan klare seg uten i forhold til funksjonalitet, utganger osv. Er det et krav med spdif og DVI f.eks? Er utseendet på kabinettet viktig for deg? Jeg ville valgt å bygge ut fra et micro-ATX hovedkort med onboard grafikk basert på nForce410/430 serien. Billigst mulig, gå for et AMD's Socket 754 system. Og velg dette kabinettet http://www.pixmania.com/no/no/161265/art/h...dia-center.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 På feks komplett.no kan du selv konfigurere en HTPC slik at prisen faller betraktelig, men det er ferdigbyggd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå