Torbjørn T. Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Magic Bullet fungerer i PPRo òg. AE er eit program for effektar compositing og anna. Om det er effektar du ikkje kan få til i PPro, kan ein i mange tilfelle gjere desse i AE, keyinga skal vere betre, tekstanimasjon er enklare osb. Det er ikkje for redigering. Litt meir info finn du i denne tråden. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Nei, fant det ut. Magic Bullet SUITE som jeg hadde først fungerer bare i AE. Magic Bullet Editor(s?) funket i PP. Det er en plug-in med mange gode effekter. Anbefales! Lenke til kommentar
Solstice Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 (endret) Da ble det et Panasonic NV-GS500 på meg, da. Men er litt ny i dette gamet, så har et spørsmål, og kanskje flere etterhvert! Hvordan overfører jeg filmen fra MiniDV-tapen til PCen? Jeg har lagt inn drivere osv. Når jeg kobler til kameraet kommer det opp en ny maskinvare på [Min Datamaskin] som heter [uSB-videoenhet]. Der kan jeg se filmen, men bare helt firkantet osv. Jeg har tatt opp i 16:9. Og når jeg skal prøve å capture i Adobe Premiere Pro 1.5 står det "Can't activate recorder. Try resetting camera.". Det har jeg prøvd på mange forskjellige måter, men det virker ikke. Og, er å capture den enkeleste måten å få filmen inn på PCen på? Det eneste jeg trenger er å få filmene jeg har tatt innpå PCen i f.eks. AVI for å redigere i Adobe Premiere Pro 1.5. Noen som kan gi litt forklaring om hva capturing går ut på også? Takker for svar. 5819920[/snapback] Ikke for å være frekk, men du er helt ny igamet og så kjøper du deg Premiere ? Eller kanskje "kjøpt" på torrent ? (samt at du har AA også... ) Er man helt ny igamet, syntes jeg premier blir overkill og kanskje "for" komplisert for en helt nybegynner...(Det vises også med dine spørsmål,) Ville heller anbefalt deg Pinnacle Studio 10 Plus f.ex. Svært enkelt å skjønne, overføre film, lage menyer og brenne til dvd. Har brukt det i mange år, samt Pinnacle Liquid og Premier. Å starte med premier vil være det samme som å starte med 150KG i benkpress, når man egentlig klarer 40 kg :!: (if you catch my point) Men uansett; Kjøp deg en guide eller DVD Video guides som viser deg hvordan du gjør mye rart, for du har utrolig valgmuligheter med premier, men man får gjort utrolig mye morro med pinnacle studio også.. Da får man en raskere forståelse og får raskere svar på sine spørsmål enn å prøve og feile (selv om det kan være morro oxo ;p) Edit: Type-o`s Endret 7. april 2006 av Solstice Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Jeg begynner egentlig å forstå Premiere veldig godt. Det er bare noen timer med litt leking så er du inni det. Og jeg har redigert film før, skjønner du. Men ikke film fra eget videokamera. Så jeg er kanskje nesten flinkere til å redigere enn å bruke selve camet:P Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Får fortsatt ikke til dette, jeg. Kan noen gi med en veiledning for hva jeg skal gjøre? Jeg filmer med et Panasonic NV-GS500, i 16:9-format. Når jeg høyreklikker på filmen, og går på egenskaper står det at den er 720 piksler bred 576 piksler høy. Men den er jo filmet i 16:9 og pikslene er jo sikkert derfor 1,422. Noen som aner hvilke kodeker, og nøyaktig hvilke innstillinger det skal stå på for at det skal være kompatibelt hos flest mulig? Tenkte meg WM9codec. Vær så snill, hjelp meg! Får ikke til en eneste bra film, og da kunne jeg heller filmet med en mobiltelefon. Så dårlig kvalitet blir det. Har prøvd masse forskjellig. Endret 7. mai 2006 av sindrejibb Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) I Media Encoder, velg den malen (preset) som heiter "WM9 PAL download 1024". Gå til "Audiences" og endre storleiken (breidde og høgd) til t.d. 512*288. (Merk at denne malen bruker sokalla 2 pass encoding, noko som vil seie at den rendrer filmen to gonger. Skal visstnok gje betre resultat.) Innstillingane (bitrate, storleik) osb. har ikkje noko å seie for kompatibiliteten, er berre codecen som betyr noko. Og WM9 kan alle spele av, so det vil ikkje verte noko problem der. Trur det burde gje relativt bra resultat, men like bra som utgangspunktet kan du sjølvsagt ikkje vente deg. Redigert: Fiksa ein liten feil... Endret 7. mai 2006 av incanus Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 (endret) Det ble bare 4:3, selv med kvadratiske piksler. Jeg eksporterte med piksler på 1,422 og samme høyde og bredde som på råfilmen. Og da ble det faktisk 16:9. I WMP! Jeg forstår meg ikke på WMP jeg. EDIT: Prøvde igjen med samme innstillinger, og det funket! Jippi! Da har jeg kanskje løst problemet da. Men vet fortsatt ikke hva jeg gjorde feil før. Hmm... Endret 7. mai 2006 av sindrejibb Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Må nett beklage ein feil eg gjorde i stad. Det skulle vere 512*288, ikkje 384. Vart ein liten feilkopling i hovudet mitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå