Gå til innhold

EAX 2.0 vs 1.0 (bakoverkompatibelt?)

Anbefalte innlegg

Noen som vet om spill som støtter EAX 2.0 også funker på et lydanlegg som bare har EAX 1.0 ?

Tenker å kjøpe abit AU-10, men har lyst til å bruke det i spill. Det støtter en haug med standarer, men ikke EAX 2.0 :sad:

Krever ikke så stor effekt, men vil gjerne ha litt utbytte...

(Ja jeg har lett, men ikke funnet noe om dette)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:

kjello2 skrev (2002-09-26 16:15):

Jeg liker ren 4 punktslyd, hvorfor spør du?

Vel, Eax og andre 3d-lydformat eller lignende "soundenhancers" liker å bruke CPU. OG VELDIG MYE. F. eks i Q3A, med EAX og en T-Bird 1,4Ghz @ 140FSB x 10 (= 1400Mhz) så er det MYE dårligere FPS enn uten EAX.

Ellers vet jeg ikke om EAX 2.0 er tilbakekompatibelt, men tror det ja. Burde jo være greit å implementere :smile:

Bruker og bare ren 4 punktslyd. Syns lydkvaliteten er bedre. :grin:
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-26 16:19, skrev Kjetil Lura:

Bruker og bare ren 4 punktslyd. Syns lydkvaliteten er bedre.

Hehe, jeg slettet egentlig meldingen for om jeg ikke husker feil så bruker Q3A A3D, men tror EAX også bruker en del cpu.

Liker den enkle lyden best :smile:

Men jeg søkte litt, og det virker som om en del 2.0 kort ihvertfall støtter begge, men liksom, hva er vitsen støtte EAX 1.0, om du har EAX 2.0? Jo, jeg skal si deg -> EAX 2.0 er ikke så utbredt enda, og da er det greit å implementere så mye som mulig. Derfor tviler jeg på at du finner et EAX 2.0 kort uten EAX 1.0 støtte... Om du har bruk for deg dog, det er en annen historie :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Men jeg søkte litt, og det virker som om en del 2.0 kort ihvertfall støtter begge, men liksom, hva er vitsen støtte EAX 1.0, om du har EAX 2.0? Jo, jeg skal si deg -> EAX 2.0 er ikke så utbredt enda, og da er det greit å implementere så mye som mulig. Derfor tviler jeg på at du finner et EAX 2.0 kort uten EAX 1.0 støtte... Om du har bruk for deg dog, det er en annen historie :smile:

Det der er jo klart som blekk, men mitt spørsmål var motsatt (vet ikke om du misforstod..).

Setting: Mitt kort = kun EAX 1.0, Spill støtter EAX 2.0, får jeg da EAX 1.0 lyd på dette spillet?

Eller bare stereo...

PS! Hva pokker er firepunktslyd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...